Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meesterzanger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Meesterzanger

Omdat het bijna kerst is, voor de liefhebbers van zangkanaries:
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Mooi man, alleen jammer dat je de vogel zelf niet ziet
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

Opmerking

Mooi deuntje Ton, maar die Russiche blijven mijn favorieten met hun aparte zang

Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Of toch maar een timbrado?

wat vinden jullie hiervan?

Gr Gerard
        Gr. Gerard

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
          Mooi deuntje Ton, maar die Russiche blijven mijn favorieten met hun aparte zang

http://www.youtube.com/watch?v=7ezHjyByk_M
          Dat is bijzonder mooi man, тоp
          Met vriendelijke groet:
          Henk.

Opmerking

Wat een mooie zang, vooral die russische vind ik zelf erg mooi, een vraagje, stel, ik heb een jonge kanarie man, de moeder voedt hem alleen op zonder vader, en je laat hem het gezang van die russische horen, zou die dan ook zo gaan zingen
            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
            Vergeet niet te kijken op mijn site!
            http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

De Timbrado wint het van de russen wat mij betreft.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder
                Wat een mooie zang, vooral die russische vind ik zelf erg mooi, een vraagje, stel, ik heb een jonge kanarie man, de moeder voedt hem alleen op zonder vader, en je laat hem het gezang van die russische horen, zou die dan ook zo gaan zingen
                Ja hoor, die gaat dat over nemen, we hadden laatst hier iemand die had een kanarie die Beethoven ringtones begon na te zingen

Groeten Michael

Opmerking

Populier, is het dan bedachtzaam om de pop zonder man de jongen te laten opvoeden? Zelf heb ik een heel oud koppel kanaries gekregen van een buurman, van 8 jaar en 7 jaar oud, kan ik die dan scheiden als ze op eieren zit en dan de jongen de russische het geluid na te laten doen? Of kan ik beter de man er bij houden?

Opmerking

Populier, is het dan bedachtzaam om de pop zonder man de jongen te laten opvoeden? Zelf heb ik een heel oud koppel kanaries gekregen van een buurman, van 8 jaar en 7 jaar oud, kan ik die dan scheiden als ze op eieren zit en dan de jongen de russische het geluid na te laten doen? Of kan ik beter de man er bij houden?
                    Ik weet weinig van kanaries en al helemaal niet hoe je ze op een bepaalde zang kan zetten, misschien kan je je vraag in een nieuwe topic in de deze rubriek kanaries zetten, dan krijg je vast wel antwoord door de profs hier.
                    Groeten Michael

Opmerking

& deze,,,, een impressie van een keuring, met diverse geluiden van de Timbrado.

Groet,

Erik van Staverden

Opmerking

Erik, ik vind het een leuke klank, alleen de muziek eronder stoort me een beetje

Opmerking

Erik, ik vind het een leuke klank, alleen de muziek eronder stoort me een beetje
                          Kan ik me indenken.

Groet!

Erik van Staverden

Opmerking

Ja, hoor dat kan prima. Men zegt dat de jongen al in het ei en als ze geboren zijn gaan zingen zoals de vader doet. Dat wil ik niet betwijfelen maar ik doe zelf het volgende:

Soms laat ik de man meehelpen de jongen opvoeden en soms zit er een luilak tussen die uitsluitend het eivoer op zit te eten- die mag naar het vrijgezellenpaviljoen. Mijn topmannen zet ik op meer poppen dus daar doet de pop het opvoedwerk sowieso alleen. Tijdens het broedseizoen laat ik zo nu en dan een CD met waterslagerzang horen. Tijdens de periode dat het fraselen begint zijn mijn volwassen mannen stil (want in de rui). In die periode draai ik iedere dag de CD. Gezien het imitatietalent van de kanarie kun je verwachten dat de jonge kleurkanaries (die vaak geen aangenaam lied brengen) frasen uit het waterslagerlied gaan overnemen. Dat is ook zo. Wel heb ik dit jaar heel duidelijk gemerkt dat het ene jong het vreselijke getetter van de vader bracht (terwijl de vader al maanden weg was) terwijl zijn broertjes grotendeels waterslager- achtig zingen. Dat komt mi. omdat ook hier het ene jong begaafder is dan het andere. Wat ook opvallend is is dat de waterslagerjongen nog steeds voornamelijk waterslager toeren overnemen. Zowel van de vader/oom als van de CD. Gelukkig nemen ze niet het geschreeuw van sommige kleurtjes over. Maar ik twijfel er niet aan dat hun zang wel lijdt onder de invloeden van de kleurtjes jaargenoten. Ook valt mij op dat juist de waterslagerjongen zodra de CD aangaat er voor gaan zitten en instemmen met die zang. Sowieso selecteer ik bij mijn waterslagers op grage zangers, bij de kleurtjes natuurlijk op TT eigenschappen. Wat ik verder gelezen heb (op de Timbrado site) is dat een oudere man ieder jaar zijn zang weer op peil moet brengen. Dat gaat bij mij dus voornamelijk via de CD. Ik heb dan ook dit jaar gemerkt dat de zoon van wijlen de stamvader een typische strofe die de stamvader steeds bracht niet meer brengt (omdat die ook niet op de CD voorkomt, ik heb de toer niet thuis kunnen brengen maar ik hoor hem ook in de vogels van de kweker die mij indertijd het stel heeft geleverd). Grappig genoeg brengt zijn neefje hem weer wel, die heeft ie dus of weer uitgevonden of toch nog even van stampa opgepikt. ik moet de kweker eens vragen om naar mijn waterslagers te luisteren, ik ben benieuwd in hoeverre ze al van het rechte (zang)pad zijn afgeweken, door hun imitatietalent. Niet voor niets zijn waterslagerkwekers er als de kippen bij om een vogel met een verkeerde toer snel uit de stam te verwijderen. ik offer de zang van mijn waterslagers dus ook op tbv. een mooiere totaalzang van al mijn vogels in het hok. ik verkoop de jonge waterslagers dan ook gewoon aan de opkoper, kan daar niet net gaan doen alsof ik een zuivere waterslager doorverkoop. Ik hoor kleurtjes met een heel redelijk lied, vind ik prachtig. De ergste schreeuwers gaan er of uit of draaien 1 seizoen mee in de fok. Waarbij ook hier wel weer opvalt dat de oude mannen dusdanig door mijn CD geindoctrineerd zijn dat ze het lied tijdens hun her-aanleer periode (na de rui dus) vanzelf beter brengen dan voorheen.

Om een lang verhaal kort te maken: Niet ieder jong gaat een geslaagde Rus worden, of Pa er nu bij zat of niet.

Al weer enkele jaren geleden leek het me wat om kleur-zang te gaan kweken (heb ik ooit over gepost) maar na een rake opmerking van Krien (bedankt, Krien) en voortschreidend inzicht in de zowel de kleur- als de zangkweek heb ik daar vanaf gezien. Rest mij een beschavingsoffensief.

Opmerking

Binnen de Timbrado kweek wordt er niet gewerkt met geluidsopnames / voorzang ed. hier staat de genetica centraal, en proberen we neven effecten te voorkomen.
                              Immers, wat er genetisch in zit, kan er uit komen, en kweekt zo ook verder. Dat is de basis om mee verder te komen: groeien in de ontwikkeling van de zang. Strenge selecties in je kweekkoppels, huisvesting & voeding ( ook training & keuromstandigheden) geven een grote verscheidenheid in de zang. En dat beoordeeld volgens 1 standaard: wat is de zang toch een mooie hobby!

Voor de liefhebbers, donderdag, vrijdag en zaterdag as een grootse internationale wedstrijd in Utrecht, met 2 (COM) Spaanse keurmeesters. Met bijna 400 vogels, ingezonden vanuit Dld, Be, Fr en Nl. Details: www.timbrado.nl

Groet!
                              Erikvan Staverden

Opmerking

Working...
                              X