Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kleur jonge kanaries

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kleur jonge kanaries

Hallo allemaal,

Wat ik mij af vroeg, hoe kan het dat 9 vd 10 nesten de jongen de kleuren hebben van de man..

Heb het laatste jaar verschillende jongen gehad, maar van 1 nest leken 2 van de 4 jongen op de pop, en de rest van de nesten leken de jongen allemaal op de man...

Dat ligt aan het feit dat veel kleuren dominant vererven. Kennelijk heb je een (of meerdere) man(nen) die een kleur bij zich dragen die dat doet.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Oke Ton Koek..

Is dat normaal dan of komt dat veel voor..moet ik daar extra mee opletten of hoe gaat dat.

gr johannes

Opmerking

dan moet je je verdiepen in de kleurenleer. Succes.

Als je een dominante kleur tegen een pop met recessieve kleur zet, krijgen de jongen de kleur van de vader.

is de vader split voor de recessieve kleur (drager van, maar toont zelf niet), dan kunnen er ook jongen uitkomen die de recessieve kleur tonen.

Welke kleuren dominant en recessief zijn weet ik niet van kanaries, maar daar kunnen anderen je hier vast wel aan helpen.

Als je 2 met recessieve kleur tegen elkaar zet krijg je grotendeels jongen met de recessieve kleur.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
        X