Mededeling

Collapse
No announcement yet.

witte kanarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Bont In Lipochroom Vogels

    Lees gewoon mijn antwoorden nog eens goed door.
    We hebben het over vetstofvogels.Het kan best zijn,dat er nu minder
    bont in de vetstofvogels verschijnt dan weleer en dat je het leuk vindt om
    weer eens een vogel te fokken,die bonte veren heeft.In de standaard wordt echter geen bont gevraagd. Misschien in de toekomst
    Het is het bekende verhaal .dat een z.g.vuilnisbakken ras sterker zou zijn dan
    een zuiver rasdier. Is natuurlijk gewoon een fabeltje.Als voorbeeld wordt
    dan verwezen naar een slechte fokker. Er zijn echter ook matige en GOEDE fokkers en deze LAATSTEN krijgen het door SELECTIE en nog eens SELECTIE voor elkaar een goede stam zonder bont op te bouwen.
    Dat vereist geduld,kennis en nog zoiets ongrijpbaars als gevoel.Dat heeft niet
    iedereen. Dat is geen schande.Er is dikwijls wel iemand,die je behulpzaam wil
    zijn. SELECTEREN is niet eenvoudig,maar moet toch gebeuren.
    In de tijd van Lester's vader de jaren 70 was er nog vrij veel bont bij de vetstofvogels en toen had je die fokkers. Let wel
    hoofdzakelijk in de grote steden,waar de echt grote kanarieverenigingen waren. Men kan zich denk ik daar momenteel gewoon geen voorstelling van
    maken.
    Ik heb daar al eens naar verwezen in een andere topic.
    Zeker op een forum is dat toch niet zo goed uit te leggen.
    Maar ja,ik heb het geprobeerd.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #17
      ik moet toch even reageren

      De oude standaard is verleden tyd.De nieuwe standaard van de nvvb kun je op de onderlinge shows gewoon bonte kanaries insturen ANTONI (IK DACHT DAT JE OP DE HOOGTE WAS MET ALLE INS EN OUTS IN DE KANARIE WERELD EN OOK DE NIEUWE STAANDAARD EISEN,FOUTJE).Je zeurt teveel zonder op te hoogte tewezen met het vraag programma.Lees je les en reageer dan maar eens met het schaamrood op de kaken.Downlood het nieuwe vraag programma van de nvvb en spreken wij elkaar eens later.(ik ben het er niet mee eens dat is mijn mening,je kunt beter een veertje trekken dan echt bonte vogels insturen.Jammer dat je aan de zang niks kunt veranderen.)

      GRT Teunis

      Opmerking


      • #18
        Teunis
        Daar hebben ze toch zangzaad voor !!!!
        verder zitten we op dezelfde goflengte qua bont,zoals je eerder al heb kunnen lezen.
        Maar nogmaals bonte snavels ,poten en nagels uitselecteren in de lipochroom vogels voor kweek is mijn advies.
        Mijn vogelmaat in Nederland heeft uit een bonte pop met een half kwartje bont op de kop en met 1 poot,jaarlijks tussen de 10 en 15 jongen gekweekt waarvan de mannen toen zo in de stam konden en voor toen heel hoog speelde 90 en 91 pnt

        Gr Jan

        Opmerking


        • #19
          Jan

          Sommigen begrijpen dat niet.Ook als wij kleurvoer gebruiken dan denken ze dat alles geel word in de pennen,het geel bezit moet er wel inzitten want anders komt het ook niet naar voren.Het selecteren gebeurd hier wel op geel bezit in de pennen.Laat die kunstenaar maar slapen,

          GRT Teunis

          Opmerking


          • #20
            betrouwbare kwekers

            Antoni,je koopt je vogels toch ook bij een fokker die hoog scoort op de mondiale??????
            grt teunis

            Opmerking


            • #21
              Bont In Lipochroom Vogels

              Oorspronkelijk geplaatst door Lester Lievens
              Iemand die we kennen die jaarlijks een paar honderd kanaries kweekt (vooral in geelserie) doet elk seizoen systematisch steekproeven (neemt vanaf het spenen hier en daar een vogel uit welbepaalde nesten) waarbij gemiddeld in totaal een goeie twintig vogels apart gaan om uit te ruien zonder extra "geel" in het opfok. Op deze manier houdt hij naar eigen zeggen controle over de graad van eigen geelbezit van de vogels.
              Zelf is hij zeer sceptisch over het fenomeen van opkleuren van gele vogels waarbij hij zegt "dat de aanleg van de vogel voor een groot deel gemaskeerd wordt door het gebruik van geel uit een potteken". De kweker waarvan sprake is niet de minste.
              Kijk,dat is nou precies het voorbeeld van een GOEDE fokker.
              Die zijn er niet zo veel.

              Teunis waar jij het over hebt is totaal iets anders. Dat is gerommel in de marge op o.t.t. Dus voor hobbyisten. Bonte veertjes plukken? Daar zou ik nou het schaamrood van op mijn kaken krijgen. Kennelijk lukt het je toch niet goede vogels zonder bont te fokken.
              Dat is jammer,omdat ik weet dat je er veel tijd en zorg in steekt.
              Met ''steun" van z.g. leukerds,die niet weten dat zangzaad een algemene term is voor kanariezaadmengeling,schiet je niets op.Laat je daardoor niet meeslepen.
              Daarvan zijn er genoeg. Je komt ze overal tegen.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #22
                Antoni
                Als je dit nu in kan zien als een geintje met het zangzaad,moet je niet in een Vogel cafe komen ,maar een parochie huis of hervormd centrum bezoeken.
                Dacht je nou werkelijk dat ik na ruim 40 jaar vogels te kweken/houden, niet wist dat zangzaad een Algemene term is voor gemengd kanarie zaad,maar ik vond het wel van toepassing op Teunis zijn topic,maar als je daar de humor niet van ik kan zien ,jammer.
                ik had nog iets over aanslag of bont willen zeggen gezien jou foto,maar dit laat ik maar achter wegen, voordat dit ook verkeerd begrepen wordt

                gr Jan

                Opmerking


                • #23
                  heetgebakerde mensen?????

                  ik had nog iets over aanslag of bont willen zeggen gezien jou foto,maar dit laat ik maar achter wegen, voordat dit ook verkeerd begrepen wordt

                  gr Jan
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #24
                    Bont in lipochroomvogels?

                    Hallo Jan!
                    Het is gewoon een serieuze discussie inzake de verschijning bont bij vetstofvogels. Dat kan er soms heftig aan toe gaan. Een grapje,dat zangkanariefokkers regelmatig horen, wordt dan ook niet altijd onderkend.
                    Het doet me genoegen te horen,dat je 40 jaar vogels fokt.
                    Zijn dat ook altijd kanaries geweest,zoals bij mij zo'n 45 jaar
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #25
                      En wat is dan het verschil tussen een bont veertje uittrekken en een of twee keelstippen wegknippen bij grasparkieten wat volgens mij gewoon toegestaan is? groeten eddie

                      Opmerking


                      • #26
                        Hallo Eddie!
                        Ik persoonlijk zie er geen verschil tussen.
                        Wel een overeenkomst en wel deze,dat de fokker er niet in is
                        geslaagd een goede vogel zonder bonte veertjes c.q. het juiste
                        aantal stippen te fokken.

                        Het is natuurlijk niet zo,dat ik geen weet heb van wat er allemaal
                        in het vogelwereldje gebeurt. Ook vroeger kwamen hier in Rotterdam(Riviera-Hal,Diergaarde Blijdorp) per bode vogels aan b.v. Dominant Witten,waarvan de witkalk ahw afdroop. Alleen ik heb er nooit aan meegedaan en
                        doe er ook niet aan mee.

                        Ook de zang van zangkanaries is te beinvloeden. Dat wordt zelfs veel gedaan.
                        Alleen met al dat gedoe heb je nog steeds geen goede vogel.

                        Er wordt van alles gedaan om maar een prijs te bemachtigen en deze prijs
                        voor de neus van een ander weg te kapen.Je komt er mee weg.

                        Je bedriegt niet alleen een ander maar ook jezelf. Ik ben daar te trots voor.
                        Mijn eergevoel staat dat niet toe. Misschien komt dit overdreven over,
                        maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #27


                          jammer he
                          Gr Marcel Levers

                          Opmerking


                          • #28
                            Het Kinderachtige gedrag.

                            Beste Winterkoning wat mij op valt is dit.
                            het is zo dat je op bijna iedereen wat heb aan te merken,het lijkt
                            me niet zo prettig om op zo'n forum te blijven waar door jou de hele tijd kritiek wordt gegeven.
                            ik dacht dat we er waren om elkaar te helpen, en niet om elkaar in de haren te zitten.
                            kan niet goed begrijpen dat ze niet in grijpen bij je.

                            en wat lester en iwan betreft hebben wij in het echt meegemaakt.
                            en zijn zeer prettige mensen om mee om te gaan.
                            laten ieder in hun waarde.
                            maar kun je wel veel van leren.
                            en daar gaat het om, dan de hele tijd die man en zoon op de huid te zitten.
                            dat is niet leuk hoor.

                            er zijn al meer mensen van dit forum afgegaan waar je echt wat aan had
                            die gaven je raad en daad.
                            zo hoort het te zijn, maar niet dat kinderachtige gedoe van de mijne zijn beter dan de jouwe.

                            die kindertijd lig achter ons.of niet soms.
                            we zijn nu volwassen mensen er is al agressie zat in de wereld.
                            je moet het toch samen doen of niet dan.
                            heb ik soms ook weer ongelijk.
                            ben niet het type wat snel reageerd, maar hier begin ik kotsmisselijk van te worden.

                            groetjes petra.

                            Opmerking


                            • #29
                              Hallo Lester!
                              Ik zal je een e-mail sturen,want ik ben altijd geinteresseerd.
                              "Vuilbakkenras ""zoals jij het noemt staat voor maar wat aanrommelen,zonder
                              enig plan of onderscheid.
                              Ongebreidelde inteelt is natuurlijk van de zotte en ik ga hierop even niet in.
                              Verenplukken is dikwijls een tekort aan bepaalde stoffen,verveling c.q.
                              te veel vogels in het hok. Aangezien ik heel veel tijd in de verzorging van
                              de Spaanse Timbrado's steek,komt dit fenomeen bij mij in de praktijk niet
                              of nauwelijks voor. Je kan een popje,dat aan een 2de nest toe is wat donsveertje uit een kussen verstrekken. Ik doe dat niet.Geef de pop het geeikte nestmateriaal en zet een traliehekje tussen pop en jongen. De pop
                              voert de jongen dan zonder problemen door de tralies en bouwt inmiddels aan het nieuwe nest.Dan is de tijd aangebroken om de man weer bij de pop te plaatsen. Dit is niets nieuws en is een van de meest gebruikelijke methoden bij de wisselteelt.
                              Als je over een grote vlucht beschikt kan je de pop en jongen in die vlucht zetten.Het verenpikken is dan meestal over.
                              Komt verenpikken eigenlijk veel voor in de fokkery van Goulds.
                              Ik heb geen idee.Kanaries worden al zo lang gefokt,dat er nauwelijks nog nieuws onder de zon is.
                              Vr.groeten van
                              Antoni





                              homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                              Opmerking


                              • #30
                                Beste Lester!
                                Natuurlijk ben ik geinteresseerd. Laat daar geen twijfel over zijn.
                                Mijn e-mail moet je inmiddels ontvangen hebben.
                                Vr.groeten van
                                Antoni





                                homepage:
                                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                                Opmerking

                                Working...
                                X