Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Houdt het dan nooit op?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Houdt het dan nooit op?

Hallo allemaal,

Ik heb al even gezocht via de zoekfunctie maar kon een antwoord niet goed vinden.

Wij hebben een gezelschapsvoliere in de kamer met een man, een pop en een jong dat op het punt staat om uit te vliegen.

Het stel heeft eerder een nest grootgebracht met drie jongen, deze heb ik vandaag apart gezet omdat de man wat agressief naar ze ging doen (ik denk omdat dit laatste jong uit gaat vliegen).

Ik vond dat laatste nest al erg laat en heb er vier eieren uitgehaald en gewisseld met kunsteitjes (de voliere is ons voor gezelschap en niet voor de kweek). De pop had echter vijf eitjes gelegd, vandaar deze "nakomer".

Ik dacht; nu gaat ze wel in de rui. De man fluit al even niet meer, die zit in de rui. Maar nu zie ik de pop weer nestmateriaal verzamelen (ze plukt aan de touwtjes die ik opgehangen heb om mee te spelen en maakt reepjes van de kranten onder het vogelzand) en ze roept de man steeds om haar te trappen, waar hij geen 'nee' tegen zegt...

Het kan toch niet goed zijn om zo lang nog door te willen gaan? Het popje moet toch haar rust pakken nu? Ik heb al eens in een ander topic gezegd dat het wel een heel goed stel is, met een goed voedende man. Maar ik wil dat ze nu lekker gaat rusten en ruien en volgend voorjaar mogen ze wel weer een nest bouwen.

Wat te doen? Deze maand komt er een buitenvoliere waar de jongen in gaan (worden voor het broedseizoen geruild voor nieuw bloed). Maar eigenlijk wil ik betreffende man en pop binnen houden en bij elkaar.

Alvast bedankt!

Groeten,
    Cynthia
    Terug van weggeweest

Koppel scheiden stopt de kweek. of alles buiten zetten en met de natuur de rust laten ingaan. Wanneer je dan terug wilt kweken, gewoon terug in de kooi samen zetten.

Je zegt dat de voliere voor gezeldschap is en geen kweek, hoe wilde je dat gaan stoppen? Enkel mannen of poppen zetten ofzo?
    http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
      Koppel scheiden stopt de kweek. of alles buiten zetten en met de natuur de rust laten ingaan. Wanneer je dan terug wilt kweken, gewoon terug in de kooi samen zetten.

Je zegt dat de voliere voor gezeldschap is en geen kweek, hoe wilde je dat gaan stoppen? Enkel mannen of poppen zetten ofzo?
      Ja.. dat is de vraag Treursijs
      We vonden een nestje wel leuk, niet gedacht dat ze zo fanatiek zouden zijn. Aldoende leren we....

We gaan in ieder geval de man en de pop scheiden. Dan gaat de man weer in zijn kooitje en zijn we weer waar we negen maanden geleden waren, alleen een kamer- en buitenvoliere rijker en natuurlijk veel plezier van onze vogeltjes!

Bedankt voor je antwoord!

Groeten,
      Cynthia
      Terug van weggeweest

Opmerking

Pop stoppen

Ik heb jaren een gewone gezelschapsvolliere gehad met een paar mannen en poppen. Als er voldoende gekweekt was haalde ik alle nestkastjes weg.alles wat ook maar kon dienen als nestmateriaal of nestelplaats ging eruit. Soms gebeurde het dat een pop op de grond ging zitten broeden als je dan de eitjes blijft wegnemen geven ze het snel op.poppen en mannen bleven samen.ook een tijd geen eivoer geven natuurlijk

Opmerking

Zie berichtje 10 in deze tread:
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
            Oh zie je, ik heb niet goed gezocht want er bestond al een topic van

De kanaries hebben nu alleen daglicht, geen enkele bijverlichting. Hoelang zou de pop in het donker moeten zitten en hoeveel uur per dag?
            Terug van weggeweest

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan waterslagers
              Ik heb jaren een gewone gezelschapsvolliere gehad met een paar mannen en poppen. Als er voldoende gekweekt was haalde ik alle nestkastjes weg.alles wat ook maar kon dienen als nestmateriaal of nestelplaats ging eruit. Soms gebeurde het dat een pop op de grond ging zitten broeden als je dan de eitjes blijft wegnemen geven ze het snel op.poppen en mannen bleven samen.ook een tijd geen eivoer geven natuurlijk
              Dit gaan we proberen Jonathan. We wachten eerst tot het laatste jong uitgevlogen is (deed vandaag een paar pogingen) en halen dan alles er uit.

Hoe zit het met het eivoer, dit hebben ze toch nodig voor de rui? En de jonge kanarie heeft dit ook nog een tijdje nodig?

Bedankt voor jullie antwoorden!
              Terug van weggeweest

Opmerking

Als de jongen 28 tot 30 dagen oud zijn kunnen ze bij de ouders weggehaald worden.

We geven de eerste week meer eivoer dan zaad. Je zult zien de jongen gaandeweg over gaan op zaad.

Eivoer zullen ze altijd wel eten maar zaad word dan toch hun hoofdvoedsel.

Tijdens de rui idd. elke dag eivoer aanbieden.
                Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Cynnie
                  Dit gaan we proberen Jonathan. We wachten eerst tot het laatste jong uitgevlogen is (deed vandaag een paar pogingen) en halen dan alles er uit.

Hoe zit het met het eivoer, dit hebben ze toch nodig voor de rui? En de jonge kanarie heeft dit ook nog een tijdje nodig?

Bedankt voor jullie antwoorden!
                  Cynnie,

Dezelfde pop van vorig jaar kon er ook dit jaar bij mij niet mee stoppen. Omdat de man niet voerde moest ik de pop er bij houden en dan MOET je eivoer blijven geven voor de jongen. Stop daar niet mee, zeker tot en met de rui van de jongen dagelijks eivoer. Ik heb de pop net als vorig jaar en op grond van de aangehaalde tread van toen, in een TT kooi gedaan en met de tralies tegen de muur van mijn vogelkot gezet: schemer de hele dag voor haar, maar ze kon het voer wel vinden. DIt 4 dagen lang en toen terug: dat was te kort, ze begon weer vrolijk na enkele dagen. Daarna samen met nog een andere volhoudster nu een week half augustus in de schemer en zelfs overdag nog een doek erover, totdat ik zag dat ze een staartpen verloor, dus eindelijk in de rui was beland en de ander donsveertjes aan het ruien was. Toen naar de buitenvoliere waar ze nu als laatsten aan het ruien zijn. De hele rui door geef ik al mijn dieren, dus ook de genoemde poppen, eivoer wat ze in 1 uur op eten omdat dat een nodige aanvulling is van het zaad. Eigenlijk geef ik het hele jaar door eivoer, in de winter uiteraard wat minder vaak.

Opmerking

Bedankt Populier en Florino voor jullie uitleg!
                    Terug van weggeweest

Opmerking

Working...
                    X