Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pop of man herkennen in het nest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Pop of man herkennen in het nest

Hoi

Wie kan mij helpen om een pop of man te herkennen in het nest of als ze heel jong zijn.
    In het nest moet mogelijk zijn.heb ooit een foto gezien als ze 5 dagen oud waren en zegde men dat aan de hand van de zichtbare ingewanden het verschil in geslacht bepaald kon worden.tekst was in het Turks zag zelf geen verschil en begreep het ook niet goed. Wie kan mij helpen als ze bv 1 maand oud zijn? Laat maar van jullie horen. Foto's zijn het interessants
    Bedankt

Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan waterslagers
    Hoi

Wie kan mij helpen om een pop of man te herkennen in het nest of als ze heel jong zijn.
    In het nest moet mogelijk zijn.heb ooit een foto gezien als ze 5 dagen oud waren en zegde men dat aan de hand van de zichtbare ingewanden het verschil in geslacht bepaald kon worden.tekst was in het Turks zag zelf geen verschil en begreep het ook niet goed. Wie kan mij helpen als ze bv 1 maand oud zijn? Laat maar van jullie horen. Foto's zijn het interessants
    Bedankt
    ik weet dit NIET zeker maar als ze staartpennen hebben moet je over het kontje vrijven en gaat de staart omhoog is het een pop en omlaag een man (of andersom) ook kun je vrijven en blazen, is het een kale plek; pop en blijft er 1 veer omhoogstaan; man.
    Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

De kleur kan je in sommige situaties duidelijkheid verschaffen maar in de regel is het zo vroeg nooit met zekerheid te bepalen.

Er zijn er die zelfs een paperclip aan een touwtje hangen en boven de buik van het jong houden, ik zeg geduld.

Enige rede dat je het al kan zien bij de eerste bevedering is als je met splitten of verschillende kleurslagen werkt.

Voorbeeldjes.

Ik kweek rood lipochroom en rood ivoor lipochroom.

Zet je een Rood ivoor man tegen een Rode lipochroom dan weet je dus zeker dat iedere rood ivoor in het nest zeker een pop is.

Kweek je uit een split pastel man tegen een klassieke pop jongen met pastel weet je zeker dat deze vogels met pastel ook poppen zijn.
      http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Waar blijven die reacties

Bedankt voor de reeds gemaakte reacties.
        Ik leer weer bij.
        Van de staartpen ga ik proberen.
        De kleur wist ik ook niet.

Maar wie kan mij helpen als ze jong zijn. Ik wil het geslacht kunnen bepalen als ze max 1 maand oud zijn. Zo kan ik de jonge mannen bij mijn voorgangers zetten en de jonge poppen direct bij de oude poppen zetten.
        Voor de waterslagers die allemaal geel en wit zijn zie ik op een maand ouderdom geen uiterlijk verschil tussen man of pop.

Help help help

Opmerking

zeker bij de gele kun je het aan de aanslag al zien, zijn dan wat intensiever(lees feller/donkerder) van kleur.
          schrijf in ieder geval de ringnummers eens op, met daarbij of je denkt dat het een man of pop is, dan kom je er zeker achter, beetje moeilijk vertellen zo.

Opmerking

Bedankt Krien

Dat doe ik altijd die nummers opschrijven. En dan wat het is man of pop
            Maar toegegeven er glippen toch wat poppen door die ik de eerste keer als man had aanzien.
            Ik kweek vanaf 15 maart en dan max twee nesten zodat er tegen begin juni geen nieuwe nesten meer gemaakt worden.Nu kan ik het geslacht duidelijk zien maar als ze echt jong zijn niet. Dat wil ik graag weten

Opmerking

Working...
            X