Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanaries worden te vet.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

duidelijk verhaal

Jan, je verhaal is duidelijk voor wie het goed leest. Of er nu een zebravink of andere vogel langs komt vliegen maakt mij niet uit. Dat is het verhaal.
    Al vindt ik een maand lang zonder water wel heel erg lang. Mij was bekend dat veel parkieten wel een week zonder water zouden kunnen maar dat dat bij tropische vogelsoorten ook het geval zou zijn, nee daar had ik nog niet eerder van gehoord maar zoals je aangeeft, in het wild moeten vogels zeker wel eens op zoek naar water als het gortdroog is overal. En wie zoals ik nog wel eens naar natuurfilms kijkt of heeft gekeken, (ik zie er de laatste tijd niet veel voorbij komen), weet dat het in tropische gebieden echt heel erg te droog kan worden. Zal wel een natuurlijke selectie zijn.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Natuurlijke omstandigheden zijn niet te vergelijken met onze kanaries in vaak kleine ruimtes.
      Duidelijk mag zijn dat onthouden van water niet gezien wordt als de gewenste oplossing bij te zware vogels.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Halfrijpe zaden.

Denk dat er ook onderschat word hoeveel vocht er in de zaden zitten die ze in de natuur opnemen.Wij voeren uitgerijpte droge zaden om deze goed te kunnen bewaren,in de natuur worden vaak halfrijpe zaden gegeten hier zit wel meer vocht in die door de vogels dus wordt opgenomen.Bij mijn alario's had ik het probleem van vervetten ook heel erg,ben een mengsel wildzangzaad zonder raapzaad gaan voeren en wel zeker op rantsoen.Dit gaf na een paar keer controleren en weer iets minder in de bakken te doen goede resultaten.En alleen bij het hebben van jongen voldoende eivoer geven de rest van het jaar niet te veel geven vrg Rob.

Opmerking

natuur en niet natuurlijk

Ton Koek
          Natuurlijke omstandigheden zijn niet te vergelijken met onze kanaries in vaak kleine ruimtes.
          Duidelijk mag zijn dat onthouden van water niet gezien wordt als de gewenste oplossing bij te zware vogels.
          Dat begrijp ik wel Ton. Ik zou zelf ook niet kiezen om de vogels geen water te verstrekken. Maar de kern van het verhaal kan ik wel volgen.

Rob2
          rob 2 Denk dat er ook onderschat word hoeveel vocht er in de zaden zitten die ze in de natuur opnemen
          Ik denk dat je daar zeker een punt hebt.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Kanaries te vet.

Voordat we vanavond weer een geharrewar van woorden op dit topic krijgen wil ik met de wijze woorden van stamgast Henk dit onderwerp maar sluiten. Het lijkt me duidelijk dat er meerdere wegen naar Rome schijnen te lopen en ieder kan uit de geplaatste meningen halen wat hij/zij wil.

Groet,

Moderator kanarieforum RobK

Opmerking

Working...
            X