Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pop bij stelletje plaatsen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Pop bij stelletje plaatsen?

Ik heb al heel lang 1 kanarieman en 1 kanariepop die ik maar niet samen in een voliere krijg. Ik heb ze nu voor een 3e x geprobeerd te koppelen maar het kanariemannetje gaat elke keer zo tekeer tegen haar dat de veren in de rondte dwarrelen.
    Ik zit er nu toch ook te overdenken om de man te verkopen want ik wil volgende jaar jongen maar ik weet niet of dat verstandig is met deze man. Ik heb die man nu ruim een jaar maar het is alleen maar knokken als ik iemand bij plaats en hij zingt geen noot terwijl men zegt dat hij een waterslager is.

Nu heb ik van de week een kanarie stelletje gekocht wat wel heel goed samen gaan en ik deze ook zeker samen wil houden maar zou het lukken om hier het vrouwtje bij te plaatsen? Of zeggen jullie absoluut niet doen? Het koppeltje wat ik gekocht heb is wel heel mak en tam en heeft altijd binnen gezeten. Het 2e vrouwtje wat ik erbij wil plaatsen heeft altijd buiten gezeten. Maakt dat heel veel uit voor haar?

Groetjes Suzanne

Hoi Suzanne,

Ik heb hier een dubbele broedkooi staan waar ik het tussen schot uit heb gehaald zodat ik een kooi heb waar twee nest kastjes aan hangen en er zit 1 man en 2 poppen in en dat gaat heel goed, soms is het popje van de man wel wat jaloers aan het doen maar niks ergs en ook geen knokken.

Om een lang verhaal kort te maken, het kan zeker wel maar wel even in de gaten houden hoe het verloopt.

Groetjes en succes.

Opmerking

De broedtijd is al weer voorbij,Suzanne.
      De vogels zijn in de rui of komen in de rui.
      Het is nu niet de goede tijd om man en pop bij elkaar te zetten.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Dat het broedseizoen over was dat had ik het idd al gelezen.
        Inmiddels zijn mijn kanaries ook goed in de rui .
        Maar wanneer kan ik dan het beste de 3 kanaries bij elkaar plaatsen ?
        Als de rui over is? Want 1 pop zit nu nog buiten en wil ik dan voor de winter binnen hebben.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Suzanne
          Dat het broedseizoen over was dat had ik het idd al gelezen.
          Inmiddels zijn mijn kanaries ook goed in de rui .
          Maar wanneer kan ik dan het beste de 3 kanaries bij elkaar plaatsen ?
          Als de rui over is? Want 1 pop zit nu nog buiten en wil ik dan voor de winter binnen hebben.
          In het voorjaar Suzanne. Dan kan je de man bij de poppen toelaten.
          Zeg maar ca. 15 maart,als het weer wat vriendelijk is.
          Vr.groeten van
          Antoni

homepage:

Opmerking

Opmerking

Dat vind ik wat overdreven dat je indien in een gezelschapsvoliere pas rond 15 maart de mannen en poppen terug samen mag zetten. Vroeger toen ik erook nog eentje had, bleven mannen en poppen jaar rond in de voliere bij elkaar zitten.

Nu ze toch uit elkaar zitten zou ik nog even wachten tot einde van deze maand. Dan zou ik het popje bij de andere twee zetten.

Dat zou ik doen.
              http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Inderdaad, over een maandje kunnen ze gerust bij elkaar.

Verschil is wel dat ik ze tot november ongeveer lekker buiten laat zitten.

De poppen ziten nu apart maar over een maand gaan alle kweekvogels hier de voliere in.

Als ik merk dat het erg koud is snachts mogen ze naar binnen en dan scheid ik de mannen en de poppen weer.
                http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Opmerking

Normaal als je ze voor de gezelligheid hebt binnen of buiten aan de muur in een kooitje dan kan dat rustig.

Ik heb ze nu binnen gescheiden om ze van het winter (rond januari/februari) weer voor de gek te houden haha om er weer mee te kweken.
                    Heb er een paar in de buiten voliere zitten waar ik eigenlijk niet mee broed, en dat gaat prima.

Opmerking

Volgens mij wil Suzanne de vogels juist naar binnen.

Als je niet perce kanaries wilt kweken dan kunnen de vogels het hele
                      jaar bij elkaar blijven.
                      Vr.groeten van
                      Antoni

homepage:

Opmerking

Bedankt voor julie reacties.

Het laatste koppeltje wat ik gekocht heb, die hebben altijd binnen gezeten en wil ik daarom graag binnen houden. Deze kanaries zijn ook erg tam.
                        Het vrouwtje wat erbij komt heeft veel buiten gezeten en die wil naar binnen halen.
                        Dat geeft toch geen problemen of moeten ze alle 3 buiten? Maar ik heb(met het oog op de winter) geen voliere met nachthok of verwarming buiten staan. Ik heb buiten een kleine huiskamervoliere staan.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Suzanne
                          Bedankt voor julie reacties.

Het laatste koppeltje wat ik gekocht heb, die hebben altijd binnen gezeten en wil ik daarom graag binnen houden. Deze kanaries zijn ook erg tam.
                          Het vrouwtje wat erbij komt heeft veel buiten gezeten en die wil naar binnen halen.
                          Dat geeft toch geen problemen of moeten ze alle 3 buiten? Maar ik heb(met het oog op de winter) geen voliere met nachthok of verwarming buiten staan. Ik heb buiten een kleine huiskamervoliere staan.
                          Suzanne,
                          Nee ze hoeven niet naar buiten.
                          Het kan wel maar dan moet je idd wel zorgen voor een beschutte plek.
                          Dat kan een nachthok zijn maar ook een gedeelte dat goed is afgeschermd
                          tegen regen en wind.
                          Vr.groeten van
                          Antoni

homepage:

Opmerking

Working...
                          X