Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plant?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• plant?

Mijn vraag is:
    Is er een voliereplant die bestand is tegen kanaries? Of is er een methode dat ze niet aan de plant beginnen?
    Weet iemand hier een antwoord op?

gr Jan

Opmerking

ow jammer,
      ik heb namelijk al kanaries (4 stuks) en we willen graag een koppel gouldamadines erbij maar die hebben graag een plant in de voliere denk ik?

Opmerking

is een kunstplant een oplossing?

Opmerking

dat kan zeker, af en toe eens uit de vlucht halen en afspoelen en de plant is weer als nieuw.
          bij grote vluchten word dat wel een kostelijke zaak.
          zorg wel dat de planten voldoende stevig zijn, een kerstboom bv gaan ze eveneens slopen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jan-elst
            Mijn vraag is:
            Is er een voliereplant die bestand is tegen kanaries? Of is er een methode dat ze niet aan de plant beginnen?
            Weet iemand hier een antwoord op?

gr Jan
            Nee,Jan.
            Je kan wel zelf een boom maken van een paal met daarin gaten boren.
            Door die gaten stokken steken.

Je kan natuurlijk altijd struiken en planten om de voliere heen planten.
            Grote potten met planten. Heel mooi.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Wij hebben in onze voliere kunstplanten. Deze zijn van plastic, niet van zijde, zodat zij nog afgewassen kunnen worden. Bij de betere tuincentra heb je mooie exemplaren. Kosten wel wat, maar dan heb je er ook lang wat aan.

Zoals Antoni schrijft kun je daarnaast ook mooie planten rondom je volere zetten.

Ik denk dat het voor onze kanaries zelf niet veel uitmaakt, maar het baasjes oog wil natuurlijk ook wat

Groeten,
              Cynthia
              Terug van weggeweest

Opmerking

Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

Als het bij 4 kanaries blijft.

Citroengeraniums zet je buiten de voliere om de muggen op afstand te houden.
                  Even nog voor de duidelijkheid met stokken bedoel ik,zoals de meesten
                  wel zullen hebben begrepen, houten stokken.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Citroengeraniums zet je buiten de voliere om de muggen op afstand te houden.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

vlier en vlinderstruik

In mijn voliere staat onder andere een vlier en een vlinderstruik.
                      En ik houd de kanarie,s binnen tot de bladeren er aan zitten en dan groeit het zo hard dat ze het niet kunnen bijhouden.
                      Maar als je ze niet lang genoeg binnen houd dan eten ze de knoppen op.
                      En ook geef ik ze vaak paardebloemen en die groeien al vrij vroeg waardoor ze de overige planten met rust laten.
                      Gr. Gerard

Opmerking

hallo,

ik heb 3 kanaries en 2 buxussen erin en er is geen blaadje vanaf
                        Varens eten ze het liefst...
                        M.v.g. Bartel

Opmerking

ik zette bij mijn barrabandparkieten in de zomer wel eens een kamerpalm in de voliere, en deze overleefde het altijd heel lang.
                          ook bij de rosellas op mn werk staan kamerpalmen en deze staan er al zon 4 maanden.
                          voor in de zomer is dat dus zeker een optie, die stelen en bladeren zijn gewoon te hard/taai voor de parkieten, laat staan voor een kanarie.
                          de rosella's knagen dr wel aan maar hij staat nog steeds mooi.
                          enige nadeel is dat je hem dr in de winter uit moet halen want dan vriestie dood.
                          kun je hem natuurlijk wel als kamerplant nog gebruiken.
                          en zo heel duur zijn ze ook niet, denk aan 25 euro. dan heb je toch al een leuk plantje voor de hele zomer.
                          manager bij een speech :
                          vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
                          maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

Opmerking

Ik heb er ook niks in staan..

Maar mijn vader toen die nog leefde had altijd een dennenboompje in zijn voliere staan, en dat ding was niet kaalgevreten niks.
                            Misschien is dat het enigste dan wat erin kan.

Opmerking

oke, best wel verschillende ervaringen eigenlijk dus.
                              we gaan het zien wat we erin zetten, tot nu toe alleen zitstokken in de voliere en hebben ze ook best genoeg aan, maar een plant is wel een leuk gezicht

Opmerking

Working...
                              X