Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zieke kanarie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Zieke kanarie

Mijn kanarie gedraagt zich nu al een tijdje (4 maand) erg raar. Hij zit in een bolletje en slaapt erg veel. Dit soms op de meest vreemde plaatsen. Hij eet en drinkt verder goed en maakt ook geen vreemde geluiden. Hij is verder ook alert en vliegt goed. Ontlasting ziet er normaal uit. Hij poets zich echter niet.
    Hij heeft al een luchtpijpmijt behandeling gehad zonder resultaat. Ook extra vitaminen helpen niet. Anti-rui geeft ook geen verlichting. Ik zie geen tekenen van bloedluis. Ik heb ook een zebravink. Deze beestjes eten bloedluis toch?
    De kanarie probeerde laatst eten te bietsen van de zebravink (zonder resultaat ) Wat is mis met deze kanarie? Zijn dit gewoon ouderdoms verschijnselen (geen idee hoe oud de kanarie is maar ik heb hem nu zo'n 5 jaar).

Jolanda, Als je je kanarie al 5 jaar hebt dan zal de leeftijd er wel iets mee te maken kunnen hebben.

Een vogel in de rui is eigenlijk gewoon ziek, ze hebben het als ze in goede conditie zijn dan meestal een dag of 2 erg zwaar en daarna moeten ze weer steeds actiever worden.

Als hier een kanarie in de rui met zijn kop onder zijn vleugel slaapt trek ik me daar weinig van aan, maar probeer ik wel in de gaten te houden of het na een paar dagen beter met hem gaat.

Je zegt echter dat hij al 4 maanden zo zit en dat is vreemd en niet goed.

Wat het is zal niemand je zo kunnen vertellen ben ik bang. Heb je hem al eens vastgepakt ?

Voelt hij dan mager aan, vooral op zijn borst. (het borstbeen mag niet scherp aanvoelen)

En blaas de veertjes op zijn buik eens opzij, heeft hij een mooi rose buikje of zie je darmpjes ef andere orgaantjes zitten.

Dit is wel belangrijke info voor de kenners hier, al is het dan nog moeilijk om goed advies te geven.
    http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Oke na een wilde jacht de vogel gevongen. Borstbeen voelt wel scherp aan maar ik heb geen idee hoe dat normaal voelt. Buik is mooi roze.

Ik heb de vogel ook al 4 weken behandelt met gezasept zonder resultaat. Hij lijkt zich het prettigst te voelen voor de kachel.

Opmerking

Voor een zieke vogel is warmte altijd goed, een kanarie heeft een lichaamstemperatuur van 40 graden, dus hoe warmer zijn omgeving hoe minder zijn lichaam hoeft te werken om zijn temperatuur zelf op peil te houden.

de energie die hij dan bespaard kan hij steken in het herstel.

Dus warm wegzetten is nooit verkeerd.
        als hij een mooi rose buikje heeft is dat zeker geen slecht teken.

Dat zijn borstbeen scherp is betekend dat hij te mager is.
        Wat je kan proberen is hem wat extra te verwennen met wat extra vette zaden.

Bij veel dierenwinkels kan je kleine hoevelheden van deze zaden kopen.
        Denk dan aan:
        - gebroken haver
        - Nigerzaad
        - gepelde zonnepitjes.

Geef hem ook iedere dag een lepeltje goed eivoer en geef hem dagelijk vers water.

Ik weet niet of je appelazijn hebt staan maar anders kan je ook een paar druppels citroensap door het water doen, dat is sowieso niet slecht voor zijn darmstelsel.

Opmerking

Nog even iets, ik weet niet hoe je vogel gehuisvest is maar zet hem in een kooi waar hij niet teveel in kan bewegen. dus niet in een voliere of vlucht.

Opmerking

Hoi,

Waar kan je dat appelazijn kopen en welk merk kan je het beste kopen?

Groet, Schuurman

Opmerking

Oke kachel check, vette hap check, citroenwater check, slapende kanarie check. And now we wait. In ieder geval bedankt voor de goede raad.

Appelazijn is te koop bij de appie en bij elke biologische winkel.

Opmerking

Ga ik die morgen ook even kopen.

Thanks!

Opmerking

Helaas ondanks alle goede zorgen is de kanarie vanmiddag overleden. Ik had al zo'n idee dat het einde naderde want gisteren kon hij al nauwelijks meer op stok zitten.
                  Hij heeft tot het einde veel gegeten en gedronken. Hij kreeg eiwit, gepelde zonnebloempitten en gewoon zaad. Als drinken: brandnetelthee, duizendblad thee (tegen wormen en maagdarm aandoeningen) gemengd met citroensap en aloe vera (tegen maagdarm aandoeningen).

Opmerking

Working...
                  X