Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie pietje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kanarie pietje

hallo, ik wil graag tips !
    een van mijn clienten heeft een vogeltje waar hij erg dol op is maar volgens mij is het vogeltje niet zo gelukkig!
    het is een kanarie. een pop , dr staart is er af geplukt en ze had eitjes gelegd die de client meteen heeft weg gehaald.
    de client wil het vogeltje graag vast houden ( dit mag niet , hij heeft epilepsie er is ene kans dat hij het vogeltje dood knijpt in een aanval) ondanks dat het niet mag doet hij het toch en word dan boos omdat het vogeltje hem dan pikt.
    het vogeltje heeft een standaard kooitje met 2 zitstokjes en een schommeltje.
    met mooi weer neemt de client het kooitje mee naar buitem
    ik vind het belangrijk om de client te begeleiden in het juist verzorgen van zijn vogeltje.( in hoeverre hij daar toe in staat is)
    ik heb zelf ene papegaai die ook heeft geplukt maar hoe het bij kanaries werkt weet ik niet precies? op internet kom ik alleen verhalen tegen van kweekvogeltjes maar dit is een huiskamer vogeltje..
    tips aub !!!
    groetjes, Tessa

Kanaries zijn geen vogels die je tam krijgt, voor zover ik weet. Ik denk dat dat plukken met stress te maken heeft omdat ze steeds vastgepakt wordt. Ook heeft een schommeltje voor een kanarie geen zin, dat is iets voor een parkietje. Ik zou toch heel duidelijk maken dat het vogeltje het niet leuk vindt om vast gepakt te worden, daarom bijt ze ook. Gewoon lekker in het kooitje laten met deurtje dicht. Goed voeren, wat krachtvoer, fruit, af en toe een badje. En naar kijken. Als de rust is wedergekeerd en het vogeltje wordt goed verzorgd, zal het vast wel weer goedkomen.
    vriendelijke groeten,

Lidy

Opmerking

Zijn de zitstokken niet te dicht op de tralies bevestigd? Als dat zo is kan zijn staart beschadigd zijn doordat de kanarie constant met haar staart tegen de tralies zat. Mochten er nog plastiek zitstokken in de kooi zitten, moeten deze vervangen worden door houten zitstokken.

Verder mag de kooi niet op te tocht, in de keuken, in de felle zon of boven de verwarming staan. De kooi kan het beste op een rustige plek staan zodat de kanarie zich sneller veilig voelt.

Vogels zijn inderdaad niet om vast te pakken of te aaien. Wel positief om te lezen dat de kanarie ook direct daglicht krijgt, al blijft dat met erg warm weer of felle zon natuurlijk wel oppassen omdat in de meeste kanariekooien geen beschuttingsmogelijkheid aanwezig is.

Regelmatig/dagelijks een badje is inderdaad ook een goed idee!
      Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tessa91

de client wil het vogeltje graag vast houden ( dit mag niet , hij heeft epilepsie er is ene kans dat hij het vogeltje dood knijpt in een aanval) ondanks dat het niet mag doet hij het toch en word dan boos omdat het vogeltje hem dan pikt.
        Dat is zeer normaal, ik heb verschillende kanaries en als ik eentje vast neem, gaat hij me "pikken" in mijn vinger. Dat doet totaal geen pijn Is gewoon het gedrag, omdat ze het niet zograag hebben dat ze vast genomen worden.

het vogeltje heeft een standaard kooitje met 2 zitstokjes en een schommeltje.
        schommeltje heeft hij niet zoveel aan, gaat niet zomaar gaan schommelen.

op internet kom ik alleen verhalen tegen van kweekvogeltjes maar dit is een huiskamer vogeltje..
        tips aub !!!
        De verzorging van een huiskamer vogel is inderdaad iets anders dan kweekvogels.

De vogel een goed zaad geven (standaard) en iedere dag vers drinken is al de basis. Wat je client ook kan doen is, twee keer in de week de vogel een badje geven (standaard badjes voor aan traliekooien). En af en toe eens een stukje appel, brocolli of iets anders mag ook af en toe eens gegeven worden.

Veel succes
        http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Een kanarie is niet gemaakt om te pakken.
          Een schommel heeft geen zin, gewoon 2 degelijke stokken.
          Dagelijks een badje en regelmatig wat muur, paardenbloemen (bladen) of witloof, ...
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

De kanarie in ruilen voor een cavia is ook een oplossing.

Opmerking

Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

De client wil een dier wat hij vast kan houden en wat hij kan aaien .
                Dat gaan met een kanarie niet ,,maar een cavia is daar uitermate geschikt voor.

Opmerking

Ik snap je redenatie wel maar het gaat erom dat hij van die kanarie houdt, dat is belangrijk voor 'm.

gr
                  Hans
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

hey bedankt voor de reacties!
                    ik begrijp ook dat een kanarie niet vastgehouden wil worden dit is ook met de client afgesproken maar omdat hij idd wel om de vogel geeft wil hij dit laten blijken door hem vast te houden en te aaien .
                    de client beleefd daar plezier aan maar ik vind het belangrijk om bij te brengen wat plezierig is voor het diertje.
                    shadow(kanarie) krijg ook vaak een stukje appel of groenten, en staat op een rustige plek in de kamer van de client
                    houten stokken heeftie nog niet en dat het schommeltje weinig zin heeft zal ik ook mee nemen.
                    hoe zit het met de eitjes? mijn idee was dat ze stress zou krijgen vn de meteen verdwenen eitjes? of maakt dat niet uit, baby kanaries zullen er niet komen wnt het vogeltje zit alleen.
                    inruilen voor een cavia lijkt me geen goed id, het gaat hier om iemand met een beperking en het vogeltje kwam juist omdt hij dn gezelschap zou hebben zonder er heel veel voor te moeten doen (verzorgen oppakken ivm epilepsie)
                    miss moeten we client lekker zn gang laten gaan zolang hij plezier heeft aan de vogel , maar omdat ik zelf ook een liefhebber ben vind ik het een beetje sneu!:P

Opmerking

Working...
                    X