Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanaries in broedkooi mannen weg halen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kanaries in broedkooi mannen weg halen

Hallo allemaal

ik heb een vraag

Ik heb 3 koppeltjes kanaries op eiren zitten is het dan verstandig om de mannen daar bij weg te halen. Ze zitten niet op het nest ofzo dus helpen de pop ook niet echt

ps. ze zitten in een broedkooi

Mvg leslie

Oorspronkelijk geplaatst door leslie
    Hallo allemaal

ik heb een vraag

Ik heb 3 koppeltjes kanaries op eiren zitten is het dan verstandig om de mannen daar bij weg te halen. Ze zitten niet op het nest ofzo dus helpen de pop ook niet echt

ps. ze zitten in een broedkooi

Mvg leslie
    De mannen zijn er alleen voor de bevruchting,Leslie.
    De poppen broeden en brengen zelf de jongen groot.
    Mannen weg,maar zo dat de poppen de mannen niet kunnen zien.
    Indien mogelijk zelfs niet kunnen horen.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
      De mannen zijn er alleen voor de bevruchting,Leslie.
      De poppen broeden en brengen zelf de jongen groot.
      Mannen weg,maar zo dat de poppen de mannen niet kunnen zien.
      Indien mogelijk zelfs niet kunnen horen.

Opmerking

Leslie fokt gericht kanaries in broedkooien,Meike.
        Dat is een wezenlijk groot verschil.

Dikwijls zijn de mannen driftig en vallen de pop lastig. Daarbij als de man de pop voert,komt ze niet
        van het nest en blijft wachten tot de man wat komt aanreiken. Dat kan soms niet voldoende blijken om de jongen te voeren of er ontstaat een te
        heftig contact.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:

Opmerking

dus in de voliere kan de man er wel bij lijven. begrijp ik dat goed?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Meike
            dus in de voliere kan de man er wel bij lijven. begrijp ik dat goed?
            Dat bepaal je zelf,Meike.
            Als je de zaak goed in de gaten kan houden, is dat ok.

Je moet dit niet vergelijken met gericht kweken in broedkooien.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:

Opmerking

Ik laat mijn mannen er altijd bij in zitten, als de jongen uitvliegen helpen de mannen ze groot te brengen en blijven ze voeren terwijl de pop aan een nieuw nest begint. Sommige voeden de jongen al van in het nest.
              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

dat heb ik ook gedaan alleen begon de man de jongen aan te vallen. Is dit dan maar tijdelijk of is het goed dat ik de man nu weggehaald heb?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                  Ik laat mijn mannen er altijd bij in zitten, als de jongen uitvliegen helpen de mannen ze groot te brengen en blijven ze voeren terwijl de pop aan een nieuw nest begint. Sommige voeden de jongen al van in het nest.
                  Je mag het doen zoals je zelf wilt,Jeffrey.
                  We hebben het hier al meer over gehad. Dat heet parenbroed.
                  De voor en nadelen zijn meer dan eens besproken.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:

Opmerking

bedankt Antoni ik ben inderdaad gericht aan het fokken en wil er zeker van zijn dat alles goed gaat .Dit is mijn eerste x dat ik kanaries in broedkooi fok vandaar de vraag .

bedankt nogmaals

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Meike
                      dat heb ik ook gedaan alleen begon de man de jongen aan te vallen. Is dit dan maar tijdelijk of is het goed dat ik de man nu weggehaald heb?
                      Niet blijven twijfelen,Meike.

Je hebt zelf ondervonden hoe naar een man kan doen.

Weg die man. Die is alleen maar belangrijk om de poppen te bevliegen.

Buiten zicht van de pop(pen) en indien mogelijk ook buiten het gehoor.
                      Vr.groeten van
                      Antoni

homepage:

Opmerking

Weg die man. Die is alleen maar belangrijk om de poppen te bevliegen.

Buiten zicht van de pop(pen) en indien mogelijk ook buiten het gehoor.
                        Ik heb op het moment ook de mannen bij de poppen zitten de gehele broed in kweekkooitjes en ze helpen de poppen ook met voeren .Volgend jaar wil ik het ook zo probeeren Antoni de mannen er bij weg maar ik kan ze wel uit het zicht zetten maar uit het gehoor lukt bij mij niet zo goed kwa ruimte is het dan erg dat de poppen de mannen horen.
                        Vr.groeten Bennie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door benjo
                          Ik heb op het moment ook de mannen bij de poppen zitten de gehele broed in kweekkooitjes en ze helpen de poppen ook met voeren .Volgend jaar wil ik het ook zo probeeren Antoni de mannen er bij weg maar ik kan ze wel uit het zicht zetten maar uit het gehoor lukt bij mij niet zo goed kwa ruimte is het dan erg dat de poppen de mannen horen.
                          Echt lachen,Ben. Bij mij kunnen ze de mannen ook horen.
                          Vr.groeten van
                          Antoni

homepage:

Opmerking

Echt lachen,Ben. Bij mij kunnen ze de mannen ook horen.
                            Ha ha jij doet de mannen er wel bij weg maar houd ze wel in de zelfde ruimte maar dan in andere kooien zoals ik begrijp.
                            en dat doe jij al jaren zo als ik het forum een beetje lees.
                            ik heb veel van jou maar ook andere mensen hier veel op gedaan en het is mijn eerste keer dat ik in kooitjes kweek .
                            Ik heb vandaag (vanmorgen)weer geringd intotaal 21 gezonde jongen
                            vandaag had ik 5 jongen geringd uit 1 nest 5 eieren en 5 jongen
                            Vr.groeten Bennie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door benjo
                              Ha ha jij doet de mannen er wel bij weg maar houd ze wel in de zelfde ruimte maar dan in andere kooien zoals ik begrijp.
                              en dat doe jij al jaren zo als ik het forum een beetje lees.
                              ik heb veel van jou maar ook andere mensen hier veel op gedaan en het is mijn eerste keer dat ik in kooitjes kweek .
                              Ik heb vandaag (vanmorgen)weer geringd intotaal 21 gezonde jongen
                              vandaag had ik 5 jongen geringd uit 1 nest 5 eieren en 5 jongen
                              Gaat toch lekker zo,Ben.
                              Gewoon doorgaan.
                              Vr.groeten van
                              Antoni

homepage:

Opmerking

Working...
                              X