Bijgevoegde Bestanden
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Help
Collapse
X
-
Rare constructie die teentjes
Zo te zien mist ze idd. een voorteentje en het hielteentje is naar voren geplaatst.
Het ziet er een een beetje ontstoken uit misschien even schoonmaken met soda.
Staat hij of zij wel goed op het pootje?
Succes met je nieuwe kanarie
-
Help
Het voetje in een soda bad zetten is mi niet zinvol. Zo te zien mist de vogel zijn rechter (voor) teen en is de linker over de middenteen gegroeid. De achterteen is ontwricht en staat niet naar achteren, maar naar voren.
Vroeger heeft de vogel een breuk/amputatie opgelopen en waarschijnlijk is het achterteen euvel aangeboren of ontstaan bij mislukt ringen (overstrekt).
Niks aan doen. Er kan ook niets meer gedaan worden.
De rode plek is geen infectie, maar een drukplek, de vogel heeft een compensatie gevonden om op een stok te kunnen zitten, dit geeft die rode plek. Dit is geen infectie, is geen mijt, is geen kalkmijt, is niet besmettelijk en ik denk dat het ook niet zal vererven. De vogel zal waarschijnlijk graag op een vierkante stok willen zitten of op een plankje. Betreft het een man, dan zal het zorgen van nakomelingen door slechte bevruchting een hele toer worden en kan er beter niet op gerekend worden. is het een pop dan is er meer kans op bevruchting en nakomelingen.
Je moet rekenen dat (zenuwbeschadiging) de nagel van de achterteen steeds snel aangroeid, regelmatig knippen is dan de oplossing cf dhr. Hopmann aangeeft.
Opmerking
-
Zo te zien gaat hij het heel goed krijgen bij jouw.
Had je zelf ook kanaries? aan je avatar te zien.
Succes met het beestje
Opmerking
-
In deze voliere zitten inderdaad nog 2 kanaries (man,pop zit op eieren), een koppel Catharina parkieten, 4 antwerpse baardkrielen (hennen) en 2 rijstvogels.
Het is leuk om te zien als de rijstvogels s'avonds onder de vleugels van de kippen kruipen.
Met name afgelopen winter hadden ze het daar lekker warm !!
En de kippen boeit het verder niet !
Hier komt dus komend weekend de vreemde poot kanarie bij, ik vermoed dat het een pop is.
Dit is mischien ook beter voor de dominante man, laat zowiezo ze aan elkaar wennen dit om geruzie te voorkomen.
Opmerking
-
Klinkt heel leuk allemaal, maar ben je niet bang dat het nestje verstoort wordt door de introductie van de nieuwe kanarie?
Opmerking
-
Hallo allemaal,
ik heb vandaag de vreemde-poot kanarie in de voliere gezet.
Buiten mijn verwachting ging het meteen zeer goed.
Het leek wel of deze kanarie eerder al in een grote voliere met meerdere vogels had gezeten.
De man begon meteen een melodietje tegen de nieuwe vreemde-poot kanarie te zingen, vervolgens begon ze spontaan veertjes en nestmateriaal te zoeken.
De pop op het nestje wordt met rust gelaten.
Eind goed al goed,
Groetjes,
Roy
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking