Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie jong

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kanarie jong

Hallo,

Ik heb een kanarie jong dat niet gevoerd word.
    Het is al de 3x keer dat de pop een nest uitbroed en de jongen dood laat gaan. Ze stoot ze niet af en blijft er wel op zitten.
    Af en toe komt ze uit haar nest om te eten maar ze geeft niets aan de jongen
    als ze gegeten heeft, Nu heb ik het geprobeerd bij een pleeg gezinnetje maar daar gooit ze hem ook uit het nest,
    Nu ben ik hem zelf op aan het voeden maar wat moet hij als voer krijgen?
    Ik geef hem nu brinta met melk en daar leeft die nu al 2 dagen op.
    Hij poept gewoon en vraagt eten en dan voer ik hem.
    ik zorg dat de krop goed vol zit en dan gaat die weer slapen.
    Maar waar kan ik hem het beste mee voeren?
    of beter gezegd wat kan ik het beste doen ?

Groetjes,
    vogellover

voeren

hoe je de jonge kanaries moet groot brengen kan ik je niet schrijven omdat ik totaal geen ervaring met kanaies heb opgedaan. wat ik wel als advies wil meegeven is broed niet meer met de pop eventuele jongen kunnen het slecht voederen namelijk ook gaan doen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vogellover
      Hallo,

Ik heb een kanarie jong dat niet gevoerd word.
      Het is al de 3x keer dat de pop een nest uitbroed en de jongen dood laat gaan. Ze stoot ze niet af en blijft er wel op zitten.
      Af en toe komt ze uit haar nest om te eten maar ze geeft niets aan de jongen
      als ze gegeten heeft, Nu heb ik het geprobeerd bij een pleeg gezinnetje maar daar gooit ze hem ook uit het nest,
      Nu ben ik hem zelf op aan het voeden maar wat moet hij als voer krijgen?
      Ik geef hem nu brinta met melk en daar leeft die nu al 2 dagen op.
      Hij poept gewoon en vraagt eten en dan voer ik hem.
      ik zorg dat de krop goed vol zit en dan gaat die weer slapen.
      Maar waar kan ik hem het beste mee voeren?
      of beter gezegd wat kan ik het beste doen ?

Groetjes,
      vogellover
      Nutribird A21 van Versele Laga.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Hoi,

Ik zou ook met die pop stoppen, ik selecteer natuurlijk op hoe mooi een kanarie pop is om ermee verder te kweken maar ik kijk eerst of de moeder wel een goede moeder was enzo. Ik zou geen van die jongen kiezen om mee verder te kweken ook al houdt je ze in leven.
        En waar is pa? Ik heb nu een jonge pop die dreigde er in het begin van het broeden een potje van te maken maar als ze te lang aan het badderen en optutten was werd ze mooi naar haar eieren gejaagd.

Dree

Opmerking

Soms heb je poppen die teveel de jongen warm willen houden, wat dan wel wil helpen is om de man erbij te laten zitten, die zorgt dan voor de pop die vervolgens de jongen voert, neemt niet weg dat die pop het ook alleen zou moeten kunnen.

Uitselecteren is dan zeker een optie.
          http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

@vogellover

Uit jou verhaal kan ik niet opmaken of je de man er nog bij hebt zitten.
            In sommige gevallen voert de man de pop te goed en worden sommige poppen lui.
            Als je de man er bij hebt zitten die verwijderen en de pop het alleen laten opknappen.

Het is misschien ook nog mogelijk dat je pop aan de jonge kant is en daar door nog niet helemaal de voederdrang heeft.
            Geef haar na dit nest eens wat rust en probeer het later nog eens een keer, wil het dan nog niet lukken met haar dan kan je haar altijd nog opruimen.

Mvg
            Erik

Opmerking

Als je een pop hebt die de nesten niet opbrengt, laat die dan toch aub niet meer kweken!
              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

@jeffrey

Als een pop te jong is dan breng ze de jongen ook niet groot.
                Maar doordat wij ze steeds vroeger in willen zetten kan het dus gebeuren dat ze de jongen nog niet groot wil brengen.
                Daardoor ligt het probleem niet bijn de vogel maar bij de kweker.

Een oude kweker bij ons op de vereniging gaf me dat ik begon met kweken ooit het advies een kanarie pop niet eerder in te zetten dan dat ze minimaal 1,5jaar oud was.
                Dit had als resultaat dat bijna alle poppen hun nest goed voerde.
                Tegenwoordig worden de poppen steeds jonger ingezet met als resultaat dat er wel eens een nest niet goed word gevoerd.
                Deze vogel opruimen is een optie en dat terwijl het werkelijke probleem bij de betreffende kweker ligt omdat die zijn geduld niet heeft kunnen bewaren en de pop te vroeg heeft laten broeden.

Maar als iemand die pop dan wil opruimen dan moet men dat zelf weten maar ik zeg heb geduld er mee aan het eind van het seizoen kan je de pop altijd nog opruimen.

Mvg
                Erik

Opmerking

Omdat het al de derde keer is dat het bij deze pop voorkomt heb ik aangenomen dat hij niet meer te jong was..

Dree

Opmerking

@Dree

Het zou dan idd kunnen dat ze niet meer te jong was maar daar word verder geen info over verstrekt helaas.
                    Maar als de pop met 8maanden in een broedkooi word gestopt en dan 3x achter elkaar een legsel verpest dan is ze nog steeds geen 1jaar oud en dus nog steeds te jong.
                    En natuurlijk zullen er kwekers zijn die gaan zeggen maar bij mij doen die jonge poppen het wel.

En begrijp me niet verkeert Dree ,het is geen aanval op je.

Mvg
                    Erik

Opmerking

Je kunt kleine stukjes zure appel door het eivoer doen.
                      of een paar pinkies door het eivoer
                      misschien gaat de pop dan wel voeren

Opmerking

Opmerking

@Dree

Wat die oude kweker bij mij op de vereniging deed was dat hij de jonge poppen(vroeg geboren) de laatste ronde van het seizoen liet broeden en rond die tijd waren ze ruim 1jaar.
                          De late poppen liet hij het eerste jaar gewoon in de vlucht.
                          Er werden dan wel eieren gelegt maar die waren onbevrucht doordat er geen man bij zat.

Mvg
                          Erik

Opmerking

'opruimen'????? !
                            Fuufie!
                            Ik zit kropvol

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ardie
                              Je kunt kleine stukjes zure appel door het eivoer doen.
                              of een paar pinkies door het eivoer
                              misschien gaat de pop dan wel voeren
                              Een beetje geraspte appel is idd, prima.

Pinkies echter moet je nooit aan kanaries voeren.
                              Vr.groeten van
                              Antoni

homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Working...
                              X