Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uitkomst van de jongen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• uitkomst van de jongen

dag

ik heb een wit dominante man bij een gele schimmel pop en een gele pop gezet. de schimmel heeft 2 witte jongen en bij de gele is het nog niet duidelijk. mag ik besluiten dat de jongen mannetjes zijn doordat ze de kleur van de man hebben?

mvg

dawy

dit is voorlopig nog niet vast te stellen.
    je hebt 50 procent kans.
    kleur zegt nog niets.
    na 4-5 maanden is het geslacht vast te stellen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door dawy
      dag

ik heb een wit dominante man bij een gele schimmel pop en een gele pop gezet. de schimmel heeft 2 witte jongen en bij de gele is het nog niet duidelijk. mag ik besluiten dat de jongen mannetjes zijn doordat ze de kleur van de man hebben?

mvg

dawy
      Nee Dawy.
      Zo simpel is het nou ook weer niet.
      Was het maar waar. Ik sex mijn Spaanse Timbrado's pas in oktober
      en zelfs dan is het nog niet altijd duidelijk.
      De zang moet dan de doorslag geven.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Hoi,

Als ik in de tuin zit in de nazomer pik ik de nieuwe mannetjes er zo uit, bij het uitvangen weet je het dan natuurlijk niet meer dus heb ik het de man laten doen waar ik mijn vogels aan verkoop, goeie winkel maar 1 pop die ik mee terugnam was thuis binnen een kwartier door de mand gevallen als man. Die mensen hebben er hun beroep van gemaakt en die maken dus zelfs nog fouten.

Nu zat ik te denken, als ik daar dan in het nazomer-zonnetje zit kan ik ze dan nog een knijpring omdoen als ze aan het zingen zijn?

Groet Dree

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door dree
          Hoi,

Als ik in de tuin zit in de nazomer pik ik de nieuwe mannetjes er zo uit, bij het uitvangen weet je het dan natuurlijk niet meer dus heb ik het de man laten doen waar ik mijn vogels aan verkoop, goeie winkel maar 1 pop die ik mee terugnam was thuis binnen een kwartier door de mand gevallen als man. Die mensen hebben er hun beroep van gemaakt en die maken dus zelfs nog fouten.

Nu zat ik te denken, als ik daar dan in het nazomer-zonnetje zit kan ik ze dan nog een knijpring omdoen als ze aan het zingen zijn?

Groet Dree
          Leuk Dree ,
          Ja natuurlijk kan je ze een knijpringetje aan doen.
          Als je maar niet toevallig de vogel er naast vangt.Je weet wel,die er
          bijna net eender uitziet,maar dan pop.
          Vr.groeten van
          Antoni

homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

uitkomst van de jongen

Grappig.
            Ja, een methode om te kunnen sexen is op de zang letten, na de rui. Knijpringen kunnen hierbij behulpzaam en bepalend zijn.
            De cloaca bekijken na een half jaar is riskant, sommigen "tekenen" later.
            Ervaren kwekers kunnen het ook aan de hand van de buitenste (voorste) teenlengte zien, verschillende lengte of gelijke lengte. Ik ben daar niet bedreven in.
            Stand van de ogen tov de snavel "spleet". Gaat het verlengde van deze spleet door het onderste kwart van het oog, dan is het geheid een pop. Staan de ogen bdz er boven, duidelijk er boven, dan betreft het een man. Dit is al makkelijk te oefenen met oudere vogels.

Opmerking

Ik opteer voorlopig voor de zang methode, ja ik zal opletten niet het zusje te pakken

Dree

Opmerking

als ze aan het zingen zijn bij mekaar in de kooi,
                dan even nat spuiten met de bloemen spuit.
                dan uit vangen en een knijp ring om

Opmerking

Hoi,

Natspuiten? waar is dat voor?

Dree

Opmerking

als je de jonge mannen die gaan zingen een keer natspuit en meteen uitvangt weet je zeker dat je de goede te pakken hebt omdat hij dan nat is.
                    want als je een kooi vol vogels hebt pak je altijd de verkeerde.

Opmerking

Ah ik snappem, mijn kooi is dan wel 7x5x2 meter maar toch, er zijn altijd tweelingzusters

Dree

Opmerking

Als je meteen bij het ringen al een kleurring om doet is dat later makkelijker.Hoef je alleen maar op te letten als ze zingen welke kleurring ze omhebben.Moet je wel verschillende kleuren gebruiken
                        Als je niet ringt kun je een week na het uitvliegen de jonge vogels een kleurringetje omdoen,ze zijn dan nog wel een keer te pakken.

mvg eddie

Opmerking

okee, allen bedankt voor de antwoorden, het blijft dus nog wat afwachten. een knijpring lijkt me een goed idee.

gegroet

Opmerking

Working...
                          X