Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer ringen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wanneer ringen?

Hallo mijn eerste jaar dat ik als kweker ben begonnen zijn mijn eerste eitjes uitgekomen.

Afgelopen zondag ochtend zijn twee van de vier eieren uitgekomen. Gisteren (woensdag) zou de laatste uit moeten zijn gekomen. Dat is niet gebeurt.
    Kan ik deze uitgekomen jongen vandaag (donderdag) of morgen (vrijdag) beter ringen aangezien ik van het weekend geen tijd heb.Ook heb ik nu tijd om ze in de gaten te houden. Maandag zou ook nog kunnen maar dan word het tegen het eind van de middag pas.

Moet ik nog iets speciaals doen met de NBVV ringen, ik heb gehoord dat kanaries de jongen wel eens uit het nest gooien omdat de ring als vuil word gezien.

Groetjes Erwin

wanneer ringen

Ik zou het niet eerder dan vrijdag doen want de pop wil de ringen nog wel eens verwijderen.Maar maandag als eerste kontroleren of de ringen er nog aanzitten en anders kijken of de ringen in de kooi liggen en dan opnieuw ringen.Veel succes.

mvgJan

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Erwin
      Hallo mijn eerste jaar dat ik als kweker ben begonnen zijn mijn eerste eitjes uitgekomen.

Afgelopen zondag ochtend zijn twee van de vier eieren uitgekomen. Gisteren (woensdag) zou de laatste uit moeten zijn gekomen. Dat is niet gebeurt.
      Kan ik deze uitgekomen jongen vandaag (donderdag) of morgen (vrijdag) beter ringen aangezien ik van het weekend geen tijd heb.Ook heb ik nu tijd om ze in de gaten te houden. Maandag zou ook nog kunnen maar dan word het tegen het eind van de middag pas.

Moet ik nog iets speciaals doen met de NBVV ringen, ik heb gehoord dat kanaries de jongen wel eens uit het nest gooien omdat de ring als vuil word gezien.

Groetjes Erwin
      Erwin,
      Zodra de jongen hun uitwerpselen op de rand van het nest deponeren
      moet je de jongen ringen. Zorg dus dat je op tijd bent.
      Evt. gebruik je daarbij zuurvrije vaseline.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Bedankt beide

Opmerking

Working...
        X