Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mannetje en vrouwtje, of toch niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Mannetje en vrouwtje, of toch niet?

Beste kanariekenner,

Piet heb ik nu 2 jaar, een kanarieman (in huiskamerkooi). Ik vond hem maar zielig in zijn eentje en had er een popje bij gekocht, dacht ik. Dat werd vechten na een week of 2. Daaruit concludeerde ik dat Pollewopke geen popje was maar een man. Ik heb hem geruild. Deze keer zou ik echt een pop hebben. Of toch niet?

Wat valt me op: Hun beide achterwerkjes verschillen niet heel erg veel van elkaar, al heeft Piet wel meer een soort van uitstulpsel.

Piet fluit weer sinds een paar dagen, de eerste weken samen deed hij dat niet. Hij fluit echter niet voor Pollewopke heb ik het idee. Kan ook door het weer komen natuurlijk. Al hoor je vaak dat kanaries niet meer fluiten als hij een soortgenoot in de kooi heeft.

Ze kroelen niet met elkaar, zitten niet samen. Af en toe hebben ze weleens een meningsverschil, maar dat duurt nooit lang. Eten doen ze wel samen, dus samen op de voerbak.

Pollewopke zit veel in het nestje wat ik erin heb gehangen, ze plukt en trekt aan het matje. Gaat er af en toe eventjes inzitten. Piet doet dit absoluut niet.

Piet fluit (dat deed hij ook toen hij alleen was maar helemaal niet toen Pollewopke nr. 1 erbij was) en Pollewopke piept en kirt alleen wat. Piet is van 2010 en heeft een ringetje om. Pollewopke heeft geen ring, maar ziet er wel jong uit. Ik heb haar net 5 weken en ze komt uit de dierenwinkel.

Nu mijn vraag aan de kenners:

Is Pollewopke een vrouwtje denk je? Zo ja, is er dan gewoon geen 'klik' tussen de 2? Of kan dat nog wel even duren (misschien omdat Pollewopke nog een puber is...? ;-))

Groetjes Marieke

vanaf afstand is het natuurlijk moeilijk te bepalen, misschien kan je even bij een kanariekweker langs gaan, die weet het zo te zeggen.
    Ligt er een matje in je nest? Ik zou dat eruit halen en ze een beetje nesteling geven in een ruifje, zo kan je zien ofdat ze bezig aan het nestelen zijn.
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Working...
    X