Mededeling

Collapse
No announcement yet.

snavel knippen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• snavel knippen?

hallo
    ik heb een kanarie pop zitten met een te lange snavel
    er groeit een beetje een raar puntje aan.
    hoe kan ik dit oplossen?
    heb gewoon sepia in de kooi hangen maar daar maakt ze geen gebruik van

deze pop heeft trouwens ook een raar teentje
    ik heb gehoord dat deze problemen te maken kunnen hebben met inteelt
    zou iemand mij hier iets over kunnen vertellen aangezien ik maar een trio kanaries heb en me meer bezig hou met grasparkieten

groeten marthijn

Ik weet niet of het komt door inteelt hoor, wat dat betreft kan ik je niet helpen. Ik heb wel een kanarieman gehad die elke zoveel maanden datzelfde probleem had. Ik knipte heel voorzichtig met een nagelknippertje de rare puntjes van de snavel af. Het was bij hem altijd alleen aan de bovenkant dus als ik dan het punt weer een beetje kloppend maakte met de onderkant was het goed! Dan kon hij tenminste weer goed eten.

Opmerking

Dat is inderdaad de manier, waar je wel op moet letten is dat je hem niet te kort knipt want dan knip je in het vlees en zal hij gaan bloeden.

Bij veel kanaries kan je met een lampje (vaak ook zonder) zien tot waar je kan knippen.
      http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
        Dat is inderdaad de manier, waar je wel op moet letten is dat je hem niet te kort knipt want dan knip je in het vlees en zal hij gaan bloeden.

Bij veel kanaries kan je met een lampje (vaak ook zonder) zien tot waar je kan knippen.
        Gaat dit nu over een snavel of een nagel?????
        dat vraag ik me af.

Opmerking

werkt bij beide hetzelfde, ook in de snavel zit leven. Knip je die te kort dan zal die net als een tekort geknipte nagel gaan bloeden.

Opmerking

bedankt voor jullie antwoorden

@barend : het gaat over de snavel. het nageltje heb ik al bijgeknipt
            ik zal morgen even kijken of het lukt om het snaveltje voorzichtig bij te knippen

wat voor nagelschaartje moet ik gebruiken?
            gewoon z'n nagelschaartje die ik voor mijn vinger en teen nagels gebruik?

marthijn

Opmerking

Ik gebruik deze :

Opmerking

Ik gebruikte voor de snavel gewoon zo'n simpel nagelknippertje van mezelf. Zo'n plat knippertje want dat was net zo handig on een randje/hoekje bij de snavel te kunnen knippen. Ik kon goed zien wat er af moest want het langere hoekje was wat doorschijnender dan de rest van de snavel. Zo'n tangetje als wiggel afbeeld is handig voor nagels maar ik zou er geen snavel mee durven knippen...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Pippa
                  Ik gebruikte voor de snavel gewoon zo'n simpel nagelknippertje van mezelf. Zo'n plat knippertje want dat was net zo handig on een randje/hoekje bij de snavel te kunnen knippen. Ik kon goed zien wat er af moest want het langere hoekje was wat doorschijnender dan de rest van de snavel. Zo'n tangetje als wiggel afbeeld is handig voor nagels maar ik zou er geen snavel mee durven knippen...
                  Is prima hoor zo'n nagelknippertje.
                  Het gaat ook meestal om een klein stukje van de punt van de bovensnavel.

Zou de foto van de nageltang,die is afgebeeld, een vergroting zijn.
                  Want hij lijkt mij meer een tang voor het knippen van de nagels van
                  honden.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Dit soort tangetjes worden ook verkocht voor het afknippen van de aluminium ringen van de vogels, als er bv een pootje is beschadigd.
                    Voor kleinere ringen heeft de schaar een nog fijner bekje.
                    Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Crest
                      Dit soort tangetjes worden ook verkocht voor het afknippen van de aluminium ringen van de vogels, als er bv een pootje is beschadigd.
                      Ik heb idd. ook een z.g. ringentangetje.
                      Vr.groeten van
                      Antoni

homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Crest

Je zit er langs Crest

als je met dit schaartje een ring doorknipt is de vogel meteen zijn poot kwijt, dit is echt een nagelschaartje.

Ik knip hier al 2 jaar nagels en snavels mee zonder problemen, moet er wel bij zeggen dat ik maar zelden een kanarie snavel bij moet knippen. Als het moet gaat het echt om een minimaal puntje.

Zo'n ringeschaartje heeft een veel platter snijblad. Hierdoor komt de poot niet in de verdrukking.

Opmerking

snavel knippen

bij mijn kanarie die een overbeet heeft doe ik het volgende
                          ik pak een sigaret en steek het aan doe de as die ervan af komt in een zuiver kommetje. pak een scherpe nagelschaar en een nagelvijltje en kijk naar een donker lijntje van de bovensnavel dit is een bloedvat denk erom dat je daar zeker 5 mm vandaan blijft. en knip met de schaar schuins in de snavel werk vervolgens met het vijltje de zijkanten bij dit voorkomt dat de bovensnavel breder wordt en voorkomt inscheuren van de snavel waarop de vogel kapot gaat en dat is jammer. mocht je onverhoopt toch in het bloedvat knippen wat altijd en door iedereen kan gebeuren ook mij pak je de kop van jouw vogeltje en duw de snavel voorzichtig in het kommetje met zuiver sigarettenas dit stopt het bloeden en door de droge ass voorkomt infecties voor. succes

Opmerking

Working...
                          X