Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Manier van voeren.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Manier van voeren.

Hallo Allemaal!

Ik ga binnen kort min binnen hok vergroten (net zo groot als de volliere zelf) hier heb ik de ruimte namelijk voor, Dit omdat ik ze dan in de winter binnen kan halen als ik dat wil en ze dan nog de zelfde ruimte hebben! Nu voer ik altijd met een silo maar merk dat ze hier aanzienlijk mee smeren,

Nu zoek ik een Goede manier van voeren,

Nu is de vraag .. zouden jullie uw manier van voeren neer willen zetten en waarom?? Ik zoek namelijk naar een goede manier voor het voeren en het makkelijkst en natuurlijk het best voor de vogels..

Zelf had ik een aantal ideeen: (En een ovaal bakje ( waar ik de foto niet van heb) of een draai plataeu)
    Bijgevoegde Bestanden

Dat zoals je laatste foto is echt handig je hangt er enkele op, en je bent dagen gerust gewoon eventjes in blazen mochten er pelletjes in blijven liggen.
    heb ook eens geprobeerd met een fles en dan wordt er veel gemorst, hangbakken gebruik ik voor mijn parkieten maar dan zou ik een opvangbak maken voor er onder te hangen om al het eten dat ze eruit gooien op te vangen
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Hallo, ik gebruik het eerste bakje, maar wel met een roostertje erin. Daarmee heb je toch ook wel veel gemors, maar voor mij maakt dat niet zo veel uit, de kwartels ruimen veel op en de rest gaat bij de kippen. Bijkomend nadeel is dat er nog wel eens uitwerpselen in het bakje terechtkomen.
      Ik heb het een tijdje geprobeerd met het laatste model, daar heb je heel weinig verspilling, maar ik had de indruk dat de vogels daar heel erg moeten aan wennen, bij mij zochten ze hun eten op de grond. Dat zal dan natuurlijk een nadeel zijn voor uitvliegende jongen. Er kunnen ook minder vogels tegelijk eten (misschien komt daar ruzie van?)
      Ik ben ook wel benieuwd hoe anderen het doen
      m.v.g.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey siemerink
        Hallo Allemaal!

Ik ga binnen kort min binnen hok vergroten (net zo groot als de volliere zelf) hier heb ik de ruimte namelijk voor, Dit omdat ik ze dan in de winter binnen kan halen als ik dat wil en ze dan nog de zelfde ruimte hebben! Nu voer ik altijd met een silo maar merk dat ze hier aanzienlijk mee smeren,

Nu zoek ik een Goede manier van voeren,

Nu is de vraag .. zouden jullie uw manier van voeren neer willen zetten en waarom?? Ik zoek namelijk naar een goede manier voor het voeren en het makkelijkst en natuurlijk het best voor de vogels..

Zelf had ik een aantal ideeen: (En een ovaal bakje ( waar ik de foto niet van heb) of een draai plataeu)

Hallo Jeffrey,

Gewoon een langwerpige bak met rooster.
        Voeren doe ik elke dag met iets ruim rantsoen.
        Restanten gaan in de kliko.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Manier van voeren

Ik voer net zo als dhr. Hopman. In vakantietijd heb ik oppas.
          Ik voer ook nog op de grond waardoor losse velletjes niet op grote afstand de boel vervuilen en ook niet in het water komen. Water plaats ik iets hoger. Badwater ver van de voerbak. De bedoeling is om vervuiling zoveel mogelijk te voorkomen.
          Voeren in silo heeft als nadeel dat vogels veel voer weggooien als ze op zoek gaan naar de lekkere zaadjes. Het blijft de bedoeling dat ze allemaal een mengsel moeten krijgen.

Opmerking

foto 3 dat werkt het beste , heb ik zelf ook.

succes.

Opmerking

Foto 1 met rooster, kan je mooi gerantsoeneerd voeren, zonder rommel.
              Bijgevoegde Bestanden
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                Foto 1 met rooster, kan je mooi gerantsoeneerd voeren, zonder rommel.
                ja micheal! en natuurlijk antioni en da8 ..

ik zat hier zelf ook aan te denken, Maar kunnen ze hier niet makkelijk in schijten? en smeren ze hier niet veel mee?

ik bedoel met een trechter met ronde gaten steken ze het koppie in .. dit was zelf mijn 1e van de ideeen die ik had .. maar door jullie ben ik toch aan het denken gegaan .. want waarvoor zijn die rooster er in dan? daar gaan ze toch ook gewoon op zitten?

bedankt jongens!!

Voor nog meer ideen zet ze er onder ! een beetje discuseren kan geen kwaad natuurlijk

Opmerking

Het schijten in deze bakjes valt reuze mee, zeker omdat er juist er een rooster zit.

Gewoon de bakjes dubbel kopen, zijn ze een beetje vies hang je een schone op en en de vuile in de afwas.
                  Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Ik heb deze. Ik vind deze ook erg goed werken.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                      Het schijten in deze bakjes valt reuze mee, zeker omdat er juist er een rooster zit.

Gewoon de bakjes dubbel kopen, zijn ze een beetje vies hang je een schone op en en de vuile in de afwas.
                      ik koop altijd dubbel dat is erg handig, en ik bedoel .. of ze niet op die spijltjes gaan lopen haha, die beesten zijn soms erg slim .. Dat ze me niet in het voer schijten zegmaar.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door patrick van pelt
                        foto 3 dat werkt het beste , heb ik zelf ook.

succes.
                        Smeren ze hier niet gigantisch mee? of maken die gaten die er in zitten waar de kop door heen gaat dat goed?

ik hoor graag van je!

Nog meer mensen sugesties??

ik hoor ook vaak dat ze uit die kleine ronde ovaale bakjes voeren.. maar hier kunnen ze in gaan zitten...

Opmerking

de 3e is echt handig!
                          In die hangbakjes durven ze wel eens vaak hun behoeften te doen, daarom alleen al gebruik ik die bak met de glasplaat.
                          Kan lekker veel in
                          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                            de 3e is echt handig!
                            In die hangbakjes durven ze wel eens vaak hun behoeften te doen, daarom alleen al gebruik ik die bak met de glasplaat.
                            Kan lekker veel in
                            Jef wederom, het gaat me voornamelijk om het smeren en het poepen.. Hoeveel er in kan maakt me niet uit want als je alles met 3 dagen op de grond hebt liggen zie ik het nut van zo een ding ook niet in .. Handig speelt ook een grote rol maar het gaat me er voornamelijk om dat er niet te veel word gesmeerd, ik vind dit namelijk zonde en natuurlijk dat het optimaal blijft zonder bacterieun en rotzooi.. Ik maak dan ook op de bodem een gaas raam die 5 cm van de grond af lig zodat ze het gemorste waar ze op poepen niet kunnen pakken.. Nu is de vraag aan jou jeffrey: morsen ze hier veel mee en zal je eens een foto kunnen posten van hoe jij voerd haha?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey siemerink
                              Smeren ze hier niet gigantisch mee? of maken die gaten die er in zitten waar de kop door heen gaat dat goed?

ik hoor graag van je!

succes.
                              Nog meer mensen sugesties??

ik hoor ook vaak dat ze uit die kleine ronde ovaale bakjes voeren.. maar hier kunnen ze in gaan zitten...
                              bij mijn smeren ze er wel mee maar het verlies valt mee, daarom zitten de gaten er ook in.

succes.

Opmerking

Working...
                              X