Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie verft broedhok rood!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kanarie verft broedhok rood!

Moin,

Ik heb een aantal oranje-----) rood vetstof gekruisd? met een geel popje/ en heb hieruit mooie zalmroze vogels verkregen.(ook na meer dan een jaar zonder kleurstof)
    Kan ik wat met deze zalmroze vogels ,meer poppen 5 stuks kan ik deze met kleurstof weer rood maken???

Welnu 2 zalmroze(ook als je kweekzalm koopt komt het roze van de kleurstof,lekker gezond) poppen maken een ogeloofelijke #$$** bende, van hun broedkooi het rode kleurstof(bogena) heeft de binnen kant van de broedkooi van een nieuwe verflaag voorzien, terwijl andere popjes niet zo ruig te werk gaan en gewoon fatsoenlijk blijven. is dit een probleem???

Dan heb ik nog 2 witte onervaren popjes die na een maand in de broedkooi nog steeds zenuwachtig zijn, en bij het minste of geringste in de voederbakjes duiken om maar niet gezien te worden, kan ik niet beter hier andere popjes voor in de broedkooi zetten die niet zo enorm zenuwachtig zijn heb er nog enkele.???

Met vriendelijke groet,
    beginner

die probleem heb ik ook gehad ik heb ze hier om weg gedaan (wat een bende je bleef schoon maken) maar pas toen ze klaar waren met verven ik heb ze er een kwast bij gedaan ging het sneller

Opmerking

los op

Oplossingen;

Kleurmiddel door het eivoer doen. Door het water, een `#@$bende

Opmerking

Dat is natuurlijk het grootste voordeel dat wij hebben van onze hobby als tentoonstellers.

Onze vogels vanaf ze van de ouders weg zijn worden ze in vluchten geplaatst die niet te groot zijn. Alsook worden deze iedere dag met de mensen geconfronteerd, doordat wijzelf er vaak aanwezig zijn en het feit dat we soms vreemde mensen op bezoek krijgen.

Op een bepaald moment beginnen wij te selecteren en de betere vogels in tt kooien of broedkooien op te kooien. Deze voorbereiding geef trg het voordeel dat ze kalmer worden (niet zenuwachtig) voor de TT's. Alsook op de tt worden ze trg blootgesteld aan veel vreemde mensen.

Vanaf dit moment zijn de vogels hun zenuwachtigheid kwijt en in de periode van de kweek kunnen ze zonder problemen de broedkooien in en kan de kweek starten.

Het heeft geen nut deze trg in grote vluchten te gooien (tussen tt en kweek) want dan zijn we trg bij af.

Veel mee bezig zijn is dus de boodschap op een succesvolle kweek zonder al teveel problemen. Mss kan je hier indien je geen tt's doet toch een paar belangrijke punten uithalen om jouw vogels te gaan trainen.

Ik wens je nog veel succes, maar zoals reeds vermeld aan zenuwachtige vogels gaat men niet veel hebben in de kweek, dan een hoopje problemen.

succes!
        Treursijs
        http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Zelf doe ik altijd kleurstof door het eivoer, zonder de kleurstof eerst op te lossen. Je ziet het dan wel niet, maar het doet toch z'n werk. De maagsappen zorgen ervoor dat de kleurstof wordt opgenomen, het probleem is dat de verzorger de rode kleur wil zien, omdat hij dan weet dat de kleurstof zijn werk doet, maar het is niet nodig.

Zenuwachtige vogels kun je proberen te plaatsen bij enkele rustige vogels die al langer in de broedkooi zitten, dus bv 3 rustige vogels en 1 van de onrustige witten, de kans bestaat dat ze het gedrag overnemen.
          Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Crest
            Zelf doe ik altijd kleurstof door het eivoer, zonder de kleurstof eerst op te lossen. Je ziet het dan wel niet, maar het doet toch z'n werk. De maagsappen zorgen ervoor dat de kleurstof wordt opgenomen, het probleem is dat de verzorger de rode kleur wil zien, omdat hij dan weet dat de kleurstof zijn werk doet, maar het is niet nodig.

Zenuwachtige vogels kun je proberen te plaatsen bij enkele rustige vogels die al langer in de broedkooi zitten, dus bv 3 rustige vogels en 1 van de onrustige witten, de kans bestaat dat ze het gedrag overnemen.

Persoonlijk denk ik dat gedrag onrustig eerder gaat overgenomen worden dan rustig.. Maar het is inderdaad iets dat je kan gaan proberen.
            En ons zeker en vooral laten weten.
            http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Bedankt voor de Tips allemaal, heb nu bij de zenuwpeesjes een ander popje bijgeze,t en zal observeren wat er gaat gebeuren, helpt het niet doe ik ze terug in de voliere, en hang daar nestkastjes bij.

Ook ga ik de kleurstof in elk geval niet meer door het water doen, maar door het eivoer.

Bedankt,

Opmerking

Opmerking

Working...
                X