Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Agressie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Agressie

Hallo allemaal,

Tijdje geleden alweer, dat ik een vraagje heb over onze inmiddels tamme kanarie, Swoofy.

Ja, ja onze swoof is me er eentje! Hij komt bij je zitten, op het hoofd of op de tafel en vermaakt ze uren met onze schildpadjes ( denkt dat het een grote zwembad is) en dat de schildjes zijn persoonlijke speelgoedjes zijn...afijn.. Swoof mag een nestje gaan maken bij onze vrienden die sinds een halfjaar een prachtige zelfde kleur pop hebben. Eerst laten wennen, ging hartstikke goed, dan het popje erbij en...dat ging niet zo goed! Swoof vecht haar de tent uit! dus hup popje er weer uit..oeps! maar toch ging hij erom klagen, wanneer ik het popje apart in een ander kooitje erbij zet fluit hij prachtig, danst en roept maar zo snel ik het popje erbij zet, is het na 5 min homeles..

Wat is nu wijsheid?

Gr Agaat
    * Auteur en Clown, www.agathajeuring.nl *

Ehm, is het niet zo dat je het mannetje bij de pop in de kooi moet zetten ipv andersom? Of maakt dat niet uit? Anders ziet hij haar misschien als indringer in zijn territorium.

Opmerking

Dat maakt niet echt uit. Ik pas beide manieren toe.

Af en toe heb ik alsook een koppel dat elkaar letterlijk overhoop mept.
      Ik laat ze maar een dagje uitvechten en dan komt het goed.

Geduld en effe de oogjes dichtknijpen helpen
      http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

kan ook zo zijn dat de pop nog niet in broedstemming is en de man wel, dan word het ook vaak vechten.
        sommige poppen zijn heel erg kieskeurig als het om een man gaat en dan word het ook vechten.

ik heb hier een pop zitten waar ik vorig jaar geen man aan gekoppeld kreeg zodra ik er 1 bij zetten werd het vechten en bleef het vechten.
        ondanks dat deze wel broedrijp was.

pop toch bewaard.
        dit jaar opnieuw een man bij gezet, geen ruzie en met het eind resultaat dat er nu jongen in het nest liggen.

ik zou de man apart zetten in het zichtsveld van de pop en als de pop een nest aan het bouwen is en deze bijna af heeft de man er weer bij zetten.
        dan zou het goed moeten gaan.

mvg
        erik

Opmerking

Working...
        X