Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plukken Kanarie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Plukken Kanarie

Plukken bij kanarie, is dat aangeleerd of zit het in de genen?
    Groeten Niels

Plukken van zichzelf of andere vogel?

Hier staat wel wat:http://users.skynet.be/woutvgils/artikels/016.html
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

ik dacht eens een keer te lezen dat ze dit deden voor het broeden zodat ze Met het lichaam rechtstreeks op de eieren zit, ik kan me vergissen ..

met de veren maakten ze dan het binnen nestje deels.

Opmerking

De man plukt de jong, jong is 4 weken oud, nog niet zelfstandig. Ik heb in een boek gelezen dat overvloedig nestmateriaal geven de man het niet meer gaat doen.

Zal deze man ook eerder geplukt zijn, of zit het in de genen om te gaan plukken? Want mijn vader heeft daar zelf nooit last van gehad. Gewoon een vraag of deze bloedlijn dan wel zuiver zal zijn dan. Het zal wel zonde zijn voor zo'n mooie phaeo kanarie.
        Groeten Niels

Opmerking

Heb je dan al geprobeerd om meer nestmateriaal te geven?
          Het kan ook een tekort van iets zijn. Maar ook zoiets van opgedonderd jij ik ben hier de baas.
          Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door niels be
            De man plukt de jong, jong is 4 weken oud, nog niet zelfstandig. Ik heb in een boek gelezen dat overvloedig nestmateriaal geven de man het niet meer gaat doen.

Zal deze man ook eerder geplukt zijn, of zit het in de genen om te gaan plukken? Want mijn vader heeft daar zelf nooit last van gehad. Gewoon een vraag of deze bloedlijn dan wel zuiver zal zijn dan. Het zal wel zonde zijn voor zo'n mooie phaeo kanarie.
            Is normaal Niels. Poppen willen zacht nestmateriaal. Welnu dat is aanwezig in de vorm van de jongen.
            Hiet gaan de jongen met ca. 16-18 dagen achter de tralies oftwel in de babykooi.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Ik heb meer sinds enkele dagen meer nestmateriaal gegeven en het lijkt er nu op dat het gestopt is, geen kleine veren meer op de grond en buiten het hok. Dat tot nu toe de goede oplossing te zijn.

In ieder geval bedankt van de site populier! Weet sinds enkele dagen af van deze site, had deze link niet gezien namelijk.

Ik heb een babykooi geprobeerd, de pop wilde de jong voedsel geven maar ze kwam er niet door. Hoe doe jij het eigenlijk, nog aanpassingen gemaakt aan de tralies Antoni Hopmann?

Het zal een kwadelijke zaak zijn dat het ook nog erfelijk kan zijn.
              Groeten Niels

Opmerking

Ik heb meer sinds enkele dagen meer nestmateriaal gegeven en het lijkt er nu op dat het gestopt is, geen kleine veren meer op de grond en buiten het hok. Dat tot nu toe de goede oplossing te zijn.

In ieder geval bedankt van de site populier! Weet sinds enkele dagen af van deze site, had deze link niet gezien namelijk.

Ik heb een babykooi geprobeerd, de pop wilde de jong voedsel geven maar ze kwam er niet door. Hoe doe jij het eigenlijk, nog aanpassingen gemaakt aan de tralies Antoni Hopmann?

Het zal een kwadelijke zaak zijn dat het ook nog erfelijk kan zijn.
                Als je de open zijde van de babykooi naar de tralies van de
                broedkooi wendt dan kan de pop zonder meer de jongen voeren.
                Normale spijlafstand is ca. 10 mm.

Vererving is hier niet van toepassing. Het heeft alles te maken met broeddrift.
                Vr.groeten van
                Antoni

homepage:

Opmerking

Plukken

Nou het is wel zo heb ik ondervonden vogels die door de ouders zijn geplukt doen dit ook vaak weer bij hun jongen.
                  Ik heb het jaren gehad toen ik Razas kweekte soms tot bloedens toe en heb het er toen uitgekweekt.

Mvgr

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Lizard27
                    Nou het is wel zo heb ik ondervonden vogels die door de ouders zijn geplukt doen dit ook vaak weer bij hun jongen.
                    Ik heb het jaren gehad toen ik Razas kweekte soms tot bloedens toe en heb het er toen uitgekweekt.

Mvgr
                    Zorg er voor,dat de jongen niet geplukt worden.
                    Eenmaal aan het plukken geslagen dan blijft dat doorgaan.
                    In de broedtijd als de poppen op scherp staan is het een verschijnsel,dat altijd voorkomt. Is het niet de staart dan de zijkanten van de jongen.
                    Vr.groeten van
                    Antoni

homepage:

Opmerking

Plukken is vooral bij gele kanaries, ook gele postuur kanaries. Bij bonte kanaries worden vaak alleen de gele veertjes geplukt. Heb je bv groene kanaries dan zul je daar geen last van hebben.
                      Zelf selecteer ik poppen of mannen die plukken ook uit.
                      Een babykooi kan (gedeeltelijk) een oplossing zijn, maar soms worden de jongen door de spijlen heen nog geplukt, ze blijven dan gewoon zitten bedelen om voer en worden dan nog geplukt.
                      Selectie, en tijdig voldoende nestmateriaal geven.
                      Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Crest
                        Plukken is vooral bij gele kanaries, ook gele postuur kanaries. Bij bonte kanaries worden vaak alleen de gele veertjes geplukt. Heb je bv groene kanaries dan zul je daar geen last van hebben.
                        Zelf selecteer ik poppen of mannen die plukken ook uit.
                        Een babykooi kan (gedeeltelijk) een oplossing zijn, maar soms worden de jongen door de spijlen heen nog geplukt, ze blijven dan gewoon zitten bedelen om voer en worden dan nog geplukt.
                        Selectie, en tijdig voldoende nestmateriaal geven.
                        Ook bij groene kanaries komt het voor tijdens de broedtijd.
                        De enige goede oplossing is en blijft de 3-delige kooi zoals door mij
                        zelf gemaakt en waarvan Peer een prachtige tekening heeft gemaakt.
                        De tralieschuifjes zijn heel laag zodat de pop c.q. jongen niet tegen
                        de tralies kunnen opvliegen.
                        Komt plukken NA de broedtijd voor dan moeten deze vogels worden
                        verwijderd.
                        Vr.groeten van
                        Antoni

homepage:

Opmerking

het is gelukkig opgehouden. Ga bij de tweede ronde extra nestmateriaal inleggen als de jongen ongeveer uitvliegen. Of ik moet de pop 4 a 5 jongen groot laten brengen op die leeftijd, zodat er niet meer geplukt kan worden door de man. Zal de pop dit aankunnen?
                          Groeten Niels

Opmerking

het is gelukkig opgehouden. Ga bij de tweede ronde extra nestmateriaal inleggen als de jongen ongeveer uitvliegen. Of ik moet de pop 4 a 5 jongen groot laten brengen op die leeftijd, zodat er niet meer geplukt kan worden door de man. Zal de pop dit aankunnen?
                            Dat de man plukt is niet normaal,Niels.
                            De pop kan gemakkelijk de jongen zelf groot brengen.
                            Vr.groeten van
                            Antoni

homepage:

Opmerking

plukken kanaries

Vaak abnormaal gedrag.
                              Soms heeft de kanarie iets meer behoefte aan vitamine B (6?).
                              In dat geval kun je het tekort opheffen door wat havermout in een bakje bij te zetten. Het is te proberen. Lukt het niet, dan is het meestal een kwestie van nesteldrift of gewoonte. In het laatste geval doet de vogel het iedere keer in het broedseizoen, heel vervelend mn voor jonge vogels. De enige oplossing is dan een babykooi, jonge vogels scheiden van de ouders door een traliewerk.

Opmerking

Working...
                              X