Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kanarie kweek

Ik zou hem er gewoon al bij zetten, niet wachten tot ze beginnen met het maken van nesten
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Mitho,
      Je hangt de kastjes op en doet gelijk de man in de voliere.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Ik doe hetzelfde als Mitho. Een niet broedrijpe pop krijgt bij mij of geweldig op haar kop of geeft meneer geweldig op zijn kop. Terwijl ze gewoon een nestje moet bouwen en daarna is ze zo mak als een lammetje door de hormoontjes.

Opmerking

Normaal zou ik pas woensdag de nestbakjes in mn kweekkooien hangen bij de poppen maar nu merkte ik juist dat 1 kanarie pop het papier op haar bodem was aan het versnipperen, zou dit nesteldrang zijn? zou ze een nestwillen maken met de papiersnippers?

Zou ik vandaag al aan haar een nestbak + nestmateriaal mogen geven?

mvg

Opmerking

Ja, ge ze hun nestjes maar
            zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door mitho
              Normaal zou ik pas woensdag de nestbakjes in mn kweekkooien hangen bij de poppen maar nu merkte ik juist dat 1 kanarie pop het papier op haar bodem was aan het versnipperen, zou dit nesteldrang zijn? zou ze een nestwillen maken met de papiersnippers?

Zou ik vandaag al aan haar een nestbak + nestmateriaal mogen geven?

mvg
              Dat is idd nesteldrang Mitho. Je mag vandaag anders morgen nestbakjes
              hangen en nestmateriaal verstrekken.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:

Opmerking

Wat ik aan het volgende doen, de poppen nemen allemaal nestmateriaal uit de houdertjes maar daarna laten ze het op de grond vallen.

wat doen???

Opmerking

Wat ik aan het volgende doen, de poppen nemen allemaal nestmateriaal uit de houdertjes maar daarna laten ze het op de grond vallen.

wat doen???
                  Weetje wat ik gedaan heb, teminste dit is mijn ervaring (1e jaar)
                  iemand die ik ken die al vele jaren kanarie's kweekt Zei tegen mij, Druk als je een gespijld nestkastje of plastic kastje hebt zelf even wat kokos vezel in daar met een klein balletje door heen rollen .. zodat het een nestje lijkt .. bij een vast koko's nestje gaan ze toch trekken en waarschijnlijk donderen ze het nestje er uit.. bij dit zelf gemaakte (gerolde) nestje kunnen ze nog trekken en Goedleggen wat ze willen... Met het idee van.

bij mij is het in iedergeval gelukt mischien heb je er wat aan.

ook is het een idee om iederedag eivoer te geven om de hormonen een beetje op te schroeven, Let op als ze eieren hebben dit weg halen want het kan zijn dat de pop dan nog een keer wilt leggen en de eieren er dus uit donderd.

Ik gebruikte coco's vezel en sisal .. ook kun je een beetje watten of stukjes wol gebruiken,

Opmerking

Met wol loop je de kans dat er teentjes afgekneld zullen raken en afsterven.

mvg. Eelke

Opmerking

wat doen???
                      Dat is normaal Mitho. Gewoon een beetje slepen.
                      In het begin gewoon af en toe een klein plukje Sisal kort gesneden geven.
                      Als je ziet dat de pop(pen) serieus gaan bouwen geef je wat meer.
                      Vr.groeten van
                      Antoni

homepage:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele
                        Met wol loop je de kans dat er teentjes afgekneld zullen raken en afsterven.

mvg. Eelke
                        oke bedankt ele, Dan weet ik dit voor als ik het wel wou gebruiken!

Opmerking

hey,
                          Heb ook eens de haartjes van m'n angorakonijn erin gelegd omdat ik had gehoord dat dat ook lekker warm en zacht was. Resultaat : het bleef om de pootjes van de pop zitten aan het ringetje en ik had het niet op tijd opgemerkt. Ze heeft nu een afgekneld pootje. Is scheef gegroeid, maar ze steunt nog op de hiel ervan. Blijkbaar heeft ze er geen last van dus laat ik het maar zo. Ze is ondertussen ook al wat op leeftijd dus amputeren is voor haar misschien niet zo goed. Ik doe dat in ieder geval nooit meer. Kokosvezel en stro gebruiken ze bij mij ook van die witte vezels (ben de naam kwijt).
                          Er is er al eentje die reeds drie eitjes heeft. Is van vorig jaar. Ik zie wel geen man die haar komt eten geven. Vraag me dus af of de eitjes wel bevrucht zijn. Zal dat eens moeten chequen.
                          Groetjes,
                          Peruchke

Opmerking

Gewoon niet allerlei rommel gebruiken voor de nestbouw van de kanarie.
                            Het allerbest is kortgesneden sisal. Eventueel kan je zelf een bol sisaltouw
                            kopen bij de bouwmarkt.
                            Aan stukjes knippen van 3 cm en uitpluizen,Peruchke.
                            Is een gezellige bezigheid. Krant op tafel,schaar en bol sisal.
                            Houd een plastic zak bij de hand om deze met het pluis vol te stoppen.
                            Vr.groeten van
                            Antoni

homepage:

Opmerking

Working...
                            X