Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekvoer?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kweekvoer?

Hallo,

Wat is precies het verschil tussen kweekvoer voor kanaries, en gewoon kanariezaad, of zangzaad.?

Is het heel belangerijk om tijdens de kweek dit te gebruiken?.

hallo,
    kweekvoer ook wel eivoer genoemd geef je de vogels om in broedstemming te komen en als de vogels jongen hebben geef je de vogels dit dagelijks om de jongen mee te voeren ,de eerste dag geen eivoer geven als de jongen uitzijn ,
    kanariezaad is gewoon het standaard zaad dat je je vogels voerd,zangzaad is een samenstelling voor ,het woord zegt het al,'zangvogels.

naast het standaardzaad kun je ook evt wat onkruidzaad geven en trosgierst.
    en af en toe wat groenvoer zoals muur,zuring,paardebloemknoppen.
    m.vr.gr. Harry

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
      de eerste dag geen eivoer geven als de jongen uitzijn ,
      Dit moet je me wel eens gaan verklaren waarom niet?
      http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
        Dit moet je me wel eens gaan verklaren waarom niet?
        hoe kom je erbij dat de eerste dag geen ei-voer verstrekt mag worden.(fabeltje) jongen die uit het ei komen nemen de eerste dag geen voedsel op van de ouders, omdat ze voor een dag voedingstoffen uit het ei meenemen, dus pas de tweede dag gaan de ouders voeren, en dat mag best ei-voer zijn.

Opmerking

Als ik met de spuit bij voer moet ik wel zeggen dat ze gerust opnemen alsook de eerste dag.
          http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door sneaky
            hoe kom je erbij dat de eerste dag geen ei-voer verstrekt mag worden.(fabeltje) jongen die uit het ei komen nemen de eerste dag geen voedsel op van de ouders, omdat ze voor een dag voedingstoffen uit het ei meenemen, dus pas de tweede dag gaan de ouders voeren, en dat mag best ei-voer zijn.
            Tja, hier zou ik niet op gokken, ik heb toch echt vogels die bewijs van spreken een half uur na het uit komen van de eieren al gaan voeren omdat de jongen meteen beginnen te sperren.

Dus ik zal persoonlijk wel eivoer vanaf dag 1 neerzetten, het zou toch lullig zijn omdat het in de boeken
            "zo staat" de jongen honger lijden en een groeiachterstand oplopen.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Vreemd nee ik heb 2 zakken versela laga? voer gehaald, 1tje staat op kweekvoer ipv kanariezaad of zangzaad, eivoer geef ik altijd? tezamen met kanariezaad en ook grit,home made ontwormer vaak en af en toe wat vitaminen en idodide/iodine.

groet,

Opmerking

LOL home made ontwormer?

Hoe maak je dat

En idodide/iodine is toch radioactieve straling, waar gebruik jij dat voor?
                Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                  LOL home made ontwormer?

Hoe maak je dat

En idodide/iodide is toch radioactieve straling, waar gebruik jij dat voor?

Das nogal een ding beetje?, Wormwood,Male fern,Tansy Pomegranate,Boneset,Knotweed,Andrographis,St Rt,Male Bud,Black walnut tree,Rt Barke,Clove,Pumpkin seed,Thuji,Juniper berry,Caraway seed,Thyme,Fennel,Cayenne,oregano.

Hobby is het zeg maar, alle anti parasiet, anti worm een aftreksel van kruiden uit gedestileerd water als er nog wat over is voor de vogels denne. http://translate.google.nl/translate...26prmd%3Dimvns

Komt het meest overeen met jodiom oplossing alleen net wat anders.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Te Hokioi
                    Das nogal een ding beetje?, Wormwood,Male fern,Tansy Pomegranate,Boneset,Knotweed,Andrographis,St Rt,Male Bud,Black walnut tree,Rt Barke,Clove,Pumpkin seed,Thuji,Juniper berry,Caraway seed,Thyme,Fennel,Cayenne,oregano.

Hobby is het zeg maar, alle anti parasiet, anti worm een aftreksel van kruiden uit gedestileerd water als er nog wat over is voor de vogels denne. http://translate.google.nl/translate...26prmd%3Dimvns

Je kunt je vogels beter dingen geven die ook voor vogels bedoeld zijn. ,bijvoorbeeld gezasept ,of ,"de fles van teurlings"

Opmerking

Ze doen het anders byzonder goed parasietvrij en zingen de oren van me kop, wellicht dat je er in de toekomst anders over denkt!

Gezonde puppys.

Opmerking

Ze doen het anders byzonder goed parasietvrij en zingen de oren van me kop, wellicht dat je er in de toekomst anders over denkt!

Gezonde puppys.
                        Ik geef ze dat spul van jouw niet en mijn vogels doen het ook bijzonder goed ,hebben geen parasieten .ze zingen mij de oren van de kop ,en dat al 40 jaar.

Opmerking

Hallo,

Wat is precies het verschil tussen kweekvoer voor kanaries, en gewoon kanariezaad, of zangzaad.?

Is het heel belangerijk om tijdens de kweek dit te gebruiken?.

Versele Laga heeft meerdere mengelingen kanariezaad.

Normaal geef je Prestige Kanarie
                          In de kweek geef je Prestige Kanarie Kweek

Prestige Kanarie is een mengeling met o.a. 63% witzaad.
                          Dit is een goede mengeling en deze voorkomt vervetting van de vogel.

Prestige Kanarie Kweek is een meer uitgebreide mengeling met wat
                          meer raapzaad en perilla wit en onkruidzaad en ook is het eiwitgehalte
                          hoger. Zoiets van 18%.

De benaming van de mengeling en de houdbaarheidsdatum
                          vind je op het etiket aan de buitenkant op de bodem van de
                          papieren zak.
                          Vr.groeten van
                          Antoni

homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

A bit too deep for me

Samen met de wiki link komt dit een beetje op me over als een Star Wars conversatie (Jodi). Verklaar u nader...

Opmerking

Working...
                            X