Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie die bol zit en niest.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kanarie die bol zit en niest.

Hallo, ik heb 2 kanaries die bol zitten en een niesent geluid maken
    dit hebben ze al een paar maanden, ze eten goed zijn redelijk levendig
    maar zijn duidelijk niet gezond. Wat kan dat zijn??????
    gr. Ijsvogel

ten eerste welkom hier maar 1 ding snap ik niet ze hebben het al een paar manden en nu kom je vragen van wat het is veel te laat om met zulke vragen te komen
    maar goed hoe heb je de vogels zitten qwa voer licht warm of koud water en nog meer vertel eens meer

Opmerking

ijsvogel

hoi Andre.Ik ben sinds 2 dagen ingeschreven, dit is voor mij nieuw.
      mijn kanarie`s hebben een binnen hok en een vlucht,in combinatie met
      zebravinken en een koppel splendids,in de winter als het vriest houd ik ze binnen en houd het nachthok vorstvrij +/- 2 graden.Ik heb al 20 jaar kanarie`s
      heb dit probleem al vaker gehad nooit heeft iemand mij hier een oplossing
      voor kunnen geven, het gebeurd altijd in de wintermaanden en heb tegen het broedseizoen de poppen moeten doden.

Opmerking

Laat eens een ervaren iemand kijken naar je vogels, en anders meenemen naar een vogel-dierenarts.
        Er zijn medicijnen tegenn verkoudheid, snot, niezen enz. maar je moet wel even de juiste diagnose (laten) stellen.
        Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Crest
          Laat eens een ervaren iemand kijken naar je vogels, en anders meenemen naar een vogel-dierenarts.
          Er zijn medicijnen tegenn verkoudheid, snot, niezen enz. maar je moet wel even de juiste diagnose (laten) stellen.

Inderdaad, de goede diagnose is vaak waar het aan ontbreekt.

Mocht je toch zelf iets willen proberen dan zou ik het met sivotine proberen van Beaphar. Daar kan je niet veel mee fout doen.

Hou er wel rekening mee dat als een kanarie er zo bij zit je vaak al te laat bent met reageren.

http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

hallo ijsvogel,
            Ikzelf heb al Genies gehad bij kippen, Wat overigens niet over gaat, je hoeft bij de apoteeker te gaan. (is een soort poeder om in water te doen.)
            Verder zou ik zeggen Stop Ze apart in een TT kooi binnen lekker warm ;D
            Komt vast wel in orde.

Mvg Jonas k

Opmerking

ijsvogel

bedankt voor jullie reactie,
              ik had gehoopt op iemand met dezelfde ervaring.
              Ik ga de geadviseerde middellen bekijken en Streamboost weet je de naam
              van het poeder van de apotheek?
              Mijn ouders hadden veel kippen en ook daar kwam snot voor,dat werd bij hun
              verholpen door een soort levertraan maar dat is niet meer te koop.
              Ik hou mij aanbevolen voor advies.

Opmerking

De naam is mij ontgaan sorry, maar spring gewoon eens binnen bij de apotheek Vragen kost niks

Opmerking

Working...
                X