Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat zitten de vogels er mooi bij!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wat zitten de vogels er mooi bij!

Hallo

Gisteren was mn buurman op visite!
    Hij zegt wat zitten je vogels(6kanaries en 2 kapoetsen en 2 zwartkopsijzen)
    er mooi bij.
    Dit alles in een gemende voliere van 2,3x1x2
    Goed gezond,strak in de veren en volop fluitend!
    Nu lees ik dat veel mensen met allerlei middeltjes werken.
    Ik geef ze elke dag vers drinkwater,waar ze ook in badderen zelf met -15
    Het voer halen ze uit een hangfles(ga met donker weg en kom met donker thuis)
    Hierin zit 60%kanariezaad30%sijzenmengeling en 10%onkruidzaad.
    1x/wk krijgen ze stukje appel en eivoer.
    Tot aan eind maart voordat ze in de aangrenzende broedkooien gaan hou ik dat zo.
    1x/wk haal ik iets zand uit de voliere en doe er nieuw speelzand in!

m.vr.gr

Het is altijd mooi als je vogels er goed bij zitten.

Echter wil ik je wel voor 1 ding waarschuwen.

Je kan wel iedere dag vers water geven maar als dat zowel drink als badwater is zul je nog genoeg problemen krijgen.

Als ik dorst heb loop ik ook niet naar boven om een glas water uit het ligbad te scheppen waar mijn vrouw op dat moment in ligt te weken.

hang gewoon nog een fles op met water en hang die zo ver mogelijk bij het eten vandaan, hierdoor maken de vogels verplicht meters met vliegen.

Verder heb je het uiteraard erg netjes voor elkaar.
    http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Goede tip Wiggel,
      Ga deze week nog zn fles halen.
      Als de vogels in de broedkooien zitten eten/drinken ze uit klepbakjes.
      Dan heb ik dat probleem niet.

Opmerking

Je vogels zitten er goed bij schrijf je. Nu zegt 1 persoon wat en je gaat meteen wat veranderen, waarom?
        Denk je dat de vogels nu geen badwater meer gaan drinken omdat er ergens anders een fles hangt?
        Ik geef al zeker 40 jaar alleen een badschaal, zal ik het wel weer helemaal fout gedaan hebben.

Geen problemen verzinnen die er niet zijn wiggel.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Stelletje viezerikken

Ton en ik zijn dus een stelletje viezerikken. Ik doe het net zoals Ton, alleen en badschaal en geen apart drink water.
          Wel spoel in mijn badwater automatisch 5 x per dag door, maar dat heeft mede te maken met het warme weer.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Bij mij krijgen ze ook elke morgen alleen maar een schaal vers badwater.

Kees heb je een foto van dat automatische verversingssysteem?
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Het water geven uit een fles/fontijntje en het na het baden verwijderen van de badschaal uit de vlucht is een algemeen en veel toegepaste methode in de vogelhouderij.
              Ik laat het bad water circa 10 minuten in de vlucht staan dan is iedere vogel aan de beurt geweest en wordt het vuile badwater verwijdert. Dat andere vogelliefhebbers dit niet doen is mij een raadsel daar zij anders toch altijd zo beducht voor infecties bij hun vogels zijn. Drink/badwater is de hoogste risikobron voor infecties bij onze vogels en dit bewust vervuild laten staan is russichs roulette spelen met de gezondheid van je vogels.

Opmerking

ik heb in de vlucht een schaal met bad water staan elke morgen vers water er in en om een uur of 2 ook weer heb nooit problemen aparte drink flessen of iets dergelijk heb ik er niet in hangen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                  Geen problemen verzinnen die er niet zijn wiggel.
                  domme reaktie Ton.

Iedereen kan bedenken dat je het risico vergroot door er de hele dag een schaal in te zetten waar alle vogels in baderen en ook uit drinken.

Uiteraard wassen ze zich ook in die drinkflessen maar ik denk dat je het risico aanzienelijk verkleind door er een extra fles in te hangen, bij mij gaat het badwater er na een half uur weer uit.

Kees geeft aan dat hij het badwater 5 keer per dag automatisch verschoond, hiermee verklein je het risico natuurlijk altijd.

Iedereen zijn methode zou ik zeggen.

Ik geef alleen mijn mening aan Stegge en wat hij daar mee doet moet hij zelf weten.

Maar volgende keer zal ik jou eerst even een persoonlijk berichtje sturen met mijn antwoord, kan jij het even goedkeuren voordat ik het plaats.

Opmerking

Lange teentjes vandaag?
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

Valt wel mee Ton.

Ik ben gewoon van mening dat ik hem mijn persoonlijk mening/advies geef.

Als ik dan door een mede-forum bezoeker beticht wordt van problemen verzinnen vind ik dat niet tof om te lezen.

Ik probeer naar eer en geweten advies te geven en als andere het daar niet mee eens zijn kan ik daar mee leven.

Ik blijf echter wel achter mijn standpunt staan dat hij om problemen vraagt in een voliere van 230 cm x 100 cm met 10 vogels. Als je dan een badschaal neerzet die ook meteen als drinkwater diend en dan ook nog met 2 koppels sijzen, die toch al erg bevattelijk zijn voor besmetting.

Opmerking

Working...
                      X