Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer worden kanaries apart gezet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wanneer worden kanaries apart gezet?

Zoals de titel al zegt wanneer zetten jullie de kanaries appart voor de kweek?
    Tim van Zelst

Ik begin met de kweek in half maart, dus dan zet ik mijn koppels ook samen.
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Voor velen van ons is de kweek reeds gestart met kanaries.
      Mijn vogels zitten nu ongeveer 14 dagen samen.

maar daarvoor al tijdje licht bijgevoegd en wat warmer maken om broed conditie te verbeteren.
      http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Hoeveel licht uren hebben de kanaries nodig? Mijn licht gaat rond 7uur aan en rond 22uur uit en het is ongeveer 13graden in mijn schuur.
        Zijn er voor de rest nog dingen waardoor ik kan zorgen dat de pop gaat nestelen?
        Tim van Zelst

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door timvanzelst
          Hoeveel licht uren hebben de kanaries nodig? Mijn licht gaat rond 7uur aan en rond 22uur uit en het is ongeveer 13graden in mijn schuur.
          Zijn er voor de rest nog dingen waardoor ik kan zorgen dat de pop gaat nestelen?
          Wachten tot het voorjaar.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door timvanzelst
            Je licht uren zitten goed, temperatuur ook.
            Dus dit is in orde. Kanaries komen van zelf in vorm door de langere dagen en warmte.

Ik zou zeggen probeer de kanaries te koppelen en een nest bakje aan te hangen. Als zijzelf klaar zijn zal je merken dat alles van start gaat gaan
            http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Als het popje met nestmateriaal gaat slepen wordt het tijd voor een nestje. Dat is in de regel een goede aanwijzing van het broeds worden of zijn.
              Wat ook een aanwijzing is of de kanariepop al een broedplek heeft. De buik is dan vrij van veertjes om zo de eitjes goed warm te houden.
              Jo

Opmerking

Als je niet voor tt's wilt kweken is het niet nodig om bij te lichten gewoon wachten tot maart
                zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Working...
                X