Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ontstoken oogje?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ontstoken oogje?

hallo,

onze kanarie z'n linker oogje ziet er een beetje ontstoken uit, het 'randje' om de ogen heen is nu een heel klein beetje rood-achtig, toen ik het voor het eerst zag waren de veertjes om het oogje ook een beetje vochtig, maar dat is nu niet meer zo. wel zijn de veertjes bij z'n neusje een beetje vochtig. verder ziet hij er heel gezond uit en is ook gewoon actief.

hij krijgt in z'n eten wel multivitamine druppeltjes, ook maken we de stokjes en kooi nu regelmatiger schoon.

ik heb het oogje wel al 1 keer schoon gemaakt met gekookt en afgekoeld water, moet ik dit nog herhalen? is er nog iets wat ik moet doen?
    of moeten we naar de dierenarts?

alvast heel erg bedankt!

Ik veronderstel. Nadat je vertelde dat de vochtige ring rond het oog verdwenen is de ontsteking bijna zal voorbij zijn. De vochtigheid rond het oog wijst erop dat het oogje traant. Dit is nu niet meer zo dus het is aan het verbeteren.

Je kan het nog eens herhalen want zoals je merkt heeft dit wel geholpen.
    Succes
    http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

je kan bij de dierenspeciaalzaak of de dierenarts oogzalf halen en dat een aantal dagen aanbrengen.
      dat werkt ontstekingremmend en zorgt er voor dat het oog niet uitdroogd.
      verder er voor zorgen dat je stokken schoon zijn, vaak is vuile stokken de oorzaak van ontstoken ogen.
      dit komt doordat ze met hun kopje langs de stok strijken en zo vuil van de stok in het oog krijgen.

mvg
      erik

Opmerking

Neusafscheiding gecombineerd met ontsteking en tranen van het oog. Lijkt mij iets voor een dierenarts. Als je de vogel vangt en je luistert naar zijn ademhaling, hoor je dan wat?

Wat wil je bereiken met gekookt water? Zit er vuil in het oog of zo?

Wat wil je bereiken met een zalf zonder medicijn of iets voor de mens met antibiotica/corticosteroid/ anti schimmel als je niet weet wat de ontsteking veroorzaakt? Ook geen idee hebt welke dosering je zou moeten gebruiken? Uitdrogen van ogen hoef je niet bang voor te zijn, traanvocht is beter dan water. Beschadiging van het oog (niet te verwachten) kan de dierenarts met een speciale kleurstof zo uitsluiten.

Als je niet naar de dierenarts wilt, blijf dan van het oog van je vogel af, zorg dat de stokken goed schoon zijn. Isoleer de vogel van de rest (tegen besmetting van de rest), zet hem eventueel warmer en voel of ie niet vermagerd is (blijkbaar niet uit je beschrijving) en vaak trekt het eigen immuunsysteem het wel. Wil je rotzooi in het oog krijgen, ga dan rommelen aan het oog, best kans dat er dan een ontsteking ontstaat waar geen helpen meer aan is.

Opmerking

Working...
        X