Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ringen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ringen

Ik heb nu vaste voet ringen besteld voor mijn kanaries, kakariki's en roodruggen. Nu is mijn vraag op de hoeveelste dag moet ik de vogels ringen
    ik hoop dat iemand mij kan helpen

Oorspronkelijk geplaatst door gijsie
    Ik heb nu vaste voet ringen besteld voor mijn kanaries, kakariki's en roodruggen. Nu is mijn vraag op de hoeveelste dag moet ik de vogels ringen
    Kanaries ring je best de zesde dag...
    Mocht u een klein nestje hebben van bv 1 a2 jongen kan het misschien al op de 5 de dag...

Na het ringen de volgende dag effe controleren of ringen nog aan zijn
    Succes met de kweek !
    Oscar

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gijsie
      Daarvoor is niet een vaste dag te stellen,Gijssie.
      Zodra de jongen mest op de rand van het nest deponeren nog
      dezelfde dag ringen. Een dag later passen de ringen niet meer.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

ringen.

normaal op 5 dagen. dag nadien nazien . of da ring gedoe nog aan zijn poot zit .
        maar bij zeer warm weer : vergeet het maar , op dag 6 zal je nooit, deze vogel nog kunnen ringen . want ze groeien als kool. zo rap zijn ze volwassen . weet dit zeker: want in 2010, nestje putters van 3 jongen , geringd op dag 4.( wel uit nest van 5eitjes ) den kakkernest(den nar, achterkommertje, noem deze altijd zo ). was nog te klein om te ringen .

dag 6 was ik al te laat . madam, ja ze, wist dat het ene madam was, wet van mendel . was kleurmutatie putter. ik veeelee geluk.
        want bos en natuur in niet mals hier ze . weet dit van ondervinding, meermaals, controle gehadt van deze heren.

gr medaar den vinken kastaar of de ???

Opmerking

ik denk roodruggen en kakariki's zullen eerder 10dagen zijn kanaries vanaf 5 dagen .komt overeen met eerste pluimstoppels die zichtbaar worden.Best een dag te vroeg want te laat is te laat.

Opmerking

@medaar,

Sorrie maar uw taal kan ik niet lezen,begrijpen!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door medaar
              normaal op 5 dagen. dag nadien nazien . of da ring gedoe nog aan zijn poot zit .
              maar bij zeer warm weer : vergeet het maar , op dag 6 zal je nooit, deze vogel nog kunnen ringen . want ze groeien als kool. zo rap zijn ze volwassen . weet dit zeker: want in 2010, nestje putters van 3 jongen , geringd op dag 4.( wel uit nest van 5eitjes ) den kakkernest(den nar, achterkommertje, noem deze altijd zo ). was nog te klein om te ringen .

dag 6 was ik al te laat . madam, ja ze, wist dat het ene madam was, wet van mendel . was kleurmutatie putter. ik veeelee geluk.
              want bos en natuur in niet mals hier ze . weet dit van ondervinding, meermaals, controle gehadt van deze heren.

gr medaar den vinken kastaar of de ???
              Vertaling voor stegge16
              Op dag 5 ringen, dag erna even de ringen controleren. Maar bij warm weer moet je opletten want dan groeien ze als kool en zal je de vogels niet meer geringd krijgen.

Dit weet ik zeker want in 2010 had ik een nest van 3 putters (uit een nestje van 5 eitjes) een van de jongen was te klein om te ringen op de 4e dag. Maar toen ik het de 6e dag probeerde was ik te laat.

De pop, ja ik wist zeker dat het een pop was want ik ken de wet van Mendel en het was een kleurmutatie. Dit was mijn geluk want bos en natuur (controle dienst in Belgie) is erg streng hier in Belgie en omdat het een mutatie was was het wel duidelijk dat het om een zelf gekweekte vogel ging.

Dat ze streng zijn kan ik weten want ik heb al meerdere keren controle gehad van deze heren.

Groeten Medaar, de Vinkenkweker.

(Was allemaal vrij makkelijk te begrijpen hoor, heb moeilijker puzzels van Medaar op moeten lossen)
              http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Hartelijk dank

Opmerking

Working...
                X