Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nagels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nagels

ik heb daarstraks de nagels van mijn kanarie kort geknipt,dat moet ik om de zes maanden doen nu mijn vraag stel dat ik op een gegeven moment te kort knip en in het "leven" van de nagel zit,wat moet ik doen ?bloed hij dan?
    groetjes en nog een gelukkig 2012

dan gaan ze inderdaad bloeden maar je kan het voorkomen als je nagels gaat knippen gewoon onder een lamp ze knippen wat donker/rood is niet in knippen komt het altijd goed

groeten hielke
    lukt het vandaag niet dan morgen wel

www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

Opmerking

Stel dat je een keer tekort knipt en de nagel bloed een beetje dan zijn er verschillende foefjes om het bloeden te stoppen.

Zelf heb ik een klein flesje met blanke nagellak staan waarmee ik het teentje aanstip. Dit heb ik tot nu toe nog maar 1 keer hoeven doen en het werkte eigenlijk wel heel handig.

Uiteraard moet je er gewoon voor zorgen dat je niet te kort knipt. Bij vogels met zwarte hoorndelen is dit echter stukken lastiger en het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren.

een andere methode is de aansteker. Als het nageltje bloed gewoon even met een aansteker heel kort het wondje dichtschroeien, uit eigen ervaring weet ik dat hitte op je nagel niet tof is dus de vogel zal dit ook wel voelen.

Nadat je de vogel terugzet zal hij soms korte tijd met ingetrokken pootje gaan zitten maar dit komt wel weer goed.

Maar nogmaals, geen risico nemen door erg kort te willen knippen.

Als je vogels in een voliere zitten wil het nog wel eens helpen om een baksteen op de bodem te leggen, sommige vogels gebruiken die dan om hun nagels en snavel zelf af te slijten.
      http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Hij zal heus niet doodbloeden, het stopt vanzelf, ik hou er wel eventjes een vodje tegen
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Zitstokken en of takken van verschillende dikte aanbrengen voorkomt vaak dat de nagels te lang worden.

Zorg ook dat de stokken niet te glad zijn, even opruwen helpt ook.

Als een nageltje toch net te kort geknipt is, een beetje as van sigaret of sigaar stopt ook het bloeden.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

bedankt voor de antwoorden,ik heb het gelukkig nog niet voor gehad maar zal in het vervolg toch maar een flesje kleurloze nagellak klaar houden

asse van sigaren of sigaretten hebben we niet

en laten bloeden of met een aansteker vind ik nu net niet zo een goed idee

Opmerking

Mocht het een keer gebeuren bij mij, gebruik ik een lucifer.

De lucifer afstrijken, even laten branden, uitblazen en dan meteen de luciferkop tegen de bebloede nagel houden.

Je schroeit de nagel dan dicht en de boel wordt meteen ontsmet.
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Tommeke, heb je plastiek of houten zitstokken?
                    Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Opmerking

houten en geribbelde plastiek

Opmerking

Heel mooi verwoordt, het dichtbranden van wondtjes bij de mens gebeurd nog steeds, tegenwoordig alleen dan met argonplasma laserstralen.

Denk maar aan mensen die vaak bloedneuzen hebben.

Bij de kapper gebruiken ze ook Aluin tegen het bloeden van b.v. het scheren, misschien werkt het ook bij vogelnagels.
                        Bijgevoegde Bestanden
                        Groeten Michael

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke
                          houten en geribbelde plastiek
                          Die plastiek zou ik vervangen voor houten zitstokken van verschillende diktes. Zo worden de spieren in de poten meer gestimuleerd slijten de nagels hopelijk meer.

Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                            Heel mooi verwoordt, het dichtbranden van wondtjes bij de mens gebeurd nog steeds, tegenwoordig alleen dan met argonplasma laserstralen.

Denk maar aan mensen die vaak bloedneuzen hebben.

Bij de kapper gebruiken ze ook Aluin tegen het bloeden van b.v. het scheren, misschien werkt het ook bij vogelnagels.
                            Had ik ook bijna gemaild maar volgens google:
                            Aluin bindt zich namelijk aan eiwitten van de beschadigde huid, en doet deze samentrekken (adstringerende werking) waardoor de bloeding stopt. Dus dan zou het niet moeten werken maar proberen kan wel.
                            Wat ik bij donkere vogels doe is even de lengte van een nagel vergelijken met die van een geknipte lichte nagel, als je daar maar boven blijft dan kun je haast niet in het leven knippen. Per slot van rekening hoeft er niet zoveel af. Een schouwlampje/halogeen fietslampje achter de nagel en dan zie je het vat ook bij donkere vogels wel. Nagellak vind ik een goed idee. Doe je niks dan stolt het bloed sowieso ook wel maar heb je kans op insleep van ziekteverwekkers als de vogel op de grond rondrommelt. Nagellak kit het zaakje snel af.

Opmerking

Dan zal het aluin wel niet werken bij nagels want dat is niet echt een samentrekkende huid.

Ik heb haast alleen maar vogels met donkere nagels, hou ze tijdens het knippen wel tegen het licht van het raam, maar is soms moeilijk te zien.

Even een schouwlampjes er achter is ook een goed idee

Ik heb ook nog kleurloze nagellak staan, daar het ik ooit een eitje mee proberen te repareren. Dus dat kan ik ook eens gebruiken.

Maar ik hou nu meer de regel aan " beter vaker iets knippen, dan in een keer te veel."

Bedankt Florino
                              Groeten Michael

Opmerking

Working...
                              X