Hallo, heb vandaag mijn vogels allemaal gecontroleerd en nu viel het mij op dat er enkele zijn die mager zijn, zodat je het borstbeen goed ziet en een zwarte buik hebben. Verenpak en het achterste is wel goed schoon. Nu kan het zijn dat ze nog meer voedsel nodig hebben(ik geef 1 x per dag voer en 1 x per dag groen) of iets anders. heeft iemand hier ervaring mee? Op google zie je gelijk de ergste ziekten. Vogels zitten binnen in een stenen schuur met kunstlicht. alvast bedankt
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
zwart paarse buik
Collapse
X
-
Zijn ze verder levendig? Zitten niet dik, als ze in rust zijn wipt de staart dan niet? Dan krijgen ze misschien alleen te weinig goed voer binnen, Ga eerst eens voeren zoals Antoni Hopmann (en anderen met hem) uit den treure heeft aangeraden op deze site.
Zitten ze wel dik enz. dan zou je een foto kunnen plaatsen. Meestal helpt het als je de vogel uitvangt en hem warm zet en vooral eivoer en gewoon voer geeft. Eivoer zorgt voor weer snelle opbouw van de borstspieren, een vetlaagje en snel herstel van conditie.
-
Stoppen met groen geven is mijn advies, zet ze eens een tijdje op zaad.
Geef ze verder 1 keer per week een heel klein beetje eivoer en voer dit op tot tijdens de kweek.
Zijn de buikjes/borst egaal paars/zwart of zie je er ook lusje op ?
Lusjes is een darmprobleem.
Maak de schoon nog wat vaker schoon en geef ze regelmatig schone stokken en maak de zitjes op tijd schoon.
Geef ook maar zaad voor 1 dag en gooi de volgende dag alles weg en geef ze nieuw.
Maak ook regelmatig de bakjes en drinkflesjes goed schoon en blijf niet steeds dezelfde gebruiken.
Dan moet het goed komen, uiteraard moet je wel ingrijpen als er wel iets aan de hand is met je vogels, maar dan zal het een lastig verhaal worden want dan is er misschien al teveel kwaad aangericht.
Opmerking
-
prima, ga ik gelijk mee aan de slag. Ik heb de hele dag rood eivoer ter beschikking staan(zijn rode vogels) is dit dus ook schadelijk dan?
Ik begrijp dat ik geen medicijnen moet toevoegen maar gewoon alleen zaad en uiteraard elke dag schoon water.
naar hoeveel tijd ongeveer moet het beter gaan?Pascal
Opmerking
-
Nou ja, iemand bangmaken hoeft nou ook weer nietOorspronkelijk geplaatst door natuurkwekerkan best zijn dat je teveel toevoegingen aan je vogels geeft doordat ze nu een vergiftiging op hebben gelopen
wees altijd voorizichtig met toevoegingen van kleurstoffen of andere medicatie bevoorbeeld
. Als je dieren er fit uitzien dan kan het zijn dat het OF je zwakkere vogels zijn die net niet genoeg zaad en eivoer binnenkrijgen OF ik zie ook wel dat juist de baas zich zo uitslooft dat juist die geen vet op zijn buik heeft. De buik van een roodgevoerde kanarie is erg donker door de kleurstof, trouwens.
Ik word pas alert als ik overdags dieren zie die hun kop in de veren steken, bol zitten, staart wippen, dunne mest of afwijkende mest, na uitvangen hoor je de ademhaling (infectie bovenste luchtwegen meestal),en/of zie je een opgeblazen buik, of een vlek onder het borstbeen (vergrote lever). Zolang ik dat niet zie en het dier is kwiek en monter dan zou ik me geen zorgen maken. Behalve vogelpok zijn de meeste ziekten prima te behandelen en is het niet zo gauw te laat om in te grijpen.
Opmerking
-
Elke dag roodvoer ben ik niet echt een voorstander van.
Ik kweek norwich. en geef ze het een korte periode.
Als u geen shows speelt met uw vogels zou ik ze geen rood geven.
Ze worden vaak niet ouder dan 2 jaar doordat de lever eigelijk kapot gaat vd kleurstof
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking