Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twee mannetjes bij elkaar.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Twee mannetjes bij elkaar.

Momenteel heb ik 2 binnenhuis-kooien van 100cm breed, 80cm hoog en 40cm diep.
    Daarin zit er telkens 1 waterslager mannetje.
    Ben van plan om begin volgend jaar er nog een waterslager mannetje bij te nemen.
    Kweekplannen heb ik niet, het is louter om de zang dat ik vogels (waterslagers) in huis heb.

Nu vraag ik me af of de nieuwkomer, zonder problemen, bij een van de andere mannetje kan geplaatst worden?
    Of doe ik er beter aan om deze afzonderlijk te houden, en dus nog een binnenhuiskooi bij te maken?

mvg
    Xavier

Afzonderlijk houden, ze hebben graag hun eigen territorium.Liefst ook dat ze elkaar niet kunnen zien, zingen ze beduidend meer.

Opmerking

Opmerking

Maar je kan ze toch ook met 3 in een kooi zetten? Dat doe ik toch na de kweek
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Ver, wat is ver?

Ik heb net een paar kilometertjes achter de rug. Vaak reed ik 300 km tussen twee kleine dorpjes en intussen geen gebouw te zien.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

tja Xavier het is elk jaar weer afwachten wat er uit komt, ben ook een beetje aan het experimenteren, kan alle kanten op dus, ook het feit dat ik volop aan het werk ben en daarbij op mijn vrije dagen nu keuringen moet(mag) doen kost me wel wat trainingstijd die ikeigenlijk in mijn meigen vogels moet stoppen,
            maar ja, we proberen het uiteraard weer en over een paar maandjes weten we meer, nu nog echt niks van te zeggen.
            uiteraard ben je welkom als je mijn vogels eens wilt horen, bijvoorbeeld in Katwijk bij de nzhu en in rijssen heb je een technische dag waar je vogels kunt luisteren, alle prijswinnaars in ieder geval, ook 3 dec. bijvoorbeeld in Leerdam.misschien iets dichter bij voor je/ groetjes.

Opmerking

Ik hoop dat het toilet niet zo ver weg was?

Opmerking

Regelmatig kom ik in Duitsland, Frankrijk, Engeland...maar voor zover ik me herinner ben ik in Nederland nog nooit verder dan Sluis, Etten Leur en Eindhoven geweest.
                Moet ik beslist eens doen: Katwijk, Rijssen, Leerdam is het einde van de wereld niet. Trouwens, op een kleine 3 uren sta ik in Leerdam (200 km).
                Eigenlijk de ideale gelegenheid om Nederland EN de zang van hun waterslagers te leren kennen

mvg
                Xavier

Opmerking

zeker weten Xavier, voor enkele jaren kwamen er altijd een paar landgenoten van je naar Katwijk> nzhu toe, onder andere Benny U..

Opmerking

Working...
                  X