Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie mischien luchtpijpmijt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kanarie mischien luchtpijpmijt?

hallo.

ik zit hier nu bij iemand die een groene man kanarie heeft.
    deze heeft altijd gezongen tot kort na de rui. hij maakt alleen een sissen geluid. als hij wil piepen zeg maar zo '' pffsstt '' hij kan helemaal niet meer piepen ,laat staan zingen. nu heb ik al een beetje rond gelezen maar kom er niet uit , toch duid wel veel op luchtpijp mijt , of verkouden heid.
    hoe kan ik dit verhelpen??

hij is wel pas opgekooid , hij zat eerst in de volliere.. heb al een stukje gelezen van antioni die zij dat ze daar door in de stress kunnen raken ,en ik dit kon verhelpen met regelmatig voeren en watergeven en schoonmaken.
    dit zijn dus al 3 dingen. maar welke van de 3 is het ?

hoor graag van jullie!

Wanneer je ook de berichten van anderen zou hebben gelezen (zeer kort geleden) had je al heel wat tips kunnen lezen. Zeker over luchtpijpmijt.
    Ook stress en verkoudenheid zullen op het forum wel voorbij zijn gekomen.
    Jij hebt de vogel gezien dus verwacht ik dat jij dat beter in kunt schatten dan wij hier vanachter een beeldschermpje zonder gehinderd te zijn door enige kennis van/over de vogel.
    Een dierenarts die de vogel kan zien zal misschien iets meer kunnen zeggen over zijn toestand.

Opmerking

okebedankt.

zal nog even wat rond lezen!
      tips zijn natuurlijk altijd welkom.

groeten

Opmerking

luft

Kanaries hebben vrijwel nooit luchtpijpmijt. Wel kunnen ze een ontsteking aan de luchtwegen oplopen. Bijvoorbeeld door tocht. Als die ontsteking eenmaal weg is blijven er vaak wel piep- of snatergeluiden achter. Je kan eens proberen de vogel drie druppels jodium (of betadine) door een flesje drinkwater te mengen. Vijf dagen volhouden. Als de rare piep dan nog niet weg is een beetje honing oplossen in wat warm water en dat weer aanlengen met het drinkwater. Dag of drie volhouden, indien mogelijk wel tweemaal per dag verversen.

Groet,

Rob.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door RobK
          Kanaries hebben vrijwel nooit luchtpijpmijt. Wel kunnen ze een ontsteking aan de luchtwegen oplopen. Bijvoorbeeld door tocht. Als die ontsteking eenmaal weg is blijven er vaak wel piep- of snatergeluiden achter. Je kan eens proberen de vogel drie druppels jodium (of betadine) door een flesje drinkwater te mengen. Vijf dagen volhouden. Als de rare piep dan nog niet weg is een beetje honing oplossen in wat warm water en dat weer aanlengen met het drinkwater. Dag of drie volhouden, indien mogelijk wel tweemaal per dag verversen.

Groet,

Rob.
          kijkdaar heb ik wat aan! bedankt , en gefeliciteerd trouwens!
          groeten

Opmerking

Ach er zijn zo veel zaken die je kan geven,Jeffrey
            Zelf geef ik in zo'n geval Gezasept bij een lichte ontsteking. Ook kamille thee is nuttig.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Jodium is heel goed voor de keeltjes, maar volgens mijn vriendin die dierenarts is moet het wel dan drinkbare jodium zijn. Dit is te bestellen bij de apotheek. Bij de andere varianten zitten allerlei stoffen die dan weer niet zo heel goed zijn bij beestjes.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Puck
                Jodium is heel goed voor de keeltjes, maar volgens mijn vriendin die dierenarts is moet het wel dan drinkbare jodium zijn. Dit is te bestellen bij de apotheek. Bij de andere varianten zitten allerlei stoffen die dan weer niet zo heel goed zijn bij beestjes.
                Gezasept, Puck. Speciaal voor vogels.
                Vr.groeten van
                Antoni

homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Puck
                  bedankt puck!!

haha dat is even mazzel hebben als je vriendin arts is , die ziet natuurlijk gelijk wat er met de vogeltjes aan de hand is .. ik ben nog vrijgezel ,mischien moet ik er ook maar eens een opzoeken zo een arts, hahaha!

Opmerking

Working...
                  X