Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Duitse Kuifkanaries

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Duitse Kuifkanaries

    Hallo allemaal,

    Vanmorgen heb ik een paar parkieten geruild tegen een koppel duitse kuif kanaries (zie foto), nu heb ik daar een paar vragen over.

    ten 1e viel me op dat de ringnummers voor mij onbekend waren, volgens mij geen Nbvv of Anbvv.
    Wie weet er misschien van welke bond dit nummer is, en hoe het nummer is opgebouwd? DKB 25 10001 0830 48

    Nu wil ik met dit koppel in het nieuwe seizoen gaan kweken, en vroeg me af of ik deze 2 gewoon tegen elkaar kan zetten, of dat ik beter 2 andere kuifkanaries of kleurkanaries tegen deze vogels kan zetten?

    Ik heb namelijk een koppel blauwe kleurkanaries zitten, waarvan ik begrepen heb dat je die beter niet tegen elkaar kunt zetten i.v.m. de letaal factor.


    Wie kan me hierover wat info geven?
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Duitse Kuifkanaries

      Ja, de ringen zijn afgegeven door de Duitse Bond, DKB.
      De eerste heeft een blauwe ring, ik vermoedde eerst dat het een jong is, het vogeltje ziet er in eerste instantie jong uit, de ring is mogelijk afgegeven in 2011 en toch twijfel ik, omdat op de poten wat schubben zitten en dit duidt er op dat de vogel ouder is.
      Volgens mij gaven ze in 2008 ook blauwe ringen uit, maar ik dacht dat die meer donkerblauw zijn.
      De tweede kanarie heeft een paarse ring en die is (zeker weten) door de DKB uitgegeven in 2009. Ik zal nog proberen te kijken wat man of pop is.
      Zo te zien is de vogel met de blauwe ring een pop, die met het paars/lila ringetje de man. Verder vind ik dat je het advies van populier zou moeten volgen voor sterke vogels en weinig sterfte.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Dat klopt helemaal.

          Je hebt ze ook in mozaieken Badraaf.

          Ik zet ook altijd kuif tegen gladkop maar weet wel dat kuif x kuif wel gaat.

          In theorie zal je minder vogels kweken maar meer kuiven. Dat die vogels zwakker zijn is nog nooit bewezen volgens mij.
          http://wiggel.skyrock.com/

          Opmerking


          • #6
            Oke, dan ga ik ze volgend seizoen toch koppelen aan m'n blauwe kleurkanaries denk ik.

            Hoe voer je blauwe kleurkanaries trouwens in bij zo'n calculator?



            Ik ben aan het proberen geweest, maar krijg het niet voor elkaar.

            Opmerking


            • #7
              Ik zou de witten niet paren aan de blauwe kanaries.
              Hieruit krijg je alleen bonte vogels.
              Voor de TT worden bonte duitsekuif kanaries niet gevraagd.
              Maar wanneer je alleen voor de fun deze vogels hebt zal het geen probleem zijn om deze aan de blauwen te paren.

              Gr.Alex

              Opmerking


              • #8
                Oke, en is het zo dat elke kleur die je aan wit koppelt, bonte jongen geeft?

                Welke kleur is het beste te koppelen aan de blauwe kanaries? om ook weer blauwe terug te krijgen.

                Sorry voor de vele vragen, maar ik krijg het met die calculator niet voor elkaar anders ging ik wel even uitproberen.

                Opmerking


                • #9
                  www.birdweb.nl kijken, daar staan in de categorie kleurkanaries wel allerlei artikeltjes over mogelijke kweekuitkomsten.

                  Blauw (zwartwit) gekoppeld aan een vogel zonder melanine (vetstofvogel) geeft inderdaad altijd bonte jongen.

                  Groet,

                  Rob.

                  Opmerking


                  • #10
                    Rob,

                    Het zullen waarschijnlijk zwart/witten zijn, geen idee.
                    Toen ik ze kocht zei de kweker dat het blauwe zijn, en gezien ik nog weinig ervaring heb met kanaries neem ik dat maar aan.

                    Ik heb even een foto bijgevoegd van het koppel, waarschijnlijk zegt het jullie meer.

                    Handige website trouwens dat Birdweb.
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Opmerking


                    • #11
                      Hmmm zo'n stokken zijn voor gn enkele vogel soort goed. Het beste zijn stokken uit hout. De rest laat ik over aan de kenners.

                      mvg

                      Opmerking


                      • #12
                        Helemaal mee eens, ze zijn nu ook vervangen door houten stokken.

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking

                          Working...
                          X