Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pop blijft broeds....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Pop blijft broeds....

    Enige tijd geleden is mijn kweekseizoen afgelopen maar 1 pop denkt daar heel anders over........

    Deze blijf maar aandrang houden een nest te maken.....zet ik hem in een kooi met korrels zit ze in een hoek, zet ik haar op kranten gaat ze in het voerbakje zitten en kranten scheuren...... zo nu en dan blijft ze ook leggen. Zo nu en dan omdat ik haar bewust wel eens verhuis om van dat gedrag af te komen.

    Iemand tips van wat een oplossing is?
    Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

  • #2
    licht uren naar beneden halen.


    suc6 er mee.

    groetjes van Simone
    Don't judge me. You only see what i choose to show you.

    Opmerking


    • #3
      even een kalender in de kooi hangen kan ze zelf zien dat de broed tijd voor kanarie's over is

      Opmerking


      • #4
        ze kan niet lezen heb ik bemerkt want had de vraag al op een papiertje in de kooi gehangen. Pen erbij gelegd maar nooit geen reactie dus lezen en schrijven is ook een probleem!!

        de lichturen ben ik al aan het minderen.....is nu 13 uur ....(is dat nog teveel?) elke week gaat er een half uur af tot de 10 uur!!!
        Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door RonWiel
          ze kan niet lezen heb ik bemerkt want had de vraag al op een papiertje in de kooi gehangen. Pen erbij gelegd maar nooit geen reactie dus lezen en schrijven is ook een probleem!!

          de lichturen ben ik al aan het minderen.....is nu 13 uur ....(is dat nog teveel?) elke week gaat er een half uur af tot de 10 uur!!!
          Ik zou maar uitkijken, zo forceer je een ruiperiode. Het is nu in de natuur ook nog steeds meer dan 10 uur licht, ik neem toch aan dat je ook niet bijlicht. Ik zie het probleem niet helemaal, wat ze gebouwd heeft breek je weer af en op den duur stopt het eierleggen vanzelf wel.

          Opmerking


          • #6
            wanneer ben je begonnen met het broeden heeft de pop toen ook mee gedaan? en wanneer ben je gestopt?
            Don't judge me. You only see what i choose to show you.

            Opmerking


            • #7
              In het nest een potje water zetten, bij kippen werkt dat toch bij een kloek, misschien is dat het proberen waard?
              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

              Opmerking


              • #8
                we hebben het hier over een kanarie en geen kip

                Opmerking


                • #9
                  Dat weet ik, maar misschien helpt het ook...
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door RonWiel
                    Enige tijd geleden is mijn kweekseizoen afgelopen maar 1 pop denkt daar heel anders over........

                    Deze blijf maar aandrang houden een nest te maken.....zet ik hem in een kooi met korrels zit ze in een hoek, zet ik haar op kranten gaat ze in het voerbakje zitten en kranten scheuren...... zo nu en dan blijft ze ook leggen. Zo nu en dan omdat ik haar bewust wel eens verhuis om van dat gedrag af te komen.

                    Iemand tips van wat een oplossing is?
                    Hallo Ron,
                    De pop in het donker zetten.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door simone
                      wanneer ben je begonnen met het broeden heeft de pop toen ook mee gedaan? en wanneer ben je gestopt?
                      jan feb begonnen en pop heeft gewoon meegedaan.


                      Florino: Ik licht inderdaad bij en dat ben ik nu aan het afbouwen daar is toch niks mis mee lijkt mij?

                      Antoni: zal ze eens een wat donker plaatsen eens kijken of dat helpt.

                      Omdat het kunstlicht hiervoor ter sprake kwam.....hoe doen diegene dat die blijichten, op hoeveel uur zitten die nu en wanneer bouwen die dan af?
                      Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          wij doen ongeveer het zelfde als robk alleen beginnen wij eerder en stoppen we eerder.

                          groetjes van Simone
                          Don't judge me. You only see what i choose to show you.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door RonWiel
                            jan feb begonnen en pop heeft gewoon meegedaan.


                            Florino: Ik licht inderdaad bij en dat ben ik nu aan het afbouwen daar is toch niks mis mee lijkt mij?

                            Antoni: zal ze eens een wat donker plaatsen eens kijken of dat helpt.

                            Omdat het kunstlicht hiervoor ter sprake kwam.....hoe doen diegene dat die blijichten, op hoeveel uur zitten die nu en wanneer bouwen die dan af?
                            Nee, als je geen daglicht hebt lijkt het me prima. Ik heb volop daglicht dus ik kan niet eens op 13 uur gaan zitten. Ik licht dus alleen in het voorjaar bij, daarna neemt het daglicht het over. Alleen mijn jongen zijn nu in de jeugdrui, geen van de ouders. De poppen zijn allemaal nog wel zo broeds dat ik zo weer een nestje zou kunnen beginnen. Maar behalve rondvliegen met een veertje in de bek komt het toch niet meer. Dus ik doe helemaal niks.

                            Opmerking


                            • #15
                              Pop blijft broeds

                              Ja Ron, ik denk met Antoni hetzelfde: het beste is om de pop in het donker te zetten. Natuurlijk geen 24 uur.
                              Ik licht nu zelf niet bij. Bij mij zijn de meeste kanaries nu al op om 06.00 uur. Rond 20.00 uur (er is dan nog volop natuurlicht) zitten er bij mij al een heleboel op stok. Er is nog wel een pop bij mij die een strootje versleept, maar nesten bouwen en eieren leggen doen ze niet. Vrijwel allemaal zijn ze aan de rui begonnen.

                              Opmerking

                              Working...
                              X