Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Glosters

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Glosters

    Hallo,

    sinds een week heb ik een koppel glosters.

    ik ben hier vrij nieuw in en was al druk met het verzamelen van informatie.

    Nu kwam ik er alleen achter dat het 1e en 2e ei al gelegt is en daarover las ik dat je de eitjes eruit moet halen omdat het popje pas bij het laatste ei gaat broeden.
    nu zou ik ze iedere dag een slag moeten draaien.

    is dit waar, of komen ze ook uit zonder dat ik de eitjes verwijder?

    mvg

  • #2
    de eitjes komen ook uit als je ze laat liggen in het nest het popje begind te broeden als het 4de ei is gelegt daar na moet je 2 weken wachten en dan komen de jongen uit elke dag 1 jong
    MVG senne
    16 jaar !

    http://waarneming.nl/

    Opmerking


    • #3
      eieren rapen?

      Je hoeft de eitjes niet te rapen, als je dat toch doet (en terugleggen na het vierde eitje) kan het zijn dat ze gelijkmatiger uitkomen wat de overlevingskansen doet stijgen. Dit geldt voor alle soorten kanaries.
      Eieren bewaren in een bakje met vogelzaad, dan beschadigen ze niet, bij voorkeur met de punt naar beneden zetten. Hierdoor blijft de dooier mooi in het midden van het ei en hoeven de eieren niet te worden gedraaid.
      Liefhebbers leggen de eitjes vaak in een bakje schelpenzand, maar dit is scherper en de kans op kapotte eitjes is groter.
      Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Uiltje
        Hallo,

        sinds een week heb ik een koppel glosters.

        ik ben hier vrij nieuw in en was al druk met het verzamelen van informatie.

        Nu kwam ik er alleen achter dat het 1e en 2e ei al gelegt is en daarover las ik dat je de eitjes eruit moet halen omdat het popje pas bij het laatste ei gaat broeden.
        nu zou ik ze iedere dag een slag moeten draaien.

        is dit waar, of komen ze ook uit zonder dat ik de eitjes verwijder?

        mvg
        Hallo
        Dat is wel heel erg laat dat de glosters nog eieren leggen geld overing voor alle kanaries
        De vogel zijn of beginnen te ruien en dan zullen ze de eieren niet uitbroeden
        Of ze stoppen met voeren
        De vogels voelen zich tijdens de rui niet zo lekker vandaar

        Maar je hoeft de eieren niet te rapen het is alleen als je het wel doet dan komen ze gelijk uit

        veel plezier met je glosters
        Wat is een gloster toch een leuke vogel
        Groetjes Antoine

        Opmerking


        • #5
          Zoals eerder vermeld hadden mijn glosters dus eitjes, het waren er in totaal maar 3, deze heb ik laten liggn en de pop is al vanaf het 1e ei niet meer van der nest af te slaan, ook stoort ze zich totaal niet als er lawaai is of als ik het eivoer binnen in het hok ververs.
          De man is iig in de rui, de pop daarintegen nog niet echt.
          Ik zie het komende week wel of de eitjes uit komen.

          bedankt voor alle informatie!

          Ps: de tip met de eitjes in zaad is een tip die ik zeker in de toekomst ga gebruiken bij 1 van mijn koppels.

          Opmerking

          Working...
          X