Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat heeft mijn kanarie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wat heeft mijn kanarie?

Onze kanarie Tommie werd ons verkocht als een mannetje later bleek dat ondanks dat hij/ zij prachtig floot dat ze een vrouwtje is want ze heeft al 2 keer een ei gelegd ( onbevrucht). Nu na het tweede ei blijft ze voortdurend op de bodem van haar kooi zitten alsof ze aan het broeden is. Waarom blijft ze op de bodem zitten: is ze aan het broeden of is ze ziek?? Wat kan ik doen?Gaat dit vanzelf over?Afentoe eet en drinkt ze wel.
    groeten van Heidi

re

Had 1 van mij ook, snapte er niets van. Heeft ook wel een paar weken geduurd. Ik had toen last van zweetziekte bij enkele ander vogels van mij en dacht dat het daar aan lag. Het kan zijn dat haar buikje rommelt en door haar buikje 'neer te leggen' heeft ze misschien minder last. Maar dit is enkel een theorie. Toen het buiten wat warmer werd en ik het de licht-tijd opvoerde ging ze nestelen en nu is het voorbij. Omdat ik last had van een darmbacterie heb ik alle vogels en kuur gegeven. Dit kan ook een oplossing geweest zijn. Ze zat bij mij altijd linksachterin de hoek met het buikje plat op de grond en de pootjes ernaast. Wat het nu precies geweest is weet ik niet. De mijne had toen nog geen eieren gelegd. Let eens op haar poepjes. Als dit echt week is dan zou ik een kuurtje geven.

Opmerking

gewoon

Na eitjes leggen komt broeden, zo zit de natuur van een kanarievrouwtje in elkander. Vrijwel zeker is het beestje nu dus "gewoon' aan het broeden geslagen. Of er wel of geen eitjes onder haar buik liggen, of er wel of geen nestje is verstrekt.

Groet,

Rob.

Opmerking

Wij hebben ook zon kanarie, en ze legt nu ook geen eieren meer, ookal zetten we er een mannetje bij. Misschien komt het later nog terug, dat broeddrift.

Opmerking

Working...
        X