Mededeling

Collapse
No announcement yet.

veren pikken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• veren pikken

mijn kanarie (waterslager man) trekt zijn veren uit,weet iemand of dit een oorzaak heeft zo ja wat kan ik er aan doen

Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke
    mijn kanarie (waterslager man) trekt zijn veren uit,weet iemand of dit een oorzaak heeft zo ja wat kan ik er aan doen
    Tommeke,
    Ja dat is heel vervelend.
    Krijgt de WS gemmengd grit met maagkiezel? Hang ook een Sepia op.
    Het normale voedingspatroon voor een kanarie is niet meer dan 5 gr. zaadmengeling per dag,2x per week 1 klein theelepeltje eivoer,2x per week
    een klein stukje appel of broccoli.
    Let op de houdbaarheidsdatum van zaad en eivoer. Koop kleine pakjes.
    Steek tussen de tralies een stuk peen.
    Geef elke dag vers badwater. Doe daar wat Gezasept in.
    Zorg dat de vogel in een rustige hoek staat zonder TV en dek de kooi 's avonds af met een handdoek.

Controleer op vogelluis c.q. vedermijt.
    Onder de zoekfunctie kan je vinden hoe daarmee om te gaan.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Ze eten ook graag een blaadje witloof, een druifje, wat wortel...
      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Veren trekken kan diverse oorzaken hebben, behalve een mogelijk voedingstekort kan het ook zijn dat de vogel luis heeft. Dat jeukt en irriteert.
        Bekijk de veren (die er nog aanzitten) eens tegen het licht in, als je hapjes uit de veren ziet, of "streepjes" rond de schacht, is het luis (of mijt). Dan iets halen ter bestrijding.

Succes, hopelijk vind je de oorzaak.

En Antoni, je was de brocolli vergeten... :-)
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Ga biokill kopen en op elke vleugel (binnenkant) 1 spuitje en op zijn gat. En de kooi ook eens inspuiten in de hoeken

Opmerking

Beste Antoni, gemengt zaad,eivoer,sla,willoof en af en toe appel krijgt hij als voer,natuurlijk niet allemaal tegelijk
            sepia hangt in zijn kooi alsook een ronde steen ik dacht dat het maagkiezel was???
            een badje alle dagen zijn kooi word wekelijks gekuist en voorzien van propere zandbodem de stokken worden gereinigt met gewoon warm water
            wat ik eerder wel gaf was bij zijn zaad wat maagkiezel en nu dus die ronde steen.....
            het is zo dat hij een pen uittrekt en ik ze vlug uit zijn kooi moet verwijderen want anders speelt en kauwt hij ze helemaal stuk
            hij staat ook niet aan een raam en ver van tv,word s'avonds rond 7 uur afgedekt tot s'morgens 8 uur

KAN HET AAN DE VOEDING LIGGEN OF AAN VERVELING?

Opmerking

Beste Antoni, gemengt zaad,eivoer,sla,willoof en af en toe appel krijgt hij als voer,natuurlijk niet allemaal tegelijk
              sepia hangt in zijn kooi alsook een ronde steen ik dacht dat het maagkiezel was???
              een badje alle dagen zijn kooi word wekelijks gekuist en voorzien van propere zandbodem de stokken worden gereinigt met gewoon warm water
              wat ik eerder wel gaf was bij zijn zaad wat maagkiezel en nu dus die ronde steen.....
              het is zo dat hij een pen uittrekt en ik ze vlug uit zijn kooi moet verwijderen want anders speelt en kauwt hij ze helemaal stuk
              hij staat ook niet aan een raam en ver van tv,word s'avonds rond 7 uur afgedekt tot s'morgens 8 uur

KAN HET AAN DE VOEDING LIGGEN OF AAN VERVELING?
              Tommeke,
              In veren zit een bepaalde stof,die ook in ui voorkomt.
              Zelf geef ik de kanaries regelmatig een halve rauwe ui.
              Het proberen waard,toch?
              Ruikt niet lekker,maar ja.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:

Opmerking

bedankt Antoni ik ga morgen direct die ui proberen en toch maar een zakje maagkiezel halen,want ik vind dat hij niet zoveel aan die steen plkt

Ik zie wel wat jij beschrijft dat hij een zeker stof uit de veren haalt want als ik niet vlug ze weg neem is heel de pen kapot gebeten

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                  Tommeke,
                  In veren zit een bepaalde stof,die ook in ui voorkomt.
                  Zelf geef ik de kanaries regelmatig een halve rauwe ui.
                  Het proberen waard,toch?
                  Ruikt niet lekker,maar ja.
                  aan de ui wil hij niet pikken,maar nu is voor mij zo te zien de rui bij hem echt aangebroken,hij verliest kleine veertjes,zoals het begin van de rui,heeft soms nog iemand al iets van rui gezien,daar het nog zo vroeg is verleden jaar is hij begin juli in de rui geweest

Opmerking

...word s'avonds rond 7 uur afgedekt tot s'morgens 8 uur...
                    Wat ik niet begrijp is, waarom er het ganse jaar door constant dezelfde uren licht (is dit nu dag- of kunstlicht) worden aangehouden.
                    Dat een vogel daardoor van slag geraakt, en niet meer kan uitmaken wanneer het tijd wordt om te ruien, lijkt me nogal logisch.
                    Het is toch evident dat het aantal uren licht bepaald worden door de zons- opgang en ondergang.
                    In de zomer (15 uren) is dit bijna het dubbele dan in de winter (8 uren).

mvg
                    Xavier

Opmerking

tommeke, je geeft je diertjes beter geen sla want hiervan krijgen ze diaree...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Xavier
                        Wat ik niet begrijp is, waarom er het ganse jaar door constant dezelfde uren licht (is dit nu dag- of kunstlicht) worden aangehouden.
                        Dat een vogel daardoor van slag geraakt, en niet meer kan uitmaken wanneer het tijd wordt om te ruien, lijkt me nogal logisch.
                        Het is toch evident dat het aantal uren licht bepaald worden door de zons- opgang en ondergang.

mvg
                        Xavier
                        het is volgens mij juist doordat hij te lange lichtdagen kreeg (doek liet teveel licht door) dat hij is beginnen ruien;ben ondertussen van doek verandert maar te laat....hij is wel degelijk in de rui

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                          tommeke, je geeft je diertjes beter geen sla want hiervan krijgen ze diaree...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Xavier

mvg
                            Xavier

Beste Xavier,
                            Het is heel normaal.dat een huiskamerkanarie des avonds wordt afgedekt.
                            De kanarie,daaraan gewend, raakt daardoor niet van slag. Het is zelfs zo,
                            dat de huiskamerkanarie dikwijls zijn ongenoegen laat blijken als hij
                            niet wordt afgedekt.
                            Vr.groeten van
                            Antoni

homepage:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                              Beste Xavier,
                              Het is heel normaal.dat een huiskamerkanarie des avonds wordt afgedekt.
                              De kanarie,daaraan gewend, raakt daardoor niet van slag. Het is zelfs zo,
                              dat de huiskamerkanarie dikwijls zijn ongenoegen laat blijken als hij
                              niet wordt afgedekt.
                              dat is hier idd het geval hij maakt een geluid telkens het tijd word om af te dekken,we zullen het niet vergeten

Opmerking

Working...
                              X