Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer bijelkaar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wanneer bijelkaar?

    Hallo,

    Ik kweekte altijd in een grote voliere maar wil hier vanaf ( je weet nooit wie de vader is en om inteelt te voorkomen verkocht ik altijd alle jongen). Heb nu wat mooie broeidkooien besteld, ga het hok verbouwen en ga dus een stapje verder.
    De poppen heb ik even apart in andere broedhokken en ben bezig wat mannen te scoren voor 1 op 1 ipv 1 op 3.
    Ik denk dat ik al aan de late kant ben met het bijelkaar zetten van stelltjes maar wil wel eens weten wanneer jullie de koppels selecteren en bijelkaar zetten voor de broed.
    Ik hoor het graag.

  • #2
    Je bent zeker niet aan de late kant hoor als ze geen extra licht krijgen.

    gewoon wachten op die kooitjes dan de pop erin met een nestje en matriaal en gaat ze bouwen dan de man erbij.

    zo doe ik het er zijn er ook vele die eerste de man er in zetten en de pop een paar dagen later zodat de man de baas is in de kooi en de pop hem beter accepteerd, dat is je eigen keuze.
    http://wiggel.skyrock.com/

    Opmerking


    • #3
      Wij zetten de kanaries half maart samen
      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

      Opmerking


      • #4
        hier zitten de mannen inmiddels al een week of 4 apart (begonnen al te knokken ). 1 april gaan de poppen erbij. dan nog even rustig afwachten,duurt dan meestal nog wel een paar weekjes voor ze echt aan de gang gaan
        Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
        have a nice day

        Opmerking


        • #5
          als je ze later bij elkaar zet laat je ze gewoon wat langer doorkweken
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Cheyenne
            Hallo,

            Ik kweekte altijd in een grote voliere maar wil hier vanaf ( je weet nooit wie de vader is en om inteelt te voorkomen verkocht ik altijd alle jongen). Heb nu wat mooie broeidkooien besteld, ga het hok verbouwen en ga dus een stapje verder.
            De poppen heb ik even apart in andere broedhokken en ben bezig wat mannen te scoren voor 1 op 1 ipv 1 op 3.
            Ik denk dat ik al aan de late kant ben met het bijelkaar zetten van stelltjes maar wil wel eens weten wanneer jullie de koppels selecteren en bijelkaar zetten voor de broed.
            Ik hoor het graag.
            Nee je bent niet te laat. Maart is een mooie tijd om te beginnen.
            Dan kan je ook gemakkelijk 2 nestjes per pop trekken.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              .

              Super, bedankt voor de reacties

              Dit snap ik nog even niet Antoni: "Dan kan je ook gemakkelijk 2 nestjes per pop trekken."

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Cheyenne
                Super, bedankt voor de reacties

                Dit snap ik nog even niet Antoni: "Dan kan je ook gemakkelijk 2 nestjes per pop trekken."
                Hij bedoelt gewoon dat je koppel(s) nog 2 nestjes jongen kunnen krijgen
                zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                Opmerking


                • #9
                  .

                  Oh..op die manier, dacht al dat ik ergens aan trekken moest

                  Opmerking

                  Working...
                  X