Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lizardkanarie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• lizardkanarie

hallo sinds vorige week ben ik in bezit gekomen van een stel lizard kanaries.
    Ik wil heir graag mee verder kweken, maar heb een paar vragen. Aangezien ik altijd kleur kanaries en vorm en postuur kanaries heb, toch nog even een paar vraagjes.
    vraag 1 Ik heb een blauwe, wat oudere man met gebroken cap. vraag: kan ik deze koppelen aan groene met gebroken cap? Zijn er verder nog dingen waar op ik moet letten? Tijdens de kweek van deze vogels.?

heb je mischien foto's van de lizard kanaries? i het lijkt aan de naam een hele grappige soort, heb er eingelijk ook nog nooit van gehoord

Opmerking

lizard kanarie.

Het is geloof ik het oudste kanarieras wat er heden dage is, op oude schilderijen werdt vaak getekend. hij komt nog vrij veel voor.Google maar eens op lizard kanarie.

Opmerking

lizards

lizards zijn gevoelige vogels qau darmstoornissen dus niet te vochtig eivoer geven
        verder zijn het makkelijke kweekvogels

blauwe gebr cap x groen gbr cap kan

vraagje is de groene een schimmel of een intensieve vogel
        want dan kun je beter blauw x intensief lizard
        doen

tip geef bruidssluier aan de jonge vogel dan wordt het zwart in d poten nog wat donkerder

Opmerking

Hallo jacob.werkman

Ik kweek al 15 jaar lizards met redelijk goed resultaat.
          Ze zijn zeer gevoelig voor vocht.
          Ze hebben ook gevoelige darmen.
          Een goede zaadmangeling is belangrijk.
          Ik gebruik teurlings eurotop+aces.
          Hier doen ze het goed op.
          Geef ze weinig eivoer.Nu 1 a 2 keer per week max. zeker niet te nat.In de rust periode max 1 keer in de week.
          De groene lizards zijn goudlizards (Intensief) er zijn ook schimmel vogels en er zijn blauwe. Je kan blauw x intensief doen mits de blauwe schimmel is. Normaal doe je goudlizard (intensief)Xschimmel(dat zijn overwegend grijze vogels.
          2 vollecaps mogen nooit op elkaar dan Gaat de cap te ver doorlopen. Of er kan bond ontstaan. let op de poten witte nagels zijn uit den boze.
          Gebroken cap en non cap en volle cap kan allemaal op elkaar.
          Het is echt een leuk ras.

Veel suc6

Opmerking

lizardkanarie

bedankt voor jullie reactie. het zijn al wat oudere vogels maar zeer gezond.
            Ik heb ook blauw tegen intensief gezet. De blauwe heeft een gebroken cap en de pop een volle cap. Verder heb ik nog een intensiefe pop zitten. Volgens de vorige eigenaar heeft hi eens zijn staart verloren en nooit weer gekregen is dat voor lizards normaal? Bij mijn ander kanaries is hij er naar 3 week weer als hij verliest. Gaarne nog even reactie op bedanktP.s Mijn voliere is overgroeid met bruidssluier. Mijn ander kanaries pikken hier ook graag van.

Opmerking

De Lizard krijgt net als een gewone kanarie zn staart terug.
              Alleen zijn de uiteinden wit omzoomd.
              Blauwxintensief kan mits de blauwe schimmel is.

Mvgr

Opmerking

Working...
              X