Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanarie met probleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Het probleem komt steeds weer terug. Inmiddels heb ik bij deze kanarie al 4 keer z'n poepertje schoon gemaakt. Het is erg moeilijk te verwijderen want het is keihard. Met warm water lost het niet op en de schaar moet er steeds aan te pas komen.
    Nu heeft zij (pop) het weer, zie foto.
    De andere kanaries hebben het niet.
    Wat kan het zijn en hoe kan ik haar er definitef van verlossen?
    Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
      Ik gebruik van die plastice schaaltjes van een tuincentrum die je onder bloempotten zet.

En anders snij je de appel in 4 parten en geef je ze, naar gelang het aantal vogels, die parten, die gooien ze er echt niet zomaar uit.
      Onze appels snijden we in 2 of 4 stukken en duwen we dan door een nagel
      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door NAM
        Het probleem komt steeds weer terug. Inmiddels heb ik bij deze kanarie al 4 keer z'n poepertje schoon gemaakt. Het is erg moeilijk te verwijderen want het is keihard. Met warm water lost het niet op en de schaar moet er steeds aan te pas komen.
        Nu heeft zij (pop) het weer, zie foto.
        De andere kanaries hebben het niet.
        Wat kan het zijn en hoe kan ik haar er definitef van verlossen?

Opmerking

Mogelijk kan je de veren rond de aars er uit trekken zodat het wat kaal is , dan blijven de resten er niet zo aan zitten.

succes.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Barend
            Mogelijk kan je de veren rond de aars er uit trekken zodat het wat kaal is , dan blijven de resten er niet zo aan zitten.

succes.
            zeer juist!!!
            zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Je kan zijn kont ook dicht plakken dan blijft er ook nks meer aanhangen.

Die veren trekken zal best helpen wat betreft het plakken van de poep maar lost natuurlijk het probleem niet op.

Ik had dit probleem ook laatst en heb op advies van een hele goede kweker de tip gekregen omn 10 dagen te kuren met Sivotine : http://www.huisdierenshop.nu/sivotin...cum-p-770.html

Bij mij hielp het zeer goed, ja kan dat spul zowieso preventief aan al je vogels geven.

Je moet de vogel, mits mogelijk, in een schone kooi apart zetten en alleen een goede zaadmengeling geven en die kuur. Hier hielp het zeer goed.
              http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
                Je kan zijn kont ook dicht plakken dan blijft er ook nks meer aanhangen.
                Hahahaha Goede tip!

Opmerking

Working...
                X