Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opeens eieren in de kooi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Opeens eieren in de kooi

Ik heb sinds 2maanden een koppeltje kanaries in de woonkamer staan.
    Ze kunnen het gelukkig goed met elkaar vinden. Gisterochtend en nu tref ik opeens een ei aan in een voerbakje. Nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee moet doen. Als ik een nestje ophang heb ik straks allemaal kleintjes maar als ik de eieren weg haal vind ik dat ook leuk. Kan iemand mij vertellen wat verstandig is om te doen en of dit wel of niet normaal is? In mijn woonkamer is 19 graden en eigenlijk zit ik niet te wachten op jongen. Mvg Rachel

Hoi
    Als je niet zit te wachten op jongen moet je geen koppel samen in een kooi doen
    Ik denk dat je ook te lang het licht in de kamer aan hebt temperatuur is niet zo belangrijk 15 gr is al genoeg

Ik zou de eieren uitrapen en het koppel scheiden
    Wat is een gloster toch een leuke vogel
    Groetjes Antoine

Opmerking

Bedankt voor het antwoord. Toen ik een jaar of 10 was heb ik ook een koppeltje kanaries gehad die ooit 1x een nestje kregen. Verder legden zij geen eieren in de de wilde weg. Om 20.00u gaat er een doet over de kooi en wanner ik zelf ga slapen haal ik deze er weer vanaf en worden de kanaries wakker met het ochtendlicht dat de kamer in schijnt. Een keer een nestje lijkt me leuk maar niet in de maand de december. Begrijp ik uit bovenstaand verhaal dat het langer donker moet zijn voor de kanaries? Zo ja, wat zij. Dan de beste tijden? Gr. Rachel

Opmerking

Rachel

Ze mogen nu niet langer als 10 uur licht hebben
        dat houd dus in van smorgens 8uur tot 18 uur zo is het buiten nu ook
        Wat is een gloster toch een leuke vogel
        Groetjes Antoine

Opmerking

Mee eens, maar om wat meer te genieten van de vogels kun je die 10 uur ook van bv 10.00 tot 20.00 uur doen, dat maakt niet zoveel uit.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Mijn kanarie's hebben van 7 uur s,morgens tot 8 uur s,avonds licht en leggen toch geen eieren hoor.
            Mijn valkparkieten en personata's zitten in de woonkamer ,en leggen ook geen eieren of hebben geen broedneigingen.

Opmerking

dan heb jij geluk animal, als ik mijn (kanarie)poppen nu 13 uur licht zou geven, leggen ze over 3 weken op zeker de 1e eieren.

Opmerking

Geluk

dan heb jij geluk animal, als ik mijn (kanarie)poppen nu 13 uur licht zou geven, leggen ze over 3 weken op zeker de 1e eieren.
                Ik denk dat jij meer geluk hebt met het gedrag van je kanaries dan Animal......

Groet,

Rob.

Opmerking

hier beginnen de eerste poppen ook al weer. maar nu moet ik er wel bij zeggen dat het aan gekochte vogels zijn die we een paar weken terug uit belgie gehaald hebben.

we zijn net weer begonnen met het verlengen van het licht maar er zijn altijd vogels bij, ons meestal popjes die wat ouder zijn die eerder beginnen.

groetjes van Simone
                  Don't judge me. You only see what i choose to show you.

Opmerking

Bedankt voor de antwoorden! Dit wist ik namelijk echt niet!
                    Zal vanaf nu rekening houden met 10uur licht per dag! Vriendelijk bedankt allemaal! Gr. Rachel

Opmerking

Working...
                    X