Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twee mannetjes

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Twee mannetjes

Hallo ,

Ik heb ongeveer een drie weken geleden een mannelijke kanarie gekregen van een vriendin. Eergisteren ben ik een nieuwe kanarie gaan kopen (ook een man). Ze komen heel goed overeen , er wordt niet gevochten , ze delen hun eten en drinken mooi. Geen problemen dus.
    Alleen is mijn eerste kanarie plots gestopt met zingen.
    Voor ik de nieuwe kocht zong hij de hele dag (en heel luid ook ) nu horen we hem niet meer , het andere mannetje hebben we ook nog niet horen zingen. (Hoewel deze in de winkel wel zong)

Weet iemand hoe dit komt , en of hij of die andere terug gaan zingen ?

Heb horen zeggen dat als je twee mannetjes samen zet, ze dan weigeren van te zingen. Klopt dit ?

Alvast bedankt ,

Ik denk dat ze nog moeten wennen en daarom nog niet hebben gezongen.
    Mijn vader heeft buiten het broedseizoen zijn mannelijke kanaries bij elkaar zitten en dan wordt er wel gezongen, maar ook gekibbeld/gevochten.
    Ik denk dus dat dat zingen nog wel komt, vooral als het zonnetje lekker naar binnen schijnt of er geluid is van radio/gesprekken

Kanaries zingen meer als ze elkaar niet kunnen zien, maar wel kunnen horen. Maar dan zou je ze apart moeten zetten en dat vind je waarschijnlijk minder leuk?

Opmerking

Ja dat zou wel eens kunnen , ze zitten ook nog maar twee dagen samen. Misschien vandaar. =D
      Ja apart zetten doe ik eigenlijk liever niet , tenzij het zou moeten als ze vechten ofzo. Maar zolang ze dit niet doen zet ik ze liever samen. Dus hopelijk wennen ze vlug aan elkaar en beginnen ze weer mooi te zingen.

Bedankt voor je reactie

Opmerking

Die kanarie kan je ook het beste alleen laten zitten, waarom altijd maar 1-tje bij kopen en erna vragen gaan stellen?

Opmerking

Heb horen zeggen dat als je twee mannetjes samen zet, ze dan weigeren van te zingen. Klopt dit ?
          Ja, dat klopt. Bijna altijd zingen ze niet meer en vaak gaan ze zelfs vechten. Een kanariemannetje hou je het best alleen of met 2 of 3 vrouwtjes.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Trinity
            Hallo ,

Ik heb ongeveer een drie weken geleden een mannelijke kanarie gekregen van een vriendin. Eergisteren ben ik een nieuwe kanarie gaan kopen (ook een man). Ze komen heel goed overeen , er wordt niet gevochten , ze delen hun eten en drinken mooi. Geen problemen dus.
            Alleen is mijn eerste kanarie plots gestopt met zingen.
            Voor ik de nieuwe kocht zong hij de hele dag (en heel luid ook ) nu horen we hem niet meer , het andere mannetje hebben we ook nog niet horen zingen. (Hoewel deze in de winkel wel zong)

Weet iemand hoe dit komt , en of hij of die andere terug gaan zingen ?

Alvast bedankt ,
            Nee, geen 2 mannetjes bij elkaar zetten.
            Elke een eigen kooi en dan zo dat ze elkaar niet kunnen zien.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

beetje inleven

Gelukkig gebeurt dit alleen bij anderen en denken we zelf altijd heeeeel goed na voor we iets doen . Dit deden we eigenlijk al voor we heeel veel verstand van vogels hadden haha

Toen ik net met vogels begon vind ik 1 vogel ook best zielig alleen. Steeds maar roepen en zingen om een soortgenootje. Dan kocht je er een tweede bij voor de gezelligheid. Gingen ze ineens vechten, tja dat zag je natuurlijk niet aankomen. Je zag al helemaal voor je hoe gezellig ze het samen zouden hebben.

Volgens mij kweekt Trinity nog niet bepaald 20 jaar kanaries, dus hou daar een beetje rekening mee....

Maar zoals al aangegeven is: mannetjes kanaries kan je voor de zang het beste alleen houden. Het gaat nu misschien wel goed samen, maar straks heb je grote kans dat ze gaan vechten. En niet meer zingen dus. Ieder in een eigen kooi aan weerskanten van de kamer, dan zingen ze weer massaal .

Succes!

Opmerking

De meeste hier zijn weer goed bezig om een nieuw forumlid /aspirant vogelliefhebber ,,,weg te jagen !

En ook een kanarie is gewoon een vogel die helemaal niet alleen hoort te zitten.

Opmerking

Opmerking

wegjagen?

wegjagen doe je iemand die je flinke teleurstellingen geeft..........dus bijvoorbeeld 3 of 4 mannen bij elkaar zetten in een kooitje en het onderlinge vechten als "leuk en actief" te bestempelen.

Ik denk dat je hiermee dus niet iemand wegjaagt......hij of zij gaat eens zoeken hoe en wat en komt erachter dat het allemaal niet zo simpel is en ziet misschien dan de uitdaging om er meer werk van te maken :-)

tis dus maar net zo je het wil zien!

Oh en het advies van de dierenwinkel is in dit hele rijtje dus de meest kwalijke, ik hoop dat je dat wil zien €€€€€€€€
                    Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

eens

Ben het gedeeltelijk met Ron eens, maar Ron (en sommige anderen) moeten er wel rekening mee houden dat de toon verantwoordelijk is voor de muziek.

Groet,

Rob.

Opmerking

Met ieder een eigen kooi gaat het vast helemaal goed, ze gaan vast allebei lekker zingen. Lekker genieten maar.

En ook een kanarie is gewoon een vogel die helemaal niet alleen hoort te zitten.
                        Heel sociaal bedacht, maar dat klopt echter niet. Een kanarie is, als veel zangvogels, een vogel die solitair leeft. Hij zingt om een territorium af te bakenen. Hij "wil" alleen zijn.
                        Alleen in het broedseizoen zoeken mannetjes een of meer vrouwtjes op. Dan zingen ze ook om te imponeren en te verleiden.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

vervolg

dussssssss zie het positief en koop voor beiden een popje, een wat grotere broekkooi/voliere of vlucht na 1 keer jongen en het vogelvirus laat je niet meer los en je schuur, zolder of hobbykamer zit zo vol met vogels......

succes
                          Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door RonWiel
                            dussssssss zie het positief en koop voor beiden een popje, een wat grotere broekkooi/voliere of vlucht na 1 keer jongen en het vogelvirus laat je niet meer los en je schuur, zolder of hobbykamer zit zo vol met vogels......

succes
                            Haha
                            Ik zou wel willen , maar ik weet niet of mijn ouders daar zo blij mee zullen zijn.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                              De meeste hier zijn weer goed bezig om een nieuw forumlid /aspirant vogelliefhebber ,,,weg te jagen !

Je moet iemand niet wegjagen met onzin.

Een mankanarie hoort gewoon alleen in een kooi.
                              Vr.groeten van
                              Antoni

homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Working...
                              X