Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TT Vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• TT Vogels

Ik zou graag willen weten wat jullie zouden doen met jullie TT vogels (Kleurkanaries)als er een periode van 6 weken tussen de wedstrijden inzit.

Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

apart

Apart opkooien in een broedkooi is misschien een optie?

Groet,

Rob.

Opmerking

Zeker niet aan het licht zitten dan heb je veer problemen.
        ik zou ze gewoon in een broedkooi zetten en regelmatig laten badderen.
        kwa temperatuur een graadje of 15 is zat op.

Groetjes frank4

Opmerking

Bedankt voor de tips

Ik heb vorig jaar de vogels in TT kooien laten zitten maar vondt dat ze slanker werden.
          Na die TT heb ik ze in een vlucht gedaan en 3 weken later tijdens Vogel Apeldoorn waren ze weer goed.
          Het in een vlucht doen brengt ook weer gevaren o.a. vleugelpennen en je moet de vogel ook weer vangen.

Opmerking

Ik doe ze in een TT kooi en geef ze de eerste vijf dagen zgn. uienwater; een blokje verse ui, iets kleiner als een druif, in het fonteintje en verder droog voer. Na de vijfde dag weer gewoon voeren met zaad, eivoer met gekiemd zaad en vitamines in het water. Door de ui in het water tijdens de eerste vijf dagen (na elek TT herhalen!) kunnen ze niet in de rui vallen, wat de temperatuur of het licht ook geweest is. Veerpennen verliezen ze ook niet.

Opmerking

vraagje ivm tt

kan men in belgie deelnemen aan tt met slechts 3-4 vogels? heb me laten wijsmaken dat je per 10 vogels enkel mag deelnemen

ik kweek reeds 3jaar recessief witte kanaries en denk dat ik er dit jaar zal klaar voor zijn om eens deel te nemen en te kijken waar ik ongeveer sta

Opmerking

dat mag je zeker

wat wel een rol spelen kan voor natura prijzen dat je een minimum aantal vogels moet hebben ingeschreven om hier aan mee te doen

groet frank4

Opmerking

Working...
                X