Er zijn vandaag 2 jonkies uit hun nest gekomen. Na ze beiden terug gezet te hebben is er weer 1 eruit gegaan. Die zit nu op de grond in de volière. Is dit nu wel zo handig aangezien het donker en kouder wordt?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Meeuw op de grond in voliere
Collapse
X
-
Had ik met een zebravink. tot 2x toe terug in het nest gezet, maar stomkoppie bleef eruit springen.
Daar doe je niks aan; als ze het in hun kop hebben om eruit te gaan, dan gaan ze.
Meestal zijn ze ook wel sterk genoeg om de nachten te overleven hoor.
Wat je kan doen is wat hooi of sisal ofzo op de grond leggen dat het daarop kan zitten. maar mijn ervaring is dat het best sterke beestjes zijn....sterker nog; soms had ik een jong dat helemaal niet goed was en waarvan ik hóópte dat het de nacht niet zou overleven....overleefde het toch.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
-
Je kan ook wat takken een beetje schuin omhoog zetten, waar ze op kunnen klimmen, zodat ze van de grond zijn.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Yeeeep, gebeurd bij ons ook wel eens! Ik heb takken laag bij de grond, zoals Ton al zei. Dan kunnen ze daar op zitten. Daarnaast zou je, zoals troetelduifje zei een soort nestje op de bodem kunnen maken.
Maar in principe hoef je je geen zorgen te maken. Tenzij je kwartels hebt. Sommige kwartels pikken nog wel eens wat agressief op kleine jonge vogeltjes.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door jhjacobs Bekijk Berichtzoals troetelduifje zei.....'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
Dank jullie wel voor de adviezen. Maar 1 van de jonkies is overleden. En de ander heb ik uit de volière gehaald. Die werd continu gepikt door een volwassen meeuw. Ik denk omdat het kleintje bij het nest kwam waar die volwassen meeuw nu aan het broeden is. Ik probeer het kleintje nu met de hand te voeden en kijken als die wat gegroeid is of die zijn eigen dan wel kan redden in de volière.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking