Mededeling

Collapse
No announcement yet.

weesjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Inderdaad, alles nog eens overlopen, en de man met zichtbaar zwarte wangen die ik bedoelde, is jouw pastel zwartwang grijs, deze dus:
    Click image for larger version

Name:	zwartwang.JPG
Views:	1
Size:	30,6 KB
ID:	428911
    Die heeft dus inderdaad geen zichtbaar zwarte wangen. Maar het klopt wel dat als je deze met een grijs popje samenzet je deze jongen krijgt?

pastel grijs, en split voor zwartwang (met uiterlijk witte wangen dus)

Ik probeer me nu ook te verdiepen in de verschillende kleuren, maar het is toch niet zo simpel. Het helpt wel met de juiste foto's erbij. Ik ben gisteren nog eens naar de handelaar geweest en een witborst grijs popje meegebracht (eentje dat ik gewoon uit de zwerm gekozen heb, het zal dus wel geen TT kwaliteit zijn, maar dat hoeft ook niet om de kleurslagen te leren kennen). Straks maar eens een topic aanmaken met foto zodat ik een geschikte partner kan zoeken ervoor.

Opmerking

oh ik weet niet of je zulke jongen eruit krijgt; die van mij zijn nog grotendeels bruin. begin november, dan gaan ze ruien en komt de grote verandering (of niet). Ik zal uiteraard foto's plaatsen als ze zijn geruid, hoe ze er dan uit zien.... dan mogen degenen waar ik niet verder mee wil ook weg.

Ik weet in elk geval 1 ding zeker; het donkere jong van dit nest is een mannetje, want die zat vanochtend flink te zingen. (4,5 week oud!) Het klinkt nog als 2 ballonnetjes die je langs elkaar schuurt, maar het is echt zang.

.... en wie denk je dat erop af komt? juist! het lichtste weesje, wat volgens Kris dus geen mooie combi is.

het hart wil wat het hart wil.... maar dat slaan we er wel uit.

Evan wat anders, over de weesjes (daar gaat dit topic namelijk over):

Het ene weesje heeft toch iets van bloktekening op de staart, maar dat lichtste weesje helemaal niet. Die heeft 2 lichtgekleurde veren die over de staart liggen. Heel mooi, vind ik.
      Als zij werkelijk zwartborstbruin is, dan ga ik daar een mooie vent bij zoeken.
      (Of een pop, als het toch een kereltje blijkt te zijn, maar waarom gaat ze dan naast het donkere jong zitten als die zingt? Voor zangles?)
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

Opmerking

1 weesje is zonet naar zijn nieuwe bestemming verhuisd. Hij begon vanochtend voor het eerst te zingen, dus het is echt een ventje. hij heeft er een lief popje bij gekregen.

Het andere weesje hou ik zelf en mbv Kris zoek ik daar een leuke partner voor.

Dit verhaal loopt dus goed af.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
        X