Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broed kwartelman?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Broed kwartelman?

hoi allemaal mij even

ik heb sinds een half jaar een kwartel mee genomen vanuit een dierenwinkel de kwartel was hellemaal kaal op zijn kop,keel en rug
    een paar maanden terug heb ik 2 jonge kwarteltjes erbij gezet
    nu bleken de 2 jonge 2 haantjes te zijn .
    en de kale blijkt een hennetje te zijn .
    door dat het hennetje steeds 1 haantje aanviel heb ik deze weg gedaan 14 dagen terug .
    bij het schoon maken van de ren vond ik onder een dakpan 6 eitjes
    dat zou de onvrede kunnen verklaren die de kwartels hadden
    nu was ik het haantje al een paar dagen kwijt, maar omdat ik dacht dat het door de warmte kwam dat hij weg kroop
    blijkt nu dat hij ligt te broeden op 8 eitjes en hij gaat er echt niet af
    nu was mijn vraag het kan toch niet dat een haan gaat broeden of kan dat bij kwartels wel ???
    ik zal proberen een foto te maken als hij op het nest ligt .
    hij heeft echt een witte vlek onder aan zijn keel en de kale heeft nu alleeen nog maar een kale kop en geen vlek onder zijn keel .
    dus mijn conclusie is dat het haantje broed, en het hennetje doet of ze van tutter komt en kijkt niet eens naar de eieren

wie kan dit verklaren het haantje is wel uit natuur broed de andere weet ik niet

marijke

Oorspronkelijk geplaatst door stekeltje
    hoi allemaal mij even

ik heb sinds een half jaar een kwartel mee genomen vanuit een dierenwinkel de kwartel was hellemaal kaal op zijn kop,keel en rug
    een paar maanden terug heb ik 2 jonge kwarteltjes erbij gezet
    nu bleken de 2 jonge 2 haantjes te zijn .
    en de kale blijkt een hennetje te zijn .
    door dat het hennetje steeds 1 haantje aanviel heb ik deze weg gedaan 14 dagen terug .
    bij het schoon maken van de ren vond ik onder een dakpan 6 eitjes
    dat zou de onvrede kunnen verklaren die de kwartels hadden
    nu was ik het haantje al een paar dagen kwijt, maar omdat ik dacht dat het door de warmte kwam dat hij weg kroop
    blijkt nu dat hij ligt te broeden op 8 eitjes en hij gaat er echt niet af
    nu was mijn vraag het kan toch niet dat een haan gaat broeden of kan dat bij kwartels wel ???
    ik zal proberen een foto te maken als hij op het nest ligt .
    hij heeft echt een witte vlek onder aan zijn keel en de kale heeft nu alleeen nog maar een kale kop en geen vlek onder zijn keel .
    dus mijn conclusie is dat het haantje broed, en het hennetje doet of ze van tutter komt en kijkt niet eens naar de eieren

wie kan dit verklaren het haantje is wel uit natuur broed de andere weet ik niet

marijke
    Gaat het over dezelfde haan als in onderstaande story?

kwartels

--------------------------------------------------------------------------------
    hoi allemaal
    nu heb ik ook nog een vraag
    ik heb 3 weken terug een haantje verkocht omdat het hennetje het haantje aan viel .
    nou problem opgelost had nog een jonge haan dus zo wat .
    nu was ik het haantje alweer een paar dagen kwijt ,en let wel op ik ben niet gek hoor!!
    zit het haantje op 12 eitjes te broeden ????????
    en ja ik weet zeker dat het ,het haantje is zal en foto plaatsen in het foto album zodat jullie het kunnen zien .

nu heb ik het na gevraagd bij vele vogel liefhebbers en ze verklaren me wel niet direcht maar tussen de regels in te lezen en te horen toch wel een beetje voor gekk .
    weet je zeker dat het een haantje is ,JA HIJ HEEFT EEN WIITE VLEK ONDER AAN ZIJN KEEL
    en het hennetje is hellemaal zwart en niets geen wit .
    en ik heb ook goed gekeken zelfs met de bril van mijn pa het is het haantje

dus als iemand wil BBQ als je even wacht heb ik vlees en eieren

marijke
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

de zelfde haan

ja dit is de zelfde vraag
      heb er vanmiddag iemand bij gehad .
      die er verstand van heeft omdat hij het een gek verhaal vond .
      en het is zo de haan ligt te broeden .
      alleen moet ik bij het nest water en eten zetten want hij is nu heel mager aan het worden .
      waarschijnlijk word hij niet onder houden tijdens de broei door het hennetje

de kennis had het ook nog nooit gezien en ook nog nooit van gehoord .
      ook niet omdat het haantje uit natuur broed komt .
      heb het haantje van hem anders had hij het niet geloofd
      nog 10 dagen en dan kunnen we het weten .
      wist ook niet dat de broed tijd 17 dagen was ??
      zo leer ik nog eens wat

Opmerking

Ik ben benieuwd, Stekel. Heb je nog een foto kunnen maken?

gr
        Hans

Opmerking

Je hebt een bonte hen op eieren zittten die niet bevrucht zijn omdat je de haan hebt weggedaan die bij deze twee hennen zat. Dat is wat ik denk dat hier speelt. Verder dan dit kom ik niet zonder een foto. Want het is echt een hen en experts zeggen zus of zo, daar heb ik niet zoveel mee.

Dus neem die lang verwachte foto maar eens dan weet je meteen echt hoe het zit.

Kijk, een hen met een witte keel. Dat is dus waar jij nu een man van gemaakt hebt. Dat is bont.

Opmerking

Ik denk inderdaad ook in de richting van marx.
            Ik heb zelf ook eens zo'n hennetje gehad, heel apart als je het voor de eerste keer ziet want je zou echt denken dat het een mannetje is maar ik denk dat in dit geval het 2 hennetjes zijn.

Opmerking

Hallo Stekeltje, weet je waar je naar moet kijken, waar het eitje uit kom
              het is wel moeilijk om uit te leggen, maar als je bij de hen van achter kijk is het ruimer, als bij een haan.

Ga dat verschil maar eens bekijken.
              daar kijk ik ook naar, heb dezelfde lopen als jij, en is ook een hen.

Heb het van een man die mij het heeft geleerd om te zien, hoe je het verschil ziet bij de haan en hen.

en die zit zijn hele leven al in de kwartels, heeft alle kleurslagen en soorten.

is altijd kampioen ermee, dus weet waar hij het over heeft.

Groetjes Petra.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                Je hebt een bonte hen op eieren zittten die niet bevrucht zijn omdat je de haan hebt weggedaan die bij deze twee hennen zat. Dat is wat ik denk dat hier speelt. Verder dan dit kom ik niet zonder een foto. Want het is echt een hen en experts z eggen zus of zo, daar heb ik niet zoveel mee.

Dus neem die lang verwachte foto maar eens dan weet je meteen echt hoe het zit.

Kijk, een hen met een witte keel. Dat is dus waar jij nu een man van gemaakt hebt. Dat is bont.

Yep...

gr
                Hans

Opmerking

de hen op de foto van marx is kastanjebruin dus 100% een hen.
                  De hanen in dit type zijn leiblauw. De bont vorming in de keel en
                  boven de snavel zijn fouten.

Opmerking

Ik ben nu erg benieuwd naar de foto. Wit op de keel van een kwartel heeft alleen met het geslacht te maken indien dat wit afgegrenst is met een donkere streep. Zolang wit slechts wit is en meteen overgaat in de kleur van de kwartel met onregelmatige begrenzing zegt dat wit niets meer over het geslacht. Ook een haan kan een witte keel hebben zonder zwarte omgrenzing omdat ook hij bont over zijn aftekening kan hebben. Maar zonder donkere rand is nooit met zekerheid te zeggen dat het een haan is aan de hand van het wit

Hanen broeden nooit. Bestaat niet. Ze kunnen zich best een keer op de eieren laten zakken maar ze zullen nooit eieren volledig uitbroeden. Dat zou dan hier wel het geval zijn en dus moet het een hen zijn.

Opmerking

niet alle hanen hebben een keeltekening. de leiblauwe hanen hebben nooit een keeltekeningen uiteraard de witte ook niet ik ben een paar dagen geleden bij een liefhebber van kwartels geweest en die had een zilver chinese haan rondlopen zonder keeltekening, maar dat zie je niet zoveel
                      natuurlijk.

toch denk ik dat we hier in dit geval te maken hebben met een hen, met een bonte vlek, maar we zullen de foto best afwachten. hopelijk komt de foto er snel aan

Opmerking

hallo

nou , ik heb de foto`s
                        ik denk nu zelf ook dat het toch een hen is heb nog eens een foto gemaakt en ga nu toch twijfelen .
                        mede door jullie tips weet ik het nu echt niet zeker meer
                        maar gelukkig heb ik jullie daarvoor
                        heb nog nooit gen kwartels gehad dus vandaar mijn twijfels

maar als iemand mij kan vertellen hoe ik de foto hier kan krijgen .
                        ben zover , maar ik moet ze verkleine ???en dat weet ik niet hoe het moet .

gr marijke
                        en allemaal alvast bedankt voor jullie hulp

Opmerking

opgelost

hoi
                          allemaal bedankt voor jullie hulp .
                          en het is een hen ik heb 2 hennen .
                          maar dan blijft er nog de vraag waarom viel het kale hennetje dan het haantje aan .
                          maar ik krijg nu van de kennis een haantje .
                          moet de eieren weggooien want die komen nooit uit zei hij
                          heb een foto gemailt naar iemand van vogelmarktplaats en die vertelde mij dat het een echte hen was , maar wel een bonte .
                          en er komt nu een haantje bij en als dit niet klikt moet het kale hennetje weg
                          dat was de gene die vocht .

als toch iemand weet hoe ik foto`s kan verkleine dan ben ik jullie heel dankbaar .
                          kan ik de volgende keer wel foto`s mee sturen wel zo makkelijk toch

marijke

Opmerking

het 'mysterie' is dus opgelost.

Opmerking

haan

ja gelukkig wel , heb nog nooit kwartels gehad dus mij kunnen ze alles wijs maken
                              gelukkig jullie niet
                              maar wat zal ik met de eieren doen er lagen er 5 toen ik het haantje had weggebracht .
                              nu liggen er 9 .
                              moet ik ze gewoon wegdoen of laten liggen ????
                              marijke

Opmerking

Working...
                              X