hoi allemaal
mij even
ik heb sinds een half jaar een kwartel mee genomen vanuit een dierenwinkel de kwartel was hellemaal kaal op zijn kop,keel en rug
een paar maanden terug heb ik 2 jonge kwarteltjes erbij gezet
nu bleken de 2 jonge 2 haantjes te zijn .
en de kale blijkt een hennetje te zijn .
door dat het hennetje steeds 1 haantje aanviel heb ik deze weg gedaan 14 dagen terug .
bij het schoon maken van de ren vond ik onder een dakpan 6 eitjes
dat zou de onvrede kunnen verklaren die de kwartels hadden
nu was ik het haantje al een paar dagen kwijt, maar omdat ik dacht dat het door de warmte kwam dat hij weg kroop
blijkt nu dat hij ligt te broeden op 8 eitjes en hij gaat er echt niet af
nu was mijn vraag het kan toch niet dat een haan gaat broeden of kan dat bij kwartels wel ???
ik zal proberen een foto te maken als hij op het nest ligt .
hij heeft echt een witte vlek onder aan zijn keel en de kale heeft nu alleeen nog maar een kale kop en geen vlek onder zijn keel .
dus mijn conclusie is dat het haantje broed, en het hennetje doet of ze van tutter komt en kijkt niet eens naar de eieren
wie kan dit verklaren het haantje is wel uit natuur broed de andere weet ik niet
marijke

ik heb sinds een half jaar een kwartel mee genomen vanuit een dierenwinkel de kwartel was hellemaal kaal op zijn kop,keel en rug
een paar maanden terug heb ik 2 jonge kwarteltjes erbij gezet
nu bleken de 2 jonge 2 haantjes te zijn .
en de kale blijkt een hennetje te zijn .
door dat het hennetje steeds 1 haantje aanviel heb ik deze weg gedaan 14 dagen terug .
bij het schoon maken van de ren vond ik onder een dakpan 6 eitjes
dat zou de onvrede kunnen verklaren die de kwartels hadden
nu was ik het haantje al een paar dagen kwijt, maar omdat ik dacht dat het door de warmte kwam dat hij weg kroop
blijkt nu dat hij ligt te broeden op 8 eitjes en hij gaat er echt niet af
nu was mijn vraag het kan toch niet dat een haan gaat broeden of kan dat bij kwartels wel ???
ik zal proberen een foto te maken als hij op het nest ligt .
hij heeft echt een witte vlek onder aan zijn keel en de kale heeft nu alleeen nog maar een kale kop en geen vlek onder zijn keel .
dus mijn conclusie is dat het haantje broed, en het hennetje doet of ze van tutter komt en kijkt niet eens naar de eieren
wie kan dit verklaren het haantje is wel uit natuur broed de andere weet ik niet
marijke
Opmerking