Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 hanen en 1 hen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• 2 hanen en 1 hen?

hallo
    ik heb een vraagtje ik heb 2 kwartels gekocht 2mnd geleden
    heb ze gekocht voor 2 hennen ,omdat ik 1 haan had .
    nu blijkt dat ik 2 hanen en 1 hen heb de hanen vechten nu (logisch)
    maar nu heb ik een vraag , als ik er nu weer een hen erbij zet , zou dan het gevecht door gaan .
    ik heb 1 jonge haan apart moeten zetten omdat deze steeds door de oudere haan werd aangevallen .
    als ik daar nu een hen bij zet kunnen ze dan na een poosje weer samen in 1 voliere
    of ben ik genoodzaakt om het haantje te verkopen

marijke

Ik zou proberen om dat haantje om te ruilen voor een hennetje bij dezelfde persoon waar je ze 2 maanden geleden gekocht hebt. Je hebt hem gekocht als "hen" dus dan hoor je ook een hen te krijgen.

Twee haantjes zullen waarschijnlijk blijven vechten, ook al hebben ze ieder een eigen hen.

Opmerking

re

haantjes zijn nogal territoriaal als je meerdere wilt moet je echt heel veel ruimte hebben.
      Ja, best haantje ruilen tegen hennetje dan heeft je ander haantje nog een hennetje en dat komt het broeden ten goede

Opmerking

2 hanen en 1 hen

hallo
        ik heb het haantje terug gebracht .
        en er werd mij geadviezerd eens rond te gaan kijken of er geen eitjes waren
        en ja hoor 3 eitjes verstopt , volgens de man waar ik mijn kwarteltjes heb gehaald .
        was dit normaal gedrag het haantje beschermd het hennetje en haar eieren
        vandaar dat hij het andere haantje op jaagt en hij zei dat ik er het beste nog een hennetje bij kon zetten omdat het haantje het broedende hennetje met rust zal laten dan .
        hoe lang broeden de kwartels ???
        en word er getelt vanaf de dag dat ze er ook echt opgaat liggen of vanaf het eerste ei
        want ik weet niet wanneer het eerste ei is gelegd nl
        ben benieuwd of het wat gaat worden , ze heeft haar eitjes wel in het nachthok gelegd achter een boomstronk waar het voer opstaat .

Opmerking

Je telt vanaf het moment dat het hennetje gaat broeden. Dan duurt het ongeveer 17-18 dagen.
          Hier legt het hennetje elke dag een ei en begint meestal met broeden als er ongeveer 8 eitjes liggen.

Opmerking

Working...
          X