Mededeling
Collapse
No announcement yet.
pikken
Collapse
X
-
hallo
He,
Dat had ik ook.
Bij de het kwartelhennetje door de zebravinken, het is niet zo erg hoor.
Die veren groeien wel terug, ik heb er nu wat kokosvezel bijgelegd en wat hooi en nu zijn de kwartels met rust gelaten.
Ik denk dat ze het deden uit te kort aan bouwmateriaal, de kwartels deden dit misschien omdat ze daaraan een te kort hebben.
Hoewel, ik heb drie koppeltjes zebravinken, en het mannetje pikt soms ook veren uit van de jongen van een ander koppeltje. Dit kan misschien ook verholpen worden door bouwmateriaal bij te leggen, in ieder geval een goede vader (de mijne doet dit nu ook) beschermt zijn jongen tegen buitenstaanders.
DUs gewoon wat kokosvezel of hooi of gelijk wat je gebruikt bijleggen zou het probleem moeten oplossen :-)
-
In de eerste plaats zijn Chinese dwergkwartels van nature monogaam.
(1 haantje leeft met 1 hennetje)
Voor zover we binnen avicultuur nog van natuurlijk gedrag kunnen spreken bij deze soort, zal een paartje dus alle overige soortgenoten verjagen.
Daarnaast komt het kaalpikken bij deze kwartels veelvuldig voor als gevolg van verkeerde huisvesting.
Niet zelden zitten ze veel te klein gehuisvest en nog vaker zonder enige vorm van dekking, waarin ze zich moeten kunnen terugtrekken.
Een grondoppervlakte van 1 vierkante meter is echt minimaal, liever wat ruimer.
Verder is minstens enige beplanting een minimale vereiste, al is het maar een paar graspollen.
Afgezien van bovenstaande kan de bijkomende oorzaak voor dit ongewenste afwijkend gedrag liggen in het gebrek aan dierlijke proteinen.
Van wat universeelvoer en af en toe een paar insekten knappen ze vaak heel goed op.Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door rupicolaIn de eerste plaats zijn Chinese dwergkwartels van nature monogaam.
(1 haantje leeft met 1 hennetje)
Voor zover we binnen avicultuur nog van natuurlijk gedrag kunnen spreken bij deze soort, zal een paartje dus alle overige soortgenoten verjagen.
Een vriend van mijn vader heeft 2 hennetjes en 1 haantje
en dat gaat prima..
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door birdinioEen vriend van mijn vader heeft 2 hennetjes en 1 haantje
en dat gaat prima..
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarxIk ken ook mensen die een parkiet met een kanarie in een kooi hebben. Maar maakt dat wat uit? Die kwartels zijn monogaam wat zoveel wil zeggen als 1 haan en 1 hen. Bij jou gaat het helemaal niet prima dus ik begrijp niet wat het nut is van aandragen dat iemand anders mazzel heeft. Bij jou pikt 1 hen de andere twee. Misschien omdat ze stress heeft van de hen die er steeds bij loopt terwijl zij de haan voor zichzelf wil zoals in de natuur?
Heel vreemd :/
Maar goed fijn dat te weten =) We hebben er nu 2 (koppeltje) en we zouden een tweede hennetje erbij plaatsen wanneer we gaan uitbreiden, maar als dit veel fout loop doen we dat zeker niet!
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking