Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke voeding voor kwarteljongen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• welke voeding voor kwarteljongen

Mijn kwarteleieren zijn uitgekomen van mijn chinese dwergkwartels, maar wat geef ik het beste van voeding?

Ik geef Garvo Alfastart piepkuikens, een woordje uitleg:

Alfastart piepkuikens -volledig startvoer met vlokreeftjes voor jonge kuikens-Alfastart piepkuikens is het optimale startvoer voor jonge kuikens van kippen, fazantachtigen, kwartels, patrijzen, pauwen en andere sierhoenders. De structuur van het voer is precies afgestemd op jonge kuikens waardoor ze alle voedingsstoffen optimaal opnemen. De samenstelling van het voer benadert de voeding uit de oorspronkelijke leefomgeving van hoenderachtigen. Het voer bevat eiwitrijke korrels,vlokreeftjes en speciaal geselecteerde zaden. Alle noodzakelijke vitaminen, mineralen en sporenelementen zijn naar behoefte toegevoegd. De samenstelling zorgt voor een gelijkmatige natuurlijke groei en een hoge natuurlijke weerstand.

U kunt alfastart piepkuikens voeren vanaf de tweede levensdag totdat de kuikens circa drie weken oud zijn. Daarna kunt u overschakelen op alfamix kuikensalfastart piepkuikens is volledig voer voor jonge kuikens van kippen en andere hoenderachtigen. U hoeft niets bij te voeren.
    - verstrek de eerste 24 uur na het uitkomen nog geen voeder. Het is beter dat de kuikens eerst leven van de voedselvoorraad die zij vanuit het ei hebben meegekregen.
    - verstrek wel direct vers, lauw drinkwater - verstrek na 24 uur alfastart piepkuikens in een lage voederbak kuikens nemen alfastart piepkuikens naar behoefte op. Tip: laat eenmaal daags het voer wel helemaal opeten, maak eventuele resten rul met karnemelk of water.
    - voor een optimale start van uw kuikens, zijn naast goede voeding ook voldoende warmte en zuurstof van belang.

Opmerking

Ik geef altijd gewoon een schoteltje met eivoer en universeelvoer, en voor de ouders staat er een (wat hoger) bakje tropenvoer. Ze weten zelf wel wanneer ze groot genoeg zijn om dat te kunnen eten of de moederhen laat het ze wel zien

Opmerking

Hier hetzelfde als Tori en daarbij buffalowormpjes, veel.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Ohja, wij gaven vorig jaar inderdaad ook meelwormpjes, in kleine stukjes geknipt. Goed dat je het zegt, want die heb ik nu nog niet in huis (en komend weekend verwacht ik hier de eerste kuikentjes)

Opmerking

Ze hoeven inderdaat niks speciaals te hebben ,tenminste als je altijd al ei voer verstrekt. Ook universeelvoer hebben ze hier al wordt daar erg weinig van gegeten. Tropenzaad en ook onkruidzaad ,,staat gewoon op de grond ,dus daar kunnen ze ook al gerust van pikken.Water op een ondiep bordje waar ook nog eens wat aquarium grind in ligt voorkomt verdrinkings gevaar.
            Als ik meelwormen geef knip ik die ook doormidden ,of plet minstens de kop ,want die kleine kwarteltjes zijn van binnen nog niet in staat om zo'n worm onschadelijk te maken .

Opmerking

Working...
            X