Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips voor een beginner over kwartels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Tips voor een beginner over kwartels

Hoi allemaal ,
    Ik ben nieuw hier en ook op het gebied van vogels, buiten de grasparkieten die ik binnen gehad heb.

Ik wil graag wat kwartels houden, echter bij het zoeken naar info kom ik veel tegenstrijdigheden tegen. bijvoorbeeld zegt de een dat kwartels geen trapjes kunnen lopen ( kippenhok) en de ander weer dat dat wel kan. niet dat ik een kippenhok neer wou zetten maar als voorbeeld.

Ik heb ruimte om een hok neer te zetten van 2m breedx 1m diep x 2m hoog dit is inclusief het binnen hok.

Ik zou graag een stel grondkwartels willen ( 1 haan en 2 of 3 hennen) en een paar boomkwartels. geen idee of dit aan te raden is met de afmeting hok wat ik kan maken.

Verder mijn vraag hoe moet ik de indeling van binnen en buiten verblijf dan indelen. 25% om 75% , geen idee. ik las dat een vrije uitloop niet geschikt is voor kwartels, omdat ze niet instinctief terug gaan naar hun binnen verblijf, betekend dit dat je elke dat de kwartels terug moet loodsen ? Mijn oma had vroeger kwartels maar kan me niet herinneren dat dat gebeurde.

Er werd verteld dat ze niet geschikt zijn als je kleine kinderen hebt.... die heb ik dus wel. bedoelen ze dat ze niet geschikt zijn om mee te spelen of dat ze gevaarlijk kunnen zijn voor de kinderen qua pikken.

Ik weet het zijn een hoop vragen in 1 topic , maar ik heb ook een hoop vragen. het aanschaffen van dieren is makkelijk maar ik wil eerst graag kennis opdoen om die beestjes een goed leven te kunnen bieden.

alvast bedankt voor jullie tijd .

Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

kartels kunnen niet goed tegen vocht/regenbuien. het hok zal vrij afgeschermd komen maar met de regen en wind van afgelopen jaren kan je op geen enkele plek abolute droogte garanderen, is het aan te raden om voor de winter/herfst periode het hok af te schermen met/plexiglas al dan niet schotten ?

aantal kwartels,,, (6 of 7 totaal 4:3 / 4:2)
      mijn voorkeur gaat dus uit naar japanse kwartels en virginische boomkwartels.
      aangezien de japanse kwartels niet of zelden broeds worden is het misschien leuker om van de virginische boomkwartels een haan erin te zetten, of kan dat van beide soorten zonder gevechten ?

Ik zal het forum nog eens doorspitten want ik ben wel benieuwd naar andere volieres van mensen hoe die ingericht zijn.

alweer een vraag: bij de aankoop van de kwartels, is het dan aan te raden de haan en de hennen bij verschillende kwekers vandaan te halen of maakt dat niet uit. weet iemand een hobbyhouder of kweker in de buurt van Alkmaar waar ik een keer kan kijken, ( moet mijn vriendin nog enthousiast maken, bij het zien van de beestjes moet het lukken )

Opmerking

Hallo Radboud, welkom op het forum.

Toevallig gisteren bij iemand geweest die had allemaal verschillende soorten kwartels, heb mijn ogen uit gekeken.

zelf heb ik al 14 jaar chinese kwartels, natuurbroed.

dus gisteren 2 hennen bij die meneer gehaald, ook natuurbroed natuurlijk
        en heb zelfs 1 kleurslag meegekregen voor niets, waarvan hij graag wilde dat ik zou proberen om er jongen van te krijgen.

nou die zou jou van alles kunnen vertellen erover, maar is veel te ver van Alkmaar af.

Wil natuurlijk niet zeggen op het forum waar die man woon, omdat ik daar voorzichtig mee ben.

Je moet ze inderdaad wel een mogelijkheid bieden om droog, en tocht vrij te
        laten lopen hoor.

Nu zitten erbij mij weer 2 te broeden dat is zo mooi om te zien.

Groetjes Petra.

Opmerking

Onze kwartels (Chinese dwergkwarteltjes) slapen vrijwel elke nacht binnen (in de zomer blijven ze soms wel een nachtje buiten) en ze komen in het nachthok via een trapje, dus dat kan prima
          Ik denk dat ze bij ons altijd naar binnen gaan, omdat we ze de eerste week alleen in het binnenhok hebben gehouden. En ze worden ook alleen in het binnenhok gevoerd. Wat ik zelf heel erg fijn vind, is dat ze hun eieren ook altijd in het binnenhok leggen (hoef ik niet te gaan zoeken )

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door petra
            Hallo Radboud, welkom op het forum.

Toevallig gisteren bij iemand geweest die had allemaal verschillende soorten kwartels, heb mijn ogen uit gekeken.

zelf heb ik al 14 jaar chinese kwartels, natuurbroed.

dus gisteren 2 hennen bij die meneer gehaald, ook natuurbroed natuurlijk
            en heb zelfs 1 kleurslag meegekregen voor niets, waarvan hij graag wilde dat ik zou proberen om er jongen van te krijgen.

nou die zou jou van alles kunnen vertellen erover, maar is veel te ver van Alkmaar af.

Nu zitten erbij mij weer 2 te broeden dat is zo mooi om te zien.

Groetjes Petra.
            Heb je foto's, ben ik altijd erg nieuwschierig naar.
            Ik zou die meneer via de mail vragen kunnen stellen maar ik denk dat er hier op het forum kennis genoeg gebundeld zit om mijn vragen te kunnen beantwoorden.

ben nog even aan het twijfelen of ik een klein gedeelte van mijn schuur bij de voliere betrek, mijn schuur heeft 2 ingangen. 1 daarvan wordt amper gebruikt en daar komt de voliere ook tegen aan. die zou ik kunnen gebruiken als ingang naar de voliere of een deel uit de deur halen en die als doorgang naar een binnen verblijfje gebruiken, maar dat is nog even een technisch verhaaltje waar ik me in ga verdiepen.

Opmerking

Radbouwd altijd proberen ze binnen te krijgen in het nachthok,i.v.m.kou in de winter en vorst niet te vergeten.
              voordat de tenen afvriezen.

Groetjes Petra.

Opmerking

ik heb twee chineese dwergkwarteltjes in de voliere lopen samen met grasparkieten en elegantparkieten en dat gaat heel goed.
                De grondoppervlakte van het nachthok is ongeveer 1.20 bij 0.90 en de vlucht 1.70 bij 1.70 onderin zit een luikje waar ze gewoon door heen lopen.
                In de winter zitten ze meestal binnen daar worden ze ook gevoerd, en zomers zitten ze vaak buiten,ze lopen de hele dag wat heen en weer van binnen naar buiten, maar ik hoef ze niet te loodsen ze weten het zelf wel te vinden.

Hoop dat je er wat aan hebt groetjes Jeannet

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Jeannet
                  ik heb twee chineese dwergkwarteltjes in de voliere lopen samen met grasparkieten en elegantparkieten en dat gaat heel goed.
                  De grondoppervlakte van het nachthok is ongeveer 1.20 bij 0.90 en de vlucht 1.70 bij 1.70 onderin zit een luikje waar ze gewoon door heen lopen.
                  In de winter zitten ze meestal binnen daar worden ze ook gevoerd, en zomers zitten ze vaak buiten,ze lopen de hele dag wat heen en weer van binnen naar buiten, maar ik hoef ze niet te loodsen ze weten het zelf wel te vinden.

Hoop dat je er wat aan hebt groetjes Jeannet
                  heb jij er dan ook nog plantjes bij want mijn grasjes eten alles op

Opmerking

even om het een en ander duidelijk te maken voor mij,

ik las dus dat een binnen hok niet zo groot hoeft te zijn.
                    maar als het slecht en koud weer is... wat het hier in nederland weken kan zijn als we uitgaan van afgelopen winter. dan kan ik die beestjes toch niet weken in zo'n klein hokje stoppen ? dat is toch zielig ?

of is het binnen hok slechts waar ze savonds zelf beschutting kunnen vinden en blijft het buiten hok dan open voor als ze daar zelf in willen vertoeven.

Opmerking

Working...
                    X